latukka käyntiin paristolla

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Latanisti

latukka käyntiin paristolla

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

latukka lähtee näköjään käyntiin vaikka akku olisi täysin kaput 9 voltin paristolla kunhan kytkee akkuun ja pyöräyttää kammella.
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä kaikki autot lähtee
se 9 voltin jännite riittää herätteeksi laturille ja sittenhän jo sähköä tuleekin
Latanisti

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

pressa kirjoitti:kyllä kaikki autot lähtee
se 9 voltin jännite riittää herätteeksi laturille ja sittenhän jo sähköä tuleekin
Niinpä, mutta kaikissa " autoissa" ei ole kampea..heh!
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eipä kampea enää tahdo olla
mutta hinauksen aikana herätys sähkö
ja niin on käynnissä
Latanisti

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

pressa kirjoitti:eipä kampea enää tahdo olla
mutta hinauksen aikana herätys sähkö
ja niin on käynnissä
Perskule, enpä tullut tuota ajatelleeksi. Ajattelin vain et tolleen kylmiltään paikaltaan... Eipä niitä hinureita ole aina saatavilla...
Onko tietoo järjestetäänkö Joensuu - varkaus - kuopio lähistöllä mitään larppa kokoontumista lähiaikoina.. siis isompaa? Autokantaa tääl ainaskin olisi.
viljami

Vähällä virralla käyntiin.

Viesti Kirjoittaja viljami »

Pitkään seisseestä kannattaa aina pumpata kaasari täyteen käsin, ennenkuin edes yrittää. Meinasi aikanaan Fordin kanssa mennä hermot, kun se keitti kesäkuumalla kaasuttimen tyhjäksi.

Kun on 1500 S katkojasytytys, niin startissa loppuu ensin kipinä. Jos jaksaa ja viitsii, voi vetää akusta-lukosta-kärkiin oman johdon suoraan napakengistä.
Toinen viritys: siihen johtoon vielä akusta diodin kautta vaikka mp-akku, niin startti ei vedä jännitteitä koskaan liian alas. (tässä pitää sitten jo tarkistaa johdotus tosissaan, että virta ei mene muualle kuin kärkiin)

Korvakuulolta se lähtee heikolla akulla niin, että startti avaimesta pois heti, kun on vähänkään vauhtia (ei tulpat kastu). Jos muuten kunnossa on niin heti hörähtää käyntiin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Lähtee jopa 1,5 voltin paristolla, koska pii-diodin kynnysjännite (tasasuuntaaja) on noin 0,7V. Tasavirtalaturillahan peuhaa aina..
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Akku hittoon ja nappiparisto tilalle!
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin