samaran ajovalojen korkeuden säätö?
samaran ajovalojen korkeuden säätö?
elikkä kattastukseen pitäs laittaa korkeuden säätö kuntoon.oon käsittäny että se pellaa jollain nestepaineella.oiskohan päässy nesteet karkaamaan vai miten lie?eipä näy olevan mittää täyttöaukkoakkaan.
joo ei siinä mitään täyttöaukkoa ole. Koko laite putkineen on on otettava autosta irti ja purettava. Suosittelen kuitenkin uuden laitteen ostamista. Onhan samarasi >96, vanhemmissa ei laitteen tarvitse pelata katsastuksessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tuo nestetoiminen säätö on ideana hyvä, mutta pitkällä tähtäimellä toimivuuden kannalta huono.
Omasta 2105:sta repäsin letkut mäkeen kun oli vuotanut 10 vuodessa nesteet pellolle. Tilalle vaan perinteiset käsisäätövalot, eipä tota korkeutta oo ikuna joutunu säätämään missään tilanteessa esim kuorman takia. Turhaa hifistelyä moiset säätövempaimet sanon minä.
Omasta 2105:sta repäsin letkut mäkeen kun oli vuotanut 10 vuodessa nesteet pellolle. Tilalle vaan perinteiset käsisäätövalot, eipä tota korkeutta oo ikuna joutunu säätämään missään tilanteessa esim kuorman takia. Turhaa hifistelyä moiset säätövempaimet sanon minä.
Mulla ei edes tarkistanu tossa -95 larpassa koko vehettä leimassa. (Onneksi, se kun ei olisi edes toiminut).makep-4f kirjoitti:se on kyllä -95,mutta kattastusmies väitti että tässä ja sitä uuemmissa pittää toimia.woihan wanha wihtahousu pilkunnussija!
Mutta eihän sen tartte toimia jos sitä ei ole, eli riivi letkut, säädin ja säädöstä ilmottava tarra pellin alta mäkeen... Eikös sen tuolla pitäisi korjaantua kuhan on vaan ajovalot jotenkin kelpaavissa säädöissä. Tietty nyt jos siitä on korjauskehotus niin pakkohan se on kait saada kuntoon ennenkuin saa menemään läpi.
joo se on kyllä munkin mielestä aivan elvistelyä koko laite jota en ole itsekään koskaan tarvinnut muulloin pyöritellä kuin ennen katsastusta kun joku vuosi sitten yksi yli-innokas katsastusmies piti alkaa kirjoittaa rekisteriotteeseen "ettei valonsäätäjä toimi". Se on kyllä aivan totta- se ei toimi, se ei kertakaikkiaan toimi. Turhista turhimpia hukkalaitteita.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ei se kyl niin turha ole. Kuinka monta kertaa olette kiroilleet mielessä, että joku yöllä ajaa vastaan pitkät päällä? No saman vaikutuksen tekee tuo korkeuden säätö silloin ku sitä on unohdettu käyttää ja perä on alhalla. Sitten kun mennään noihin Xenon-valohin niin se laite on jo pakollinen ja sen toimittomus on hylkäysperuste 

Mikä tarra?cassu kirjoitti:Mulla ei edes tarkistanu tossa -95 larpassa koko vehettä leimassa. (Onneksi, se kun ei olisi edes toiminut).makep-4f kirjoitti:se on kyllä -95,mutta kattastusmies väitti että tässä ja sitä uuemmissa pittää toimia.woihan wanha wihtahousu pilkunnussija!
Mutta eihän sen tartte toimia jos sitä ei ole, eli riivi letkut, säädin ja säädöstä ilmottava tarra pellin alta mäkeen... Eikös sen tuolla pitäisi korjaantua kuhan on vaan ajovalot jotenkin kelpaavissa säädöissä. Tietty nyt jos siitä on korjauskehotus niin pakkohan se on kait saada kuntoon ennenkuin saa menemään läpi.
Minä olen katsastanu -96 samarani vasta kerran, mutta ei inssi silloin vlonsäätöjä tarkistanut
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
[quote="samarai"]joo ei siinä mitään täyttöaukkoa ole. Koko laite putkineen on on otettava autosta irti ja purettava. Suosittelen kuitenkin uuden laitteen ostamista. Onhan samarasi >96, vanhemmissa ei laitteen tarvitse pelata katsastuksessa.[/quote
Taitaapi olla 14.6.1995 se tärkeä päivämäärä, jonka jälkeen valojen suuntaus ei saa muuttua kuormattuna tiettyä astetta enempää.Siis korkeussäädin ei ole ainoa vaihtoehto, mutta jos sellainen on niin se on sitävarten asennettu.Poikkeuksina esim. jotkut kaasunestejousitetut Citroenit, autom.perän korkeussäädöllä olevat autot ja jotkut maasturit.
Taitaapi olla 14.6.1995 se tärkeä päivämäärä, jonka jälkeen valojen suuntaus ei saa muuttua kuormattuna tiettyä astetta enempää.Siis korkeussäädin ei ole ainoa vaihtoehto, mutta jos sellainen on niin se on sitävarten asennettu.Poikkeuksina esim. jotkut kaasunestejousitetut Citroenit, autom.perän korkeussäädöllä olevat autot ja jotkut maasturit.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Myös jotkut kaksipaikkaiset mm. roadsterit saaneet E-hyväksyntää ilman ko. laitetta.Toveri Sladimir kirjoitti:samarai kirjoitti:joo ei siinä mitään täyttöaukkoa ole. Koko laite putkineen on on otettava autosta irti ja purettava. Suosittelen kuitenkin uuden laitteen ostamista. Onhan samarasi >96, vanhemmissa ei laitteen tarvitse pelata katsastuksessa.[/quote
Taitaapi olla 14.6.1995 se tärkeä päivämäärä, jonka jälkeen valojen suuntaus ei saa muuttua kuormattuna tiettyä astetta enempää.Siis korkeussäädin ei ole ainoa vaihtoehto, mutta jos sellainen on niin se on sitävarten asennettu.Poikkeuksina esim. jotkut kaasunestejousitetut Citroenit, autom.perän korkeussäädöllä olevat autot ja jotkut maasturit.
joo, se on sitten todella "säätämistä". Ei onnistu, jää ilmaa putkiin. Tällaista samaa injektiota ehdotti mulle joku hemmo Järvenpään Deltasta kun kyselin kerran sieltä mistä sinne laitetaan nestettä. Sieltä lampun työsylinteristä päästä (putki irti) ja glykoolia neuvottiin laittamaan..makep-4f kirjoitti:kuulin tuossa,että kaverin tutun serkun kaima ois täyttäny letkut injektioneulalla.mihin lie tökänny sen.tietääkö kukkaan mitä nestettä siellä on ylipäätään?



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»