Kannattaako luopua?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
jutta.k

Kannattaako luopua?

Viesti Kirjoittaja jutta.k »

Kannattaako mun luopua 1200S/-87:sta "arvolla 2000€" vaihdossa 110STW/2005? :oops: Houkuttais ajella ihkauudella, mutku vanhakin liikkuu (rauhallisesti, sopii mummulle) ja kori on ruosteeton, pinnassa pari euronkokoista ongelman-alkua. Onko uudet Ladat hyviä? Osoitan kysymykseni pääasiallisesti ViTroLla:lle, toki muutkin luetaan ja ehkä noteerataankin :wink:
Ja mistä noi tähtii saa?...
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

jos hyvin pelaa niin ei.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
IL02

ei kannata

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Luultavasti saat sen 2000 euroa alennusta kun vaan menet kateisella ostamaan sen uuden lada satakympin, joten ei kannata antaa vanhaa sinne vaihdossa. Sinne jos annat ladasi vaihdossa se menee luultavasti samantien kuusakoskelle sulatettavaksi ja sitten on taas yksi lada vahemman suomen maanteita kaunistamassa. Joten siis myy se vanha lada jollekin ladaharrastajalle.

Minun mielestani (saa olla ihan vapaasti eri mielta ja toivottavasti kukaan ei suutu) uutta Ladaa ei kannata ostaa. Tekniikka on paljon monimutkaisempaa kun vanhoissa ladoissa ja vikoja on useammin ja korjaaminen paljon kalliimpaa. myos uudessa Lada satakympissa arvo putoaa kuin lehman hanta ja parin vuoden kayton jalkeen et saa siita todennakoisesti enaa myydessa kun jonkun ehka 2000 euroa. Jos mielesi tekee uutta autoa, harkitse vahvasti jotain muun merkkista pikkuautoa. Se toimii luotettavasti ja se tulee milla tavalla tahansa laskettuna edullisemmaksi. Jos haluat harrastaa Ladalla ajoa, osta lada, mutta jos haluat auton jonka hankintaa voi perustella jollain jarkisyilla, osta joku muun merkkinen auto.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
jasu35

Re: ei kannata

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

IL02 kirjoitti:Luultavasti saat sen 2000 euroa alennusta kun vaan menet kateisella ostamaan sen uuden lada satakympin, joten ei kannata antaa vanhaa sinne vaihdossa. Sinne jos annat ladasi vaihdossa se menee luultavasti samantien kuusakoskelle sulatettavaksi ja sitten on taas yksi lada vahemman suomen maanteita kaunistamassa. Joten siis myy se vanha lada jollekin ladaharrastajalle.

Minun mielestani (saa olla ihan vapaasti eri mielta ja toivottavasti kukaan ei suutu) uutta Ladaa ei kannata ostaa. Tekniikka on paljon monimutkaisempaa kun vanhoissa ladoissa ja vikoja on useammin ja korjaaminen paljon kalliimpaa. myos uudessa Lada satakympissa arvo putoaa kuin lehman hanta ja parin vuoden kayton jalkeen et saa siita todennakoisesti enaa myydessa kun jonkun ehka 2000 euroa. Jos mielesi tekee uutta autoa, harkitse vahvasti jotain muun merkkista pikkuautoa. Se toimii luotettavasti ja se tulee milla tavalla tahansa laskettuna edullisemmaksi. Jos haluat harrastaa Ladalla ajoa, osta lada, mutta jos haluat auton jonka hankintaa voi perustella jollain jarkisyilla, osta joku muun merkkinen auto.
'

Joo,olen kyllä pitkälti samaa mieltä.Jos et hirveästi isoa autoa tarvitse niin osta esim.Renault twingo,on kokemukseni mukaan kokoisekseen tilava,kuluttaa todella vähän bensaa,laadullisesti on kestävä ja hinnaltaan maksaa saman kuin lada,mutta onhan se uusi ladakin tietysti ihan kiva vaikkakin niissä joissakin tuntuu olevan alkuun vähän ongelmia.:wink: Tähtiä saat sitämukaa mitä enemmän viestejä täällä kirjoitat. :D

ps.jos kuitenkin haluat ostaa lada 110:in,niin myy vanha ladasi ihan rahalla pois,tosin saat siitä todennäköisesti korkeintaan noin 500e ja osta 2-3 vuotta käytetty 110 jolla ajettu yleensä vasta 30-60tkm.Sellaisten myynti hinnat liikkuu siellä 3000-4000e välillä,kunto on usein kuin uudella ja lasten taudit jo korjattu.Näin saa hyvän 110 halvalla jonka hinta ei enää suhteessa niin paljoa tipu kuin ihan uuden. :wink:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mulla ei tohon ole enää mitään lisättävää, paitsi mikäli et itse halua myydä Ladaasi pois, niin kyllähän minä voin hoitaa myynnin pienillä kuluilla tai konsultoida ilmaiseksi. Olen käymässä Lohjalla pe-la tulevana viikonloppuna ja voin tarvittaessa käydä katsomassa tuota sinun S:ää. Jos ajokilometrejä ei vuodessa kerry hirveästi, niin melkeinpä pitäisi tuota niin kauan kun se kestää.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
,_,/ukka

Re: Kannattaako luopua?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

jutta.k kirjoitti:Kannattaako mun luopua 1200S/-87:sta "arvolla 2000€" vaihdossa 110STW/2005? :oops: Houkuttais ajella ihkauudella, mutku vanhakin liikkuu (rauhallisesti, sopii mummulle) ja kori on ruosteeton, pinnassa pari euronkokoista ongelman-alkua. Onko uudet Ladat hyviä? Osoitan kysymykseni pääasiallisesti ViTroLla:lle, toki muutkin luetaan ja ehkä noteerataankin :wink:
Ja mistä noi tähtii saa?...
Käy kokeileen. Kokeile myös muita tuon hintaluokan autoa. Käy myös katsomassa käytettyjä 110:a, niiden hinnat pyörii tuossa 3-5000Euoroa. Tiedät kyllä sitten, kannattaako. Ihmisillä on erilaiset käyttötarpeet, oikeaa vastausta ei tiedä muut kuin sinä.
Takaveto:
+Tekniikan yksinkertaisuus, itse autonsa korjaajat ja huoltajat arvostaa, muille ei niinkään merkitystä.
+Lämpimämpi
+Jos on tähän asti toiminut, ei löydy enää yllätyksiä
+arvo ei enää juurikaan alene
110:
+Kuluttaa vähempi
+Mukavempi ajaa
+Pidemmät huoltovälit
Eipä tuosta nykyisestä autostasi kummosia saa, vaikka myyt suoraakin, eli sinänsä sama antaako vaihdossa vai koittaako myydä itse. Jos annat vaihdossa, voit riisua siitä kaiken mahdollisen(talvirenkaat, stereot yms.) eikä hinta tipu tuosta 2000E:stä, jos myyt suoraan, niin kaikki vaikuttaa hintaan.
Tähtiä tulee kirjoitettujen viestien mukaan.

,_,/ukka
Viimeksi muokannut ,_,/ukka, 21.9.2005 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoton on huoleton
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Vielä tuosta arvon tippumisesta... Äkikseltään katsoin nettiautosta, että ladan hinta tippuu 2-3vuodessa 4-5000Euroa. Pienillä fiiateilla samassa ajassa ehkä tonnia vähempi. Eiköhän se korollan arvokin tuon verran samassa ajassa tipu, puhuttaessa siis uusista autoista. Onhan se Ladan kohdalla prosentuaalisesti enempi, mutta mulla ainakin tilinauhassa maksetaan ruutussa lukee Euroja, eikä prosentteja.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

kyllä trokarit on ammattimiehiä noissa autokaupoissa :wink: Itse ei kelpaisi edes oppipojaksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

"Kannattaako luopua?"
EI JOS:
-ajaa vähemmän kuin 15 000km/vuodessa
-jos arvostaa tunnelmaa ja sitä että autoa tarvii ohjata koko ajan.
-jos selkä on kunnossa,eikä iskias vaivaa.
-jos haluaa että viat on ymmärrettävissä.
-jos arvostaa takavedon ominaisuuksia.
-jos ei välitä siitä kun toiset pyrkii ohi.

"Kannattaa luopua"
JOS:
-ajaa pitkiä työmatkoja päivittäin
-haluaa olla huomaamaton
-sijoitetulla pääomalla ei niin väliä
-suunnittelee ajavansa satakympillä monta vuotta
-haluaa pienen bensankulutuksen
-haluaa kohtuullisen hyvän ajoasennon
-korjaa pikkuviat,hankki ajotietokoneen
-teetättää erikoisosaamista vaativat korjaukset merkkikorjaamossa,eikä välitä hinnasta.
Vastaa Viestiin