Sivu 1/1
AXTEC VAROITUSVALO.
Lähetetty: 9.10.2005 16:44
Kirjoittaja poolo
Milloin varoitusvalo syttyy. Eli mikä asia pitäs olla pielessä että valo syttyy. Jos ottaa lambda johdon irti valo ei sillon syty. Ja paljon muita osiahan järjestelmässä ei ole joka vuoksi syttyisi.
Lähetetty: 9.10.2005 19:14
Kirjoittaja FSO
Semmoinen vaikutelma on tullut, että tuo Check Engine tapaa sytyskellä kovin usein, eikä siihen kannattane välttämättä hurjana kiinnittää huomiota. Jos kerran lambdan johdon poistamalla valo sammuu, niin onkohan Axtecin seokset pielessä?
Lähetetty: 9.10.2005 21:44
Kirjoittaja RTJN65
Lamda tavallaan antaa tietoa ARF boksille (pelkääjän penkin alla) joka taasen sytyttelee TSEKKAA MOTTI valoa.
Eli siis seos pielessä tavalla tai toisella, yleensä liian rikkaalla.
Syynä yleensä kaasuttimen kuluminen (hapen ylimääräinen ohivuoto), kohokammion neulaventtiilin kuluminen ja takertelu (liikaa tai liian vähän bensaa), Uimurien vettyminen (liikaa bensaa).
Joskus sähköiset neulaventtiilit on kuluneet (liikaa bensaa), Tai niiden tiivisteet vuotaa (liian vähän besaa).
Kaikki nuo aiheuttaa TSEKKAA MOTTI valon syttymisen.
Voi toki olla vika syttypuolellakin mutta harvemmin (esim Hall anturi rikki, Virranjakajan pyöriä rikki, Jakajan kannen hiili rikki,... YMS).
Lähetetty: 9.10.2005 22:31
Kirjoittaja poolo
Valo ei pala muulloinkaan mutta lambda johdon irti otto ei myösään vaikuta mitään.
Lähetetty: 9.10.2005 22:52
Kirjoittaja Rutinoff
Hehku palanut?
Lähetetty: 9.10.2005 23:46
Kirjoittaja poolo
Valo toimii kun virran kytkee päälle.
Lähetetty: 10.10.2005 9:36
Kirjoittaja RTJN65
TSEKKAA MOTTI valon kuuluu syttyä kun virrat kytkee päälle mutta sen on sammuttava moottorin käynnistyessä. Jos taasen syttyy moottorin käydessä on aihetta huoleen.
Lähetetty: 10.10.2005 18:27
Kirjoittaja poolo
No ei se kyllä teknisesti tiiä saako liikaa vai liian vähän bensaa että valo syttys. Kun ARF boksi ei eest tiiä onko rikastin päällä vai ei kun siinä ei ole minkäänlaista anturia siihen. Eli miten tää teknisesti sen sytyttäs silloin. No jos hal anturi on rikki silloin kyllä virtapäällä vatmasti palaa kun auto ei sillon lähe käyntiin. Lähinnä teknisessä mielessä asia kiinnostaa.
Lähetetty: 10.10.2005 21:20
Kirjoittaja jta
No tuo lambdahan haistelee sitä että onko se rikkaalla vai laihalla joka sitten juoruaa sille boksille jos jotain on pielessä... Eli lambdan antama jännite muuttuu sen mukaan että onko seos rikkaalla tai laihalla. En nyt vain millään muista että oliko jännite suurempi sillonku on laihalla vai miten se meni. Eli käytännössä kun lambdan lähettämä jännite ei ole enää asetettujen rajojen välissä niin sen boksin pitäis sytyttää se valo.
Lähetetty: 27.11.2005 10:28
Kirjoittaja Hazka
ja koko järjestelmähän toimii optimaalisesti vasta sitten kun moottorin lämpötila on oikea. kylmällä moottorilla boksi ei välitä lambdasta mitään, vaan ruokkii tietoa omasta muististaan.
Lähetetty: 30.11.2005 20:08
Kirjoittaja eka latukkani
mulla syttys vasta kärjettömän sytkän poistuttua.aijemmin poistetut turhat osat lamda,axtec,katti,hiilisuodatin,pakokaasun kierrätyssysteemit+kilometri alipaine letkua eli pitäisi palaa valo jossa lukee alkuperäisten asetusten palautus, eikä kato motti.yhtä kamala ja öljynen se aina kuitenki on kuka sellasta haluis katella
