Alustasta..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ollika

Alustasta..

Viesti Kirjoittaja Ollika »

Tutkiessani nappiksen pohjaa huomasin tunkille varatun raudan kadonneen oikeasta etukulmasta ja vasemmasta etukulmasta se vaan puuttui. Poikittaispalkissa/kotelossa (jossa epäilen sen tunkin nostopaikan olleen kiinni) on nyrkin mentävä reikä ja massan alla on pelti haperaa. Kysyisinkin että missä kohdassa ne tunkin kolot kuuluu olla kiinni? Ja onko sen palkin korjaaminen vaikea juttu? Alkuperäistunkki jää muuten työttömäksi :(

Lisäksi lohkon kylki oli öljyinen. Mikä tiiviste voisi falskata?
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

ventiilikopan kansi falskaa.. siinä sen nosto jutun pitäs olla etuoven ja eturenkaan välissä.. korjaamine voi olla hankalaa mut ei kai mahdoton.. ite en mikään pelti seppä ole ni en osaa paremmin sanoa...
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Melkein vastaavassa tilanteessa löisin vaan suorat plootut sinne ja hankkisin saksitunkin nostoja varten. Mulla on joku ex-omistaja nostanut jollain hallitunkilla orkkisnostopaikasta, jonka seurauksena se on lyttääntynyt kasaan. Nappiscombissa taas on isot ruostereiät kummallakin puolella vastaavissa paikoissa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Mitenköhän saksitunkissa riittää nostovara perän nostoon, siellä kun tuota ulosjoustoa on aika kiitettävästi?

Ja ne nostokorvat on helpoin tehdä sopivasta profiilista, ihan huonekaluputkea käyttämällä saa tunkin sakaralle sopivan kolon jossa se pysyy paikallaan. Aina tulee parempi ja pitkäikäisempi jos laittaa vähän paksummalla seinämävahvuudella olevaa profiiliputkea nostokorviksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jotkuthan ovat myös tehneet niin, että roudaavat aina mukana hallitunkkia.Sillähän nostaa kätevästi vaikka koko perän/keulan ilmaan :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ladan orkkistunkki on hengenvaarallinen :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nonnis kirjoitti:Ladan orkkistunkki on hengenvaarallinen :?
Ainakin jossei sitä osaa käyttää :wink:

Todella hyvä keksintö, niin kauan kun tunkinkorvakkeet vaan kestävät.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Se korvakko on juurikin siinä poikittais palkin takapuolella kiinni. Mutta noita ei ite kannata alkaa värkkään kyllä. Venäjältä kun noita poikittaispalkkeja saa valmiinakin ja alle 10 euroa oovat kappaleelta. Ja tuossa poikittais palkissa siis on tuo korvakkokin samassa. Helpottaa tuon paikan korjausta kun saa vetää pojaan suoraan ison paikan ja sen jälkiin vain hitsailee tuon palkin vain siihen tuoreeseen peltiin kiinni.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mites se renkaanvaihto tuolla orkkistunkilla menikään:

-Auto ylös, rengas pois
-Toinen rengas tilalle
-Tunkki alas
-Ovi irti, oiottavaksi ja maalaamoon
-Ovi paikalleen

Ja rengas onkin vaihdettu :roll:


Edit, Edit: perinteiset typot
Viimeksi muokannut Stefa, 13.10.2005 11:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jokari_ kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ladan orkkistunkki on hengenvaarallinen :?
Ainakin jossei sitä osaa käyttää :wink:

Todella hyvä keksintö, niin kauan kun tunkinkorvakkeet vaan kestävät.
Tai ne röörit on täynnä paskaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Ollika

Viesti Kirjoittaja Ollika »

Päädyttiin sellaiseen että korjataan se kotelo vain ja jätetään tunkin korvakkeet edestä suosiolla pois, sillä toiseltakin puoleltakin puuttui. Ei viitsi koko palkkia lähteä vaihtamaan vaikka silleen saisikin lisää alkuperäisyyttä.

On kyllä kokemuksia ladan tunkista. Tosiaan lommo oveen ja kunnon sraapaleet. Onneksi tämä tapahtui peltoautoaikana :roll:

Täytyy yrittää vaihtaa venttiilinkopan tiiviste, jakopään ketju ja säätää venttiilit sillä nakutuksen ääni on korvia hivelevä.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

En ymmärrä miten tunkki voi edes osua oveen? Tunkin päähän jää lähes 10 sentin päähän ovesta vaikka kuinka taivaisiin sillä autonsa nostaisi. Asettaa vaan huolellisesti tunkin maahan niin käy mitään ikävää.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

destor kirjoitti:En ymmärrä miten tunkki voi edes osua oveen? Tunkin päähän jää lähes 10 sentin päähän ovesta vaikka kuinka taivaisiin sillä autonsa nostaisi. Asettaa vaan huolellisesti tunkin maahan niin käy mitään ikävää.
Tunkki osuu oveen, jos sen jättää liian pystyyn, kun alkaa nostamaan ladaa; varsinkin näin saattaa käydä alaslaskuvaiheessa varsin helposti.
Kun ottaa asian huomioon aloitusvaiheessa, on originaalitunkki varsin toimiva laite.
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse aina vielä varmuuden maksimoimiseksi laittanut hanskan tunkin uläpäähän
ettei poiskaan ottaessa tee naarmuja oveen
Vastaa Viestiin