Naftaa Lardan bensaan?
Naftaa Lardan bensaan?
'
Muistan joskus nähneeni, että legendaarinen lasimestari Otto kaatoi reippaasti naftaa (ja joskus löpöäkin)
Lardan bensan joukkoon. Pelaako alkoholin, viinan, brenkun ja ponun polttama muistini oikein?
Mitä mahtaisi tapahtua jos heittäisi vaikkapa 10 % naftaa bensan joukkoon?
Kulkisiko a) kovempaa; b) ollenkaan?
,
Muistan joskus nähneeni, että legendaarinen lasimestari Otto kaatoi reippaasti naftaa (ja joskus löpöäkin)
Lardan bensan joukkoon. Pelaako alkoholin, viinan, brenkun ja ponun polttama muistini oikein?
Mitä mahtaisi tapahtua jos heittäisi vaikkapa 10 % naftaa bensan joukkoon?
Kulkisiko a) kovempaa; b) ollenkaan?
,
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
ollut puhetta aikaisemminkin...
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=3386
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=3386
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Joo, 50/50 savutus on niin järjetön, että vaikka olisi kuinka väljä kone, niin öljysavutus ei pääse edes lähelle tuossa.TOVERI NIVA kirjoitti:10% ei huomaa mitään muutosta.
30% lähti käymään ihan normaalisti, kulki ihan normaalisti mutta kovemmin kaasuttaessa savutti.
50% en oo ite kokeillu mut kuulopuheet kertoo että savutus aivan järjetön ja kulkupuoli kateissa.
Voisi kuvailla, että pakoputkesta purkautuu paksua valkoista savua, joka jo metrin päässä pakoputkesta muodostaa noin metrin paksuisen täysin läpinäkymättömän savuvanan.

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
[quote="NesteHukka"]Voisi kuvailla, että pakoputkesta purkautuu paksua valkoista savua, joka jo metrin päässä pakoputkesta muodostaa noin metrin paksuisen täysin läpinäkymättömän savuvanan. :lol:[/quote]
Tuollainen voi ilmeisesti aiheutua muustakin kuin naftan laittamisesta bensan sekaan? Olen nimittäin tänä vuonna nähnyt kaksi tuollaista tapausta että pakoputkesta puskee aivan uskomaton paksu valkoinen savuverho, niin että hetken päästä autoa ei enää sen läpi edes näe. Ensimmäinen tapaus oli lähes uusi 300-sarjan BMW, jonka näin Helsingissä. Savua alkoi muutaman kymmenen metrin matkalla yhtäkkiä tulla aivan älyttömästi. Kuski pysäytti ja sammutti auton ja nosti konepellin ylös ja ihmetteli sen näköisenä ettei tajunnut yhtään mitään näkemästään. Soitti jonnekin ja jatkoi jonkin ajan päästä matkaansa. Savutus vain yltyi, en tiedä kuinka kauas kehtasi ajaa.
Toisen näin lomalla Kreikassa, auto oli joitakin vuosia vanha Corsa tai Tigra, en muista kumpi. Läht ikadunreunasta ja vähitellen alkoi hirveä savutus ja auto katosi savuverhon taakse. Vastaantulijatkin hidastivat. Tämän kuljettaja veti läheisen huoltoaseman pihaan ihmettelemään tilannetta.
Voisikohan joku moottorinohjauksen vika aiheuttaa tuollaista ihan normaalipolttoaineellakin?
Tuollainen voi ilmeisesti aiheutua muustakin kuin naftan laittamisesta bensan sekaan? Olen nimittäin tänä vuonna nähnyt kaksi tuollaista tapausta että pakoputkesta puskee aivan uskomaton paksu valkoinen savuverho, niin että hetken päästä autoa ei enää sen läpi edes näe. Ensimmäinen tapaus oli lähes uusi 300-sarjan BMW, jonka näin Helsingissä. Savua alkoi muutaman kymmenen metrin matkalla yhtäkkiä tulla aivan älyttömästi. Kuski pysäytti ja sammutti auton ja nosti konepellin ylös ja ihmetteli sen näköisenä ettei tajunnut yhtään mitään näkemästään. Soitti jonnekin ja jatkoi jonkin ajan päästä matkaansa. Savutus vain yltyi, en tiedä kuinka kauas kehtasi ajaa.
Toisen näin lomalla Kreikassa, auto oli joitakin vuosia vanha Corsa tai Tigra, en muista kumpi. Läht ikadunreunasta ja vähitellen alkoi hirveä savutus ja auto katosi savuverhon taakse. Vastaantulijatkin hidastivat. Tämän kuljettaja veti läheisen huoltoaseman pihaan ihmettelemään tilannetta.
Voisikohan joku moottorinohjauksen vika aiheuttaa tuollaista ihan normaalipolttoaineellakin?
Kokemuksen perusteella tuollaisen savutuksen saa aikaiseksi syöttämällä pakosarjaan polttoöljyä tai jäähdytysnestettä (oikeissa savukoneissa käytetään lähes vastaavaa ainetta savunesteenä).
Luultavasti koneen jäähdytinnesteet pääsee jotenkin sylinteriin tai muuten pakoputken sisälle, siitä valkoinen, ei kovin pahanhajuinen savu. Kitkerä ja "raskas" savu taas tulee noista öljytuotteista. Tuskinpa kovin monella on savutinta autossa, ja vielä käyttää sitä ilman järkevää syytä.
Luultavasti koneen jäähdytinnesteet pääsee jotenkin sylinteriin tai muuten pakoputken sisälle, siitä valkoinen, ei kovin pahanhajuinen savu. Kitkerä ja "raskas" savu taas tulee noista öljytuotteista. Tuskinpa kovin monella on savutinta autossa, ja vielä käyttää sitä ilman järkevää syytä.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Kun itellä oli 1200 slarba, niin leikittelin ajatuksella, että laitan ylimääräisen pissapojansäiliön, jonka täytän naftalla, ja letku imusarjaan. Sitten kun joku vulva tms. kuski tulee puskuriin roikkumaan, niin savukone päälledestor kirjoitti:Kokemuksen perusteella tuollaisen savutuksen saa aikaiseksi syöttämällä pakosarjaan polttoöljyä tai jäähdytysnestettä (oikeissa savukoneissa käytetään lähes vastaavaa ainetta savunesteenä).
Luultavasti koneen jäähdytinnesteet pääsee jotenkin sylinteriin tai muuten pakoputken sisälle, siitä valkoinen, ei kovin pahanhajuinen savu. Kitkerä ja "raskas" savu taas tulee noista öljytuotteista. Tuskinpa kovin monella on savutinta autossa, ja vielä käyttää sitä ilman järkevää syytä.

Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Mitähän kone tykkää tuosta dieselistä jos sitä tulee vähän reilummin joskus? Oktaaniahan se laskee ja nakuttamaan saattaa ruveta, mutta eihän tuota aina ajaessa päällä pidetä. Imusarjaan syöttäminen olisi helpompaa kun se ei kuumene liion, eikä suutin tukkiinnu karstasta ajan kanssa ja letkun naamiontikin on helppoa. Edes pumppua ei hyvällä säkällä tarvitse, sillä sehän on IMUsarja.. Vain magneetti- tai käsiventtiili letkuun niin homma toiminee.