Nivan jarruremppa meni vituiks, apuja!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Nivan jarruremppa meni vituiks, apuja!

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ok, eli Nivaan vaihdoin jarrulevyt ja palat molemmille puolille.
Kuskin puoli meni ihan jees, mutta repsikan puolella alkoi ongelmat. Ensinnäkin jarrulevy otti lujaa kiinni johonkin, ja olikin melkoinen homma saada se irti, mutta pahempaa seurasi:

Kaikki alkoi olla osapuilleen nipussa, niin sitten tuli se pahin ongelma, eli ilmeisesti jarrusatula kantoi palojen runkoon, eikä suostunut menemään tarpeeksi syvälle. Sylintereistä ei kantanut. Huomasin homman, kun laitoin viimeistä tappia paikalleen, siihen satulan kiinnitykseen, eikä se meinannut mennä millään. Ne jouset oli pohjassa molemmilta puolilta, ja palat kiinni jarrusatulan katossa.
Sitten kun piti lähteä purkamaan, niin eihän niitä tappeja enää saanut millään ulos, ja lopulta muusikon sielu näytti teränsä, ja tuloksena se, että toinen niistä jousitetuista satulan pidikkeistä on nyt paskana! Onko ideoita, että saako noita mistään uutena enää, vai täytyykö lähteä purkaamokierrokselle, ja mikä helvetti niitä paloja vaivaa? Voiko olla mahdollista, että repsikan puolella olisi erilainen jarrusatula, joka vaatii eri mallin palat?
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Samanlaiset satulat molemmin puolin, paloissa ei kokoeroa, on tullu laitettu palat vähän miten sattuu ja on niitä tullu vaihettua puolelta toisellekin.
Satulat sopii runkoonsa jopa väärinpäin, tämmöseen kummajaiseenkin on törmätty ja kaverit ei ollu saanu jarruja toimiin eli kaikkia ilmoja pois eikä ihme kun ilmausnipat osottaa alaspäin.
Tiukkahan se tosiaan on kasata uusilla paloilla mutta kun on saanu männät kaikki kunnolla sisään ni on se sit pienen taistelun kera onnistunut.
Mä laitan aina sillai että ensin se alempi pidike runkoon paikalleen ja tappi sisään sitten ujutan satulan alapäästä pidikkeen alle, pieni varmistus vielä vasaralla ja sit satula kokonaan paikalleen ja sit taistelee sen ylemmän pidikkeen. Vaikeeta se on ainakin uusien kilkkeitten kanssa kun täytyy painaa satulaa niin pirusti kohti alakiinnikettä, painaa yläkiinnikettä niin että siellä painuu jouset pohjaan ja sitten koittaa saada se tappi sisään mutta aina on kyllä onnistunu jopa Motonetin paloilla.
Kuva
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

TOVERI NIVA kirjoitti:Samanlaiset satulat molemmin puolin, paloissa ei kokoeroa, on tullu laitettu palat vähän miten sattuu ja on niitä tullu vaihettua puolelta toisellekin.
Satulat sopii runkoonsa jopa väärinpäin, tämmöseen kummajaiseenkin on törmätty ja kaverit ei ollu saanu jarruja toimiin eli kaikkia ilmoja pois eikä ihme kun ilmausnipat osottaa alaspäin.
Tiukkahan se tosiaan on kasata uusilla paloilla mutta kun on saanu männät kaikki kunnolla sisään ni on se sit pienen taistelun kera onnistunut.
Mä laitan aina sillai että ensin se alempi pidike runkoon paikalleen ja tappi sisään sitten ujutan satulan alapäästä pidikkeen alle, pieni varmistus vielä vasaralla ja sit satula kokonaan paikalleen ja sit taistelee sen ylemmän pidikkeen. Vaikeeta se on ainakin uusien kilkkeitten kanssa kun täytyy painaa satulaa niin pirusti kohti alakiinnikettä, painaa yläkiinnikettä niin että siellä painuu jouset pohjaan ja sitten koittaa saada se tappi sisään mutta aina on kyllä onnistunu jopa Motonetin paloilla.
Onko ihan satavarma, että satuloita ja paloja ei ole eri mallia? Nimittäin jos tohon olisi joskus vaihdettu tuo satula? Mää nimittäin annoin sille vasaraa ja ruuvipuristinta ja ihan mitä kaikkea mahdollista, niin se ei yksinkertaisesti mennyt paikalleen. Sylinterit oli ihan pohjassa, eikä se siitä jäänytkään kampeemaan, vaan siitä, että se jarrusatula ei mahtunut menemään alemmaksi. Tohon ei edes palojen kuluminen auttaisi mitään, kun se mittaheitto oli korkeussuunnassa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Jos vaan on kolme mäntää,ni kyllä menee kaikki keskenään.Oon kans puljannut Nivan jarrujen kans,että huh huh.. Mutta palat mulla on aina mennyt ihan heittämällä.Viime kerrat oon irroittanut vaan toisesta päästä sen tapin ja kilkkeet.
Nyt lähtisin olettamuksesta,että sulla on väärät palat,tai levyt.Varmista ensin jostain,että asennat oikeita osia..Ja jos palat on jotain made in italy,niin niissä on monesti ollut runko sellanen,josta on täytynyt hioo vähän pois sieltä sun täältä..
On tosi että kun uutta laitat,niin onhan ne tiukkoja.
Ethän vaan purkanut satuloita.Jos niin alkuperäiset männän tiivisteet.Tarvikkeet ei jostain syystä Nivassa ole pitäny montaa kuukautta.Itsellä kesti melkein kuukauden,sit alkoi vuotaa.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Joo, palathan oli samasta paketista, mitkä jo toiselle puolelle tuli, ja levy samaten.
Voipi olla joo, että pikkasen hiomalla sitten menisi nuo palat, nimittäin ei sitä noin kireälle tohdi laittaa, eihän ne palat palaudu ollenkaan jarrutuksen jälkeen, jos ne on noin tiukat.
Nyt vaan pitää se toinen jarrusatulan pidike jostain saada. Kannattaakohan edes kysellä tarvikeliikkeistä tai teltta-autosta?
Eipä taida Nivoja olla purkaamoillakaan mitenkään ruhtinaallisesti.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin