Tutkiessani nappiksen pohjaa huomasin tunkille varatun raudan kadonneen oikeasta etukulmasta ja vasemmasta etukulmasta se vaan puuttui. Poikittaispalkissa/kotelossa (jossa epäilen sen tunkin nostopaikan olleen kiinni) on nyrkin mentävä reikä ja massan alla on pelti haperaa. Kysyisinkin että missä kohdassa ne tunkin kolot kuuluu olla kiinni? Ja onko sen palkin korjaaminen vaikea juttu? Alkuperäistunkki jää muuten työttömäksi
Lisäksi lohkon kylki oli öljyinen. Mikä tiiviste voisi falskata?
ventiilikopan kansi falskaa.. siinä sen nosto jutun pitäs olla etuoven ja eturenkaan välissä.. korjaamine voi olla hankalaa mut ei kai mahdoton.. ite en mikään pelti seppä ole ni en osaa paremmin sanoa...
Melkein vastaavassa tilanteessa löisin vaan suorat plootut sinne ja hankkisin saksitunkin nostoja varten. Mulla on joku ex-omistaja nostanut jollain hallitunkilla orkkisnostopaikasta, jonka seurauksena se on lyttääntynyt kasaan. Nappiscombissa taas on isot ruostereiät kummallakin puolella vastaavissa paikoissa.
Mitenköhän saksitunkissa riittää nostovara perän nostoon, siellä kun tuota ulosjoustoa on aika kiitettävästi?
Ja ne nostokorvat on helpoin tehdä sopivasta profiilista, ihan huonekaluputkea käyttämällä saa tunkin sakaralle sopivan kolon jossa se pysyy paikallaan. Aina tulee parempi ja pitkäikäisempi jos laittaa vähän paksummalla seinämävahvuudella olevaa profiiliputkea nostokorviksi.
Se korvakko on juurikin siinä poikittais palkin takapuolella kiinni. Mutta noita ei ite kannata alkaa värkkään kyllä. Venäjältä kun noita poikittaispalkkeja saa valmiinakin ja alle 10 euroa oovat kappaleelta. Ja tuossa poikittais palkissa siis on tuo korvakkokin samassa. Helpottaa tuon paikan korjausta kun saa vetää pojaan suoraan ison paikan ja sen jälkiin vain hitsailee tuon palkin vain siihen tuoreeseen peltiin kiinni.
Päädyttiin sellaiseen että korjataan se kotelo vain ja jätetään tunkin korvakkeet edestä suosiolla pois, sillä toiseltakin puoleltakin puuttui. Ei viitsi koko palkkia lähteä vaihtamaan vaikka silleen saisikin lisää alkuperäisyyttä.
On kyllä kokemuksia ladan tunkista. Tosiaan lommo oveen ja kunnon sraapaleet. Onneksi tämä tapahtui peltoautoaikana
Täytyy yrittää vaihtaa venttiilinkopan tiiviste, jakopään ketju ja säätää venttiilit sillä nakutuksen ääni on korvia hivelevä.
En ymmärrä miten tunkki voi edes osua oveen? Tunkin päähän jää lähes 10 sentin päähän ovesta vaikka kuinka taivaisiin sillä autonsa nostaisi. Asettaa vaan huolellisesti tunkin maahan niin käy mitään ikävää.
destor kirjoitti:En ymmärrä miten tunkki voi edes osua oveen? Tunkin päähän jää lähes 10 sentin päähän ovesta vaikka kuinka taivaisiin sillä autonsa nostaisi. Asettaa vaan huolellisesti tunkin maahan niin käy mitään ikävää.
Tunkki osuu oveen, jos sen jättää liian pystyyn, kun alkaa nostamaan ladaa; varsinkin näin saattaa käydä alaslaskuvaiheessa varsin helposti.
Kun ottaa asian huomioon aloitusvaiheessa, on originaalitunkki varsin toimiva laite.