onko joku muukin huomannut että 110 ei tykkää 95eestä?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jamppa110

onko joku muukin huomannut että 110 ei tykkää 95eestä?

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

omien kokemuksien mukaan ja mitä olen kauppojen pihoilla kuunnellu huomaa jo korvakuulolla käykö 110 ysivitosella vai ysikasilla :shock:
95e saa moottorin "tirittämään" kun taas 98:lla kone käy nätisti
eka meinasin et se on vaa oman auton oikkuja mut kun alko kuuntelee muita ni kyl käyntiäänessä on ero vai ootteko huoman :?: :roll: :?:
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kyllä on huomattu. Varsinkin kun auto oli uusi, niin sanoisin että moottori suorastaan nakutti 95sella ja kävi melko sivistyneesti 98lla.

Nyt kun autolla on ajettu melkein 30tuhatta niin tuntuu että käynti olisi hieman siistiytynyt.

Uutena tankkasin 98a , mutta nyt myöhemmin olen alkanut ajamaan 95lla.

Terv: Osku
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

en ole koskaan kokeillut 98
ja mielestäni oma 110 käy hyvin 95:llä
tosin onhan silla jo yli 80tkm. takana
jamppa110

en tiä mut en kyllä laita ysivitosta tankkiin enää kerran olen laittanut
ja vaimo muistuttaa vielläkin kumpa pistooli sinne laitetaan :D
meilläkin mittarissa yli 80tkm ja ysikasilla ainakin käy nätisti ni ei viitti kokeilla että joko sille ysivitonen kelpais
4stroke

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

onpas ladakin tullut rantuksi, eikös takatuuppariin oo lykätty 92:sta rajan takana iät ja ajat.
Sepesusi

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

En ole kyllä huomannut mitään erikoista,en kyllä ole kokeillut 98.Saa kyllä kelvata 95,on ihan tarpeeksi kallista nytkin.Ladassa ei nyt haittaa pienet sirinät tai rohinat.Ei kun kovaa ajoa vaan. :D
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
jamppa110

4-stroke kirjoitti:onpas ladakin tullut rantuksi, eikös takatuuppariin oo lykätty 92:sta rajan takana iät ja ajat.
kyl kyl noi venakot ajaa suurimmaksosaks sillä
oon nähny ku tuhannenuuteen maasturi bemariin veetää tankki täyteen ysikakkosta ja kovaa ajoa :D
saa sieltä viellä sitä seitenkasiakin 8)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressan sanoin on Ladassa jotain vikaa jos ei 95:llä toimi. itellä on ruisku-samara kyllä toiminut hyvin 95:llä, mutta takavedot on usein vaatinut 98:a.

venäläisillä kun on kaikissa kärryissä ihan erisäädöt ja ei mitään katteja (paitsi nyt alkaa jo olee) niin kai ne paremmin toimii siellä matalalla oktaanilla. samarasta ja 110:stä oli venäjällä ruiskuversioitakin ilman kattia ja niissä oli joku ihmeen oktaanikorrektori, sekö sitten jotenkin määritteli millä oktaanilla pelataan, näissä kattimalleissa kyseistä laitetta ei ollut????
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jamppa110

niinno jos ei pienet sivuäänet häiritse ni 95 menee hyvin
ite en tykkää et koneesta kuuluu tiritystä,naputusta tai mitään muuta "ylimäärästä"ääntä

ja ihanku joku joskus jossaa (vissii teeveessä) ois sanon et jos ajaa saman matkan ensin 95eellä ja sit 98:lla ni bensankulutus ois pienempi 98:lla ajettuna :?:
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

jamppa onnistuisiko seuraavassa kokoontumisessa että kuuntelisit autoani ja kertoisit minulle mikä siinä on sivuääni ja mikä normalia käyntiääntä
kun minun mielestäsiinä ei mitään ylimääräistä ääntä ole ja aina ajanut 95

ja vieläkin olen sitä mieltä että ehjä lada ei 98sia kaipaa
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Vaikuttanee myös se, että minkä firman 95:sta sinne laittaa. Samoin kesällä myytävä bensa on koostumukseltaan erilaista kuin "talvibensa".

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Tuollanen nykypäivän moottorinohjausyksikkö osaa hakea optimiennakot molemmille bensoille, mutta vaatii että kiihdytellään kaasu pohjassa useammin.

Eli jos on ajellut 98:lla ja vaihtaa 95 bensaan niin saattaa jonkin aikaa vaikka nakuttaa ennenkuin korjaa pois. Mutta samalla se tarkoittaa että tehot tippuu ja kulutus saattaa nousta.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jankos kirjoitti:Tuollanen nykypäivän moottorinohjausyksikkö osaa hakea optimiennakot molemmille bensoille, mutta vaatii että kiihdytellään kaasu pohjassa useammin.

Eli jos on ajellut 98:lla ja vaihtaa 95 bensaan niin saattaa jonkin aikaa vaikka nakuttaa ennenkuin korjaa pois. Mutta samalla se tarkoittaa että tehot tippuu ja kulutus saattaa nousta.
Elitessä on kuulemma niin, että 98 bensalla säästää rahaa korkeemmasta hinnasta huolimatta, koska bensankulutus on niin paljon alhaisempaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Misha kirjoitti:Elitessä on kuulemma niin, että 98 bensalla säästää rahaa korkeemmasta hinnasta huolimatta, koska bensankulutus on niin paljon alhaisempaa.
Tuo pätee moniin autoihin. ja monella autolla sitä on laskettukin...
.
jamppa110

pressa kirjoitti:jamppa onnistuisiko seuraavassa kokoontumisessa että kuuntelisit autoani ja kertoisit minulle mikä siinä on sivuääni ja mikä normalia käyntiääntä
kun minun mielestäsiinä ei mitään ylimääräistä ääntä ole ja aina ajanut 95

ja vieläkin olen sitä mieltä että ehjä lada ei 98sia kaipaa
toki sen voin yehdä vaikka vaan mielenkiinnosta kun tosiaan jos omaani laitan ysivitosta niin venttiilien tirinä on kamala aivan kuin ketjukoneessa ketju löysällä :D
Vastaa Viestiin