Onko muille käynyt näin?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Esto_r

Onko muille käynyt näin?

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Kuva

Joo siis ladalle kävi näin!
Oltii ladalla ajelemassa pellolla ja tulin suhteellisen kovaa mutkaan ja käänsin ihan rutiinilla, mut sitte rupes tapahtuu meinaa kuulu kolinaa ja yhtäkkiä rengas ajelehti siinä auton edessä ja lens ojaan ja eihän siinä muu auttanu ku auto seis ja ihmettelemään mitä oli just tapahtunut.

No onkos muille käynyt näin? Oliko liikaa vanteille vai tapahtuiko jotain muuta? Ja sitte vielä onko muille tapahtunut mitään vastaavaa??? :shock:
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Eipä toi ny mikään ihme ole, ladan peltivanteet on pehmosta matskua...ruosteellakin on saattanu olla asian kanssa jotain tekmistä, tai sitte ei :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Esto_r

Just just. Mä kans epäilin noita ladan vanteita, että jos on vähä pehmeenpiä!!! :lol: No ehkä siinä vähän ruostetta oli mutta ei mun mielestä niin paljon. Se oli niinku murtunu tai kuvastahan sen näkeeki.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

epäilisin yhdeksi vaikuttimeksi liika kiristystä
nykyään kun huoltamoilla ja rengasliikkeissä paineilma-avaimella kiristellään pultteja tulevat ne monasti liian kireälle
se usein toistettuna alkaa halkaisemaan pultin reikää
Esto_r

Heh Heh kiristin pultit samana aamuna ja just ton kuskinpuolen kiristin kireemmälle ku toisen!!! :lol:
liero

Viesti Kirjoittaja liero »

on porsinut peltokäytössä vanteita just ko. tavalla, pulttikonetta saatikka räjähtävää lihasvoimaakaan en omista, tokkopa siis paskaks kiristänyt vanteita...
normikäyttöä ja pikku riivausta kestää kyll mainiosti
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Jokari

Juu, toi pulttien kiristystiukkuus asemilla/rengasliikkeissä on kyllä järkyttävän tiukkaan.Tohon 1200ässään vaihdatettiin alle renkaat samalla kun laiteltiin uudet(käytetyt) kesärenkaat vanteille.

Tulipahan tossa tarvis availla yhden renkaat pultteja: ensin koitin tolla ladan omalla avaimella, annoin vaikuttaa kaiken 96 kiloni avaimeen, ei lähtenyt vaikka kuinka pompin avaimen päällä.Noh, varastosta vanhan ladan pumpun varsi..sen heitin avaimen päälle, niin johan rupes aukeamaan, silti sai helvetin kovaa hyppiä.Eli vaati reilusti yli puolen metrin jatkovarren, momenttia voi vain miettiä :D

Eli jos rengas puhkeaa tien päällä ja ne on vedetty noin tiukkaan, niin eipä oo mitään toivoa aukaista niitä, jos ei oo helvetin pitkävartista avainta mukana...

Itse kiristelen pultit tolla ladan avaimella, semmoseen reippaaseen kireyteen ihan käsivoimin vaan, eipä ole vielä auenneet kertaakaan.Eikös kiristysmomentti pulteille ollut about 70 nm?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

noin on käynny pari kertaa kesällä pelolla ja muutaman kerran jäällä. ja on kerran tippunut tieliikenteessäkin alu vanne väliaikasesta peltivanteen pulttien käytöstä johtuen
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Jokari_ kirjoitti:Eikös kiristysmomentti pulteille ollut about 70 nm?
Mä muistelisin että näin yleissääntönä vi sanoa että 110 Nm peltivanteille ja 90 Nm kevytmetallivanteille.
Jokari

jta kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Eikös kiristysmomentti pulteille ollut about 70 nm?
Mä muistelisin että näin yleissääntönä vi sanoa että 110 Nm peltivanteille ja 90 Nm kevytmetallivanteille.
Tjaa, enpä lähe sanomaan mitään :?

Mistä sen eronkin sitte huomaa, vaikka välillä 60 ja 100? Ei sen puoleen että sillä jotain merkitystä olis, tasainen kiristys avaimella riittää.

Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä ohjekirja ton 70 Nm neuvoo!

Ihan käsikireyteen määkin kiristän ja kiinni on pysyneet. On mulla kyllä aina autossa metrinen putkenpätkä jota voi tarpeen tullen käyttää jatkovartena.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Rizhto

Viesti Kirjoittaja Rizhto »

Mielenkiintoista, silloin harvoin kun minä olen liikkeessä renkaat vaihdattanu, on pultit pantu ensin koneella kiinni ja sitten kiristetty käsin. Sanoivat äijät, että kone tekee herkästi romua, jos pulttaa sillä kiinni asti. tästä on siis jo kymmenkunta vuotta aikaa.
ladoholisti
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Eikös tällä listalla ollu joku jonka vanne lähti tollei irti koska aurauskulmat olivat päin helvettiä?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Esto_r

No en usko että tossa mun vehkeessä aurauskulmat ois vituillaa tais olla vaa liikaa rasitusta!

Onko jotain tiettyjä oireita jos sitte ois auraukset pyllyllää??
IL02

auraus

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Kylla sen asvaltilla ajaessa yleensa huomaa ja tuntee jos kulmat on pielessa. Ei tule ehka pellolla ajaessa yhta hyvin esille. Kylla saa olla auraukset tosi pahasti pielessa etta vanne hajoaa ja pultit korkkaa lapi, enka oikeen usko etta se sittenkaan voisi tapahtua.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Vastaa Viestiin