Huohottimesta kysymystä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Huohottimesta kysymystä

Viesti Kirjoittaja jta »

Eli onko mitenkä normaalia erittäin voimakas höyryn muodostus tuolta huohottimesta. Sekun on käännettynä tuonne auton alle tuo huohotin niin alle tulee myöskin hyvin pian isokin vesilammikko. Eli onko tuollanen nyt ihan normaalia?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ei se ihan normaalia ole, koitin itse joskus kääntää huohottajan kokeeksi ilmanputsarista pois, se ei kuitenkaan parantanut lämpimänä käynnistystä joten laitoin takaisin. Vähän sieltä höyryä pitääkin tulla, ja letku saa olla sisäpinnaltaan kostea muttei isoa lätäkköä pitäs ihan heti syntyä. Väheneekö sulla pakkasnesteet autosta, kuitenkaan maahan vuotamatta? Kannentiiviste voipi olla sökö jos nuo öljyt ja pakkasnesteet pääsee sekoittumaan, jäähdyttäjästä voisi katsoa ettei ole öljyä nesteen pinnalla. Paisarista katsomalla ei välttämättä näe jos öljy ei sinne asti ole päässyt.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jäähdytysnesteet kyllä on hävinny mutta sekin oli vuotanu termostaatin letkun juuresta (toivottavasti) kun oli sieltä märkä. Ja öljyn sekaan ei kyllä nesteet mene. Öljyt kun on ihan terveen väriset eli ei ole harmaat. Ja en kyllä ole huomannut ainakaan että ois öljyt päässy nesteidenkään sekaan.

Lämpimällä koneella tuossa kun käyttelin niin oiskohan vartissa tullu sellanen 5cm oleva lammikko tuonne alle. Eli omasta mielestä varsin reilusti kuitenkin. Talvellakin on monesti jääpuikko tuossa letkun nokassa.

Ja sellainen vielä että on jotenkin aika voimakas hajuinenkin se höyry. En oikein osaa sanoa että mille se haisee.. Kunnollinen öljyn hajukaan se ei ole.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Palanut kansipahvi usein tekee valkean kuohan öljyntäyttökorkin sisäpintaan.

Korjaa se letku termarin juuresta ja katso vieläkö nestettä katoaa.

Melkein kansipahvia veikkaisin...
Vauhdin tae - alamäki
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Jos kone on väljä, niin se kaiketikin on syynä siihen että huohotusletku purkaa kampikammion paineet tielle. Minullakin kun kone alkoi olla väljä tuppasi ilmanputsari tukkeutumaan. Kyllä sieltä pahanhajuista kaasua tulee ihan terveelläkin koneella. Ajatkos muuten yleensä koneen lämpimäksi saakka. Höyrynmuodostus on ainakin minulla vähäisempää jos kone on kuuma.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Isäntäkin veikkas tuota kansipahvia. Öljykorkkiin ei ole tullut enää pitkään aikaan sitä valkoista vaahtoa mutta tuonne huohottimen putkeen sitä näyttäisi tulevan. Näköjään syyslomalla pitää ottaakkin tuo kansipahvin vaihto operaatioksi.. Mikähän senkin sitten ois yhtäkkiä polttanu. Kun lämmötkään ei oo noussu liian ylös.

Konetta ei kyllä kerkiä kunnolla lämpimäksi ajaa kun ei oo kovin pitkä matka kouluun.

Enää ei vuoda ainakaan siitä letkusta mutta ei vielä osaa sanoa onko neste vähentyny. Kun ei mitenkään vauhilla kadonnu tuon letkun vuotaessakaan.

Ja ainakin omasta mielestä tuo höyryn muodostus on voimakkaampaa lämpimällä koneella kuin kylmällä. Eikä koneenkaan pitäis olla väljä. Jos on niin on kyllä joka sylinteri tasaisesti kulunut väljäksi. Kun jokaisessa oli noin 8,5 baria puristuspaineet. Tiiä sitten että onko tuo hyvä vai huono.

Noh mutta pitää nyt seurata vähän tuota että mitä tuo tekeepi. Kiitoksia vastauksista.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Nesteet näyttääpi katoavan vaikken vuoto kohtaa löydäkkään... Eli kansipahvi lähtee vaihtoon.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eli tuossa joku päivä sitten kun tuon kannen irrottelin niin sieltä löytyikin sellainen että ilmeisesti vuoti nestettä kolmos sylinterille. Oli kansi pahvi jotenkin falskannu tuonne tuota vettä. Syy vain on epäselvä että miksi. Tai no epäilys on että viimeksi kun kannen oon pois ottanu niin on voinu käydä että oon ollu huolimaton tuon lohkon puhistuksessa ja siit johtuen on alkanu nyt vuotaan.

Ja vielä nyt tässä samalla sitten sellainen vain tuli mieleen että tuleeko normaalisti 1200 koneessa männät ihan lohkon tasalle?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Oliko kolmonen muita pyttyjä selvästi puhtaammassa kunnossa?
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Juu olihan tuo tuosta reunasta huomattavasti kirkkaampi. Ja oli kakkosessakin kyllä vähän tuo männän reuna muita kirkkaampi. Ykkönen ja nelonen taas oli kyllä vuorovaikutteisesti ihan mustat. Tulppia myöten.
Vastaa Viestiin