Muutoskatsastus 1300 -> 1500

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Muutoskatsastus 1300 -> 1500

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Eli tarkoitus olisi muutoskatsastaa Samaran 1300 kori 1500 tekniikalle. Mitä lippulappuja vaaditaan sitä varten, tietääkseni alustat ovat samanlaiset?
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

ai katos. kyse oliki samarasta. jos alusta (jarrut ym.) on samanlaisia, kuin mallisarjan tehokkaimmassa nii sit ei tartte mitää lappusii ym..
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Muutoskatsastus 1300 -> 1500

Viesti Kirjoittaja audiq »

samara88 kirjoitti:Eli tarkoitus olisi muutoskatsastaa Samaran 1300 kori 1500 tekniikalle. Mitä lippulappuja vaaditaan sitä varten, tietääkseni alustat ovat samanlaiset?
Eli 1500:n 1100:n paikalle olisi vaatinut selvitystä ainakin jarruista ja laatikosta. Jarrujen uskoivat olevan samat, mutta laatikon ero välityksistä johtuen aiheutti epäselvyyttä. Siitä johtuen kysyin, että mistä sen 1500:n eroittaa ja kun ei tietämystä ollut heitin koneen paikalleen kyselemättä enempää, eikä ole katsastuksessa mitään koneesta kyselty.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tarviiko sitä muutoskatsastaa? :roll:

Jos tavallisessa katsastuksessa huomaa koneen vaihdon niin sitten merkkaa sen ylös.

Jos ne nyt mitään huomaa... näköjään mun 1600 combi meni kirjoihin ja kansiin 1500:na kun ei näköjään armeija ollut sitä muutoskatsastanut. En itekään muistanut aiheesta huomauttaa. Kai mä olen nyt kauhee rikollinen, tehoissahan on 3 hepan ero :roll: (väännössä sitten enempi)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

larkkeni kirjoitti:jos alusta (jarrut ym.) on samanlaisia, kuin mallisarjan tehokkaimmassa nii sit ei tartte mitää lappusii ym..
Kyllä tarvitsee lappusia, tarvitsee sellaisia lappusia joista ilmenee että ovat samaa. Mitään muutoksia silloin ei siis tarvita, mutta todistukset kuitenkin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Rikokseenhan ei saisi yllyttää... Kyllähän nuo pitäisi muutoskatsastaa.

Toisaalta jos muutos on tuollainen "pieni", vaikeasti havaittavissa eikä vaarannu mitään, niin... Noh, jokainen miettiköön itse mikä on järkevää.
Vauhdin tae - alamäki
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Tätä muutosta ei voi olla huomaamatta tai pitää olla todella sokea, nimittäin on tarkoitus nostaa 1500 ruiskukone 1300 kaasarikoneen tilalle. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmaa, koska pohjana oli 1500 koppa. Mistäs niitä lappuja saa ja mitä maksaa?
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

tuolla ake make pera ja mä sivustolla on ainakin noita lippulappuja:

http://www.ake.fi/

ja ylhäältä "lomakkeet"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

katalysaattorinhan joutuu laittamaan kuitenkin, koska auto on niin uusi (rek loppuvuonna 1986 ja jälkeen)

kai koneen vaihdon olisi syytä näkyä papereissa. jos sattuu jokin vahinko, oli syy kenen tahansa, niin vakuutusyhtiö saattaa puuttua jos huomataan silloin että kone on vaihdettu, voi jäädä korvaukset saamatta ja tiedä sitten kantautuuko siitä sana eteenpäin ja voiko siitä koitua jotain muita seuraamuksia?

eikös silloin jos mitä tahansa tietoa muuttuu rekisteriotteen tekniseen osaan ole kysymys muutosrekisteröinnistä, sama on ollut esim. vetokoukun asennuksissa? eli jos kasvanut konekoko saadaan laillisesti näkyviin paperille on se muutosrekisteröinti toimenpide.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

auton värinmuutos korjattiin ainakin kynällä.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Entäs pitääkö kysellä Deltasta jotakin lappuja, jotka todistavat, että alustat yms. ovat samanlaiset 1300 ja 1500 versioissa? Ja jos joutuu, niin mitä maksaa?

Missä vaiheessa tuo kattipakko on noin mennyt? Ainakin viimeksi vuonna 2003 tammikuussa kun rekisteröin ja muutoskatsastin Samaran ruiskukoneelle, ei tarvinnut laittaa kattia. Ja auto oli vuosimallia -88.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samara88 kirjoitti:Missä vaiheessa tuo kattipakko on noin mennyt? Ainakin viimeksi vuonna 2003 tammikuussa kun rekisteröin ja muutoskatsastin Samaran ruiskukoneelle, ei tarvinnut laittaa kattia. Ja auto oli vuosimallia -88.
noin kai se on aina mennyt, jossain aiheessa RTJN juuri kirjoitti tuosta kun limoon vaihtaa konetta. ilmeisesti konttorilla ei olla oltu tarkkaavaisia?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Siis autoon saa vaihtaa kaasutinjärjestelmän tilalle ruiskujärjestelmän ilman kattia, tietääkseni... Näin asia ainakin käsitettiin Iisalmen A-Katsastuksen Pitkälahden konttorilla. Mutta onko asia sitten eri, jos menet vaihtamaan suuremman ruiskukoneen? Pitäisikö sitten tehdä niin, että vaihtaa ensin 1500:n kaasarikoneen ja sitten pyöräyttää ruiskukoneen konehuoneeseen?!
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Lada-Jussi kirjoitti:katalysaattorinhan joutuu laittamaan kuitenkin, koska auto on niin uusi (rek loppuvuonna 1986 ja jälkeen)
Ei joudu.

Katalysaattorin joutuu laittamaan 1.7. 1987 jälkeen ensirekisteröityyn ei-vähäpäästöiseen autoon jos siihen asennetaan moottori jota ei ole päästötyypitetty.

Tässä tapauksessa siis auto on vanhempi, eli ei tarvitse.

Tuosta 1500-koneesta en tiedä, mutta jos sitä on ollut tuon aikakauden autoissa ilman kattia, niin silloin ei tarvitsisi kattia uudemmassakaan autossa koska koneelle ne päästötyypitykset silloin on olemassa.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Eli tarkennetaas hieman auton tietoja:

- tällä hetkellä 1300 kaasari
- rekisteröity 6.11.1987
- tarkoitus vaihtaa 1995 Samarasta 1500 ruiskutekniikka

Jos nyt nämä tiedot auttaisivat hieman. Mutta miten on, jos vaihdan ensin 1500 kaasarikoneen ja katsastan auton sille, niin vaatiiko muutoksia? Kysyn tämän siksi, koska ruiskulaitteiston saa laittaa kaasarin tilalle ilman sen kummempia muutoksia. Tietääkseni.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Vastaa Viestiin