Sivu 1/1

konelan turbolada

Lähetetty: 6.10.2005 17:49
Kirjoittaja ^pena^
tuol kerhon sivuil kun on siit konelan tekemästä turboladast juttuu niin paljokohan siit on löytyny tehoo ja voisko nykyään 2107 turbottaa samoil tehoil ja jopa leimata sillä tekniikalla???

Lähetetty: 6.10.2005 20:14
Kirjoittaja Stefa
Mitä noissa lie ollut, 130?

Kokeileppas hakua vaikka hakusanalla "turbo". Saattaa täältä foorumilta löytyä vaikka mitä :?

Lähetetty: 6.10.2005 20:23
Kirjoittaja markku
Jos oikein muistan....aikanaan oli kouvolassa myynnissä johtajan (taisi olla örling) turbo orkkis lada,kokeilin ja alhaalta ei tapahtunut mitään vasta kun kierroksia lisäsi niin potkua tuli.Kysymys kuuluu missä ovat kaikki ne herkut tänä päivänä,oli kaksi väri maalaus ja kaikki kiva kiinni :P

Lähetetty: 6.10.2005 20:35
Kirjoittaja Stefa
Tuon aikaiset turbot tuppasi hieman olemaan noita potku-malleja.

Paljon noita lie tehty? Onkos Jussilla tietoa vai tietämyksessä aukko :wink:

Itse tiedän yhden, tallissa odottelee konetta hajonnen tilalle. Yritin tuota joskus ostaakkin mutta ei onnistunut. Olisi vaan niin helppo tehdä kun tehorajattomia koreja.

Taisi kyllä olla foorumilaisillakin noita konela-turboja jokunen?

Lähetetty: 6.10.2005 21:02
Kirjoittaja foma
Stefa kirjoitti:Tuon aikaiset turbot tuppasi hieman olemaan noita potku-malleja.

Paljon noita lie tehty? Onkos Jussilla tietoa vai tietämyksessä aukko :wink:

Itse tiedän yhden, tallissa odottelee konetta hajonnen tilalle. Yritin tuota joskus ostaakkin mutta ei onnistunut. Olisi vaan niin helppo tehdä kun tehorajattomia koreja.

Taisi kyllä olla foorumilaisillakin noita konela-turboja jokunen?
Ymmärtäkseni Turbiinilla ainakin on sellainen.

Lähetetty: 6.10.2005 21:45
Kirjoittaja Turbiini
foma kirjoitti:Ymmärtäkseni Turbiinilla ainakin on sellainen.
Juu on mutta ei paljoa ole niistä konelan turbo osista tallella eli ainoastaan pensanpaineen säädin joka sekin poistuu pian. Korihan oli ostettaessa läpi mätä (on vieläkin pahasti ruosteessa) ja turbo täysin sulaneena peräkontissa. Vakio tehoista ei mitään tietoa mutta vaikea uskoa että 1.6 koneesta olisi sillä pakokaasujarrulla saatu yli 100 heppaa. Kuitenkin muakin kiinnostaisi ne orkkis tehot, jos katsastus mies havaitsee että kone ei ole samoilla apulaitteilla kuin alunperin niin joudun muutosrekisteröimään, ja silloin olis kiva käyttää vertailu kohteena mahdollisimman tehokasta. Tuo kun ei ole tehtaan normaali malli niin sitä ei voi muihin ladoihin käyttää vertailukohteena mutta luulis että tuohon kuitenkin saa sen 25% lisätä vakio tehoihin (joita siis ei kukaan tiedä)

Lähetetty: 7.10.2005 5:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
noi turbot on kai aika yksilöitä, kun mistään sarjatuotannosta ei ollut kyse. TM testasi aikaan 2105 Turbon (1,3) ja olikohan siinä joku 84 hv (vakio 65), olisko tuossa 2107 Turbossa (1,5) myöskin joku 20 lisää eli 100 hv:n paikkeilla? Nämä on ihan arvauksia, kokoonpanot saattaa vaihdella riippuen missä ja milloin autot on tehty. Helsingin konela-auto noita lähinnä kai teki, mutta isällä oli aikanaan Turbo-Lada 1300S (21072) jonka oli tehnyt uudesta autosta muistaakseni joku TB:n Lada huolto, isä päivitti koneen 1,6 litraiseksi ja silloin siinä oli noin 150 hv.

Lähetetty: 7.10.2005 8:19
Kirjoittaja jasu35
Mun sedällä oli joskus 80-luvulla 1500 nappis kombi ja siinä oli se konela-auton turbo,se turbo maksoi siihenaikaan muistaakseni 10000mk jälkiasennettuna. :)