Millainen/mikä hylsysarja kannattaa ostaa?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rotsi4

Millainen/mikä hylsysarja kannattaa ostaa?

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Pitäisi ostaa hyvä hylsysarja jolla saa auki pultin kuin pultin jos se vaan vääntämällä on mahdollista..
Ennestään on tuollainen mutterisorvisarja josta on enempi haittaa kuin hyötyä jakoavaimeen verrattuna.

Pitäisi ainakin olla 3/8 tuuman hylsyt 10mm alkaen, ja pitkät hylsyt saisi löytyä. Hinta ja takuu saisi kanssa olla kohdallaan.
Ja torxseista ja kiintoavaimista ei haittaa olisi..

Farmilaitteessa näkyy olevan hyvän näköisiä sarjoja, joissa ainakin oli paljon tavaraa.. onkohan kellään niistä kokemusta? myyvät kai ikh:oon tavaraa..

Vinkkejä?
Ja mitä ei ainakaan kannata ostaa?
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Minkälainen olisi hintaluokka johon pyrittäisiin?
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Ei ainakaan mitään missä lukee DROP FORGED, "pudota ja unohda" :-) Takuu kertoo aika paljon. CHROME VANADIUM teksti ku löytyy ni ei oo ihan pilipali. Yksi vaihtoehto on ostaa kaksi, toinen 3/8tuumanen 10v takuulla biltemsta tms. ja ryskähommiin 1/2 tai 3/4 tuumanen. Saa samalla hinnalla ku kamaza-toolsin tms. ikuisella takuulla olevan 3/8 sarjan. Merkkejä en osaa suositella, itsellä ollu 10v 1/2tuuman vääntiöllä oleva Level- työkalusarja. Hyvin on kestänyt. Ikuinen takuu, mutta halvempi ku kamazan vastaava. Saaneko enää mistään?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Bilis-satsi 10 v. takuulla = Kamasa.

(Jos kymmenessä vuodessa ei oo satsista hukkunu kaikki osat, niin on kumma!)
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

tolstoi kirjoitti:Bilis-satsi 10 v. takuulla = Kamasa.

joo,yhdyn tuohon,eli tosiaankin bilteman ns.siniset hylsysarjat 10v takuulla on hintansa arvoisia,muuta ei sitten paljon biltemasta hyvää löydykkään. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

jasu35 kirjoitti:
tolstoi kirjoitti:Bilis-satsi 10 v. takuulla = Kamasa.

joo,yhdyn tuohon,eli tosiaankin bilteman ns.siniset hylsysarjat 10v takuulla on hintansa arvoisia,muuta ei sitten paljon biltemasta hyvää löydykkään. :wink:
Räikät voi joutuu takuuseen vaihtamaan, jos kovassa käytössä.
Eli kuitit talteen, mutta hinta ja laatu kohdallaan.
Itse ostin erillisiä kiintoavaimia ja pari pikku hylsysettiä, kun noissa isoissa seteissä oli paljon ylimääräistä/tarpeetonta.
Eikä ole hukkunut kuin hyllystä, tallinlattialla tuntuisi kaikki vielä pyörivän.
rotsi4

Hylsyt

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Ton bilteman 129e maksava isoin sarja tuntuu kyllä olevan hinta-laatusuhteeltaan hyvä, mutta sen hylsyt ovat tosiaan 14mm asti 1/4 kokoa, ja se aiheuttaa ongelmia. Muutenkin pikkuhylsyjä onkin jo. Sama vaivaa myös Kamasan ja Bachon sarjoja.
Kahden sarjan ostaminen voisi olla hyvä vaihtoehto kunhan löytää sopivat satsit, esim bilteman 98e maksava sarja jossa on 3/8 ja 1/2 osa kokoja, ja sitten jonkin muun pikkusarjam.

Farmilaitteella on Power tools -merkkinen sarja jossa on 3/8 kokoa kymmenestä millimetristä 19mm asti, ja 1/2 osaa 10-32. Ja maksaa 169 euroa, ja takuuta on 5 vuotta.
On myös isompikin sarja, mutta siinä taitaa olla minulle turhaa tavaraa.
Epäilyttää vain kun en ole ennen tuollaista sarjaa nähnyt enkä käyttänyt, mutta muuten on sopiva.

Luulen kyllä että kamasalta löytyisi vastaava sarja jos vaan tietäisi paikan mistä kysyä. Kamasan laitteen olen kuitenkin parhaiksi todennut mutu-tuntumalta.
Hylsyt ovat tiukkoja etteivät ihan helpolla muljaa kantoja vaikka kuinka vääntää kangella ruosteista höskää, ja siroina niillä pääsee moneen rakoon. Räikätkin toimivat kevyesti ja portaat ovat pieniä. Ainakin käyttämäni sarja oli tälläinen, tiedä sitten onko niitäkin montaa eri laatua.
Sthalwille tuntuu olevan muljausherkempi, ja wurtin räikät ovat aika möhkäleitä. Pieniä eroja kylläkin.
Biltema ja ikh:oot ovat kanssa ihan kelvollisia.
Kannattaako vaan maksaa kamasan sarjasta kolmeasataa euroa kun ehkäpä vastaavan saa 169 euron hintaan, ja aivan huipuominaisuuksia harvoin tarvitsee.
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Selvennetäänpä vielä, että oon kyllä ihan varma, että Biliksen satsi on tasan sama kuin Kamasa, eri teksteillä vaan. Biliksessä on se hyvä puoli, että sinne voi viedä kaiken takas, eikä ne mussuta mitään, vaan vaihtaa tai antaa rahat takas. Sen lisäks Bilis on mulle lähin ylipäätään mikään kauppa. Kuitit vaan pitää valokopioida, kun se lämpömuste häviää vähän päälle vuodessa.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ite oon nyt noita ikh:n sarjoja suosinu. Olikohan 159E tuollanen 128 osanen. Ei ainakaan ole vielä hajonnut nuo ikh:n vehkeet.

Ja nuo bilteman työkalut on kyllä todella laadukkaita. Siis nuo vähän kalliimmat. Kuten aikasemminkin tuolla on sanottu niin nuo työkalut on samoja vehkeitä kuin nuo laadukkaammatkin eli on vain bilteman omat leimat noissa. Suosittelen kyllä noita bilteman työkaluja. Ainakaan ei oo vielä mitkään hajonnu mitä itellä on sieltä ostettuna.
IlkkaHe

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

ittellä on pää työ kalo satsina Kamasa toolssin tollanen 150€ sarja. laadukasta on. ja ikuisella takuulla. yks kuusio kolo pää joutais vaihtoon. sekin pyöristyny paskoja pultteja kiristeltäessä...

sitte taitaa löytyä 3 sarjaa crome vanadiumin lenkkejä.
kaikkee on kertyny :D laadukasta oon aina ostanu.
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Itte ostin kerran Stahwille sarjoja 2 kpl: 4-13mm pikkusarjan ja 10-36mm isosarjan jossa myös kuusiokolot 5-12mm. Ei tarviste katua ostosta mutta maksaa hunajaa. Muistaaksen isosarja oli yli 200 Eur.

Köyhällä ei ole vara ostaa huonoa.
Lada rules
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

minulla on jo pari vuotta vanha Hobby Hall työkalusalkku missä perusmeisselit ja pieni räikkä-hylsysarja, ei ole maksanut paljoa, mutta kaikki on kestänyt tähän mennessä normaali asennustöissä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:minulla on jo pari vuotta vanha Hobby Hall työkalusalkku missä perusmeisselit ja pieni räikkä-hylsysarja, ei ole maksanut paljoa, mutta kaikki on kestänyt tähän mennessä normaali asennustöissä.
Kyllähän ne konehuoneessa riittää ja kestää, kun ei kannen pultteja tms. ala aukoon. Mutta kun mennään alustan puolelle, jossa pultit on ruostunut kiinni, kannat ruosteessa, niin alkaa jyvät erottuun akanoista...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:minulla on jo pari vuotta vanha Hobby Hall työkalusalkku missä perusmeisselit ja pieni räikkä-hylsysarja, ei ole maksanut paljoa, mutta kaikki on kestänyt tähän mennessä normaali asennustöissä.
Kyllähän ne konehuoneessa riittää ja kestää, kun ei kannen pultteja tms. ala aukoon. Mutta kun mennään alustan puolelle, jossa pultit on ruostunut kiinni, kannat ruosteessa, niin alkaa jyvät erottuun akanoista...

,_,/ukka
siellä tarvitaankin jo paineilmatyökaluja
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin