mikäs öljyn suodatin ois hyvä 1700i ladaan ku pitäis vaihtaa öljyt, oisko ihan joku tarjoustalon suodatin vai teho filter se alkuperäinen vois olla hyvä mutta mistä helkatista sellasia saa
agentti eli asiamies on juuri pietarissa selvittämässä
alkuperäisten vaz-suodattimien saantia
lokakuun jälkeen ei ole näkynyt myynnissä
mutta yritetään etsiä
Öljynsuodatintesti oli joskus taannoin TM:ssä, tarvis kaivaa esille se lehti.
Niissä oli yllättävänkin isoja eroja esim. Bilhelvetin suodattimen paperien repeäminen!!
no mitez ku noissa mun ladoissa on paljon isommat öljyn suodattimet ku jotkut tarjoustalon suodattimet onko sillä mitään merkitystä onko iso vai pieni suodatin
Ns. originaaliversiothan ne parhaita ovat. Ainakin pitäisi olla näin, jos ne suunnitellaan ko. mallia varten. Takapotkujen orkkissuodattimet voivat kyllä tosiaan olla vähän hakusessa nykyään.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Jos hakee lisää kokoa niin Fortin suodattimet menee eli 2.0 OHC:n (Taunus) suodatin menee ainakin (takapotkuun), menee varmaan moni muukin mutta noita olen käyttänyt...
Hyviä suodatin merkkejä testeissä (TM) ovat olleet ainakin Mann, Fiaam, Fram, Bosch (monet samoja eri nimellä), noi suomalaiset eivät ole pärjänneet lähinnä paperinmäärän ja -laadun tähden eli menee tukkoon nopeasti ja silti suodatustaso (hiukkaskoko) on huonompi kuin noilla em merkeillä. Teho filtterit oli muistaakseni parempia kuin M-filterit...
Lisäksi sitten hyvät öljyt niin ei nokka kulu ja öljyn ja suodattimen vaihdot riittävän usein ettei tule kampuralle turhaa uritusta
'aatee' kirjoitti:no mitez ku noissa mun ladoissa on paljon isommat öljyn suodattimet ku jotkut tarjoustalon suodattimet onko sillä mitään merkitystä onko iso vai pieni suodatin
Iso suodatin pitäisi olla parempi koska sen pitäisi kestää pidempään tukkeutumatta isomman paperimäärän tähden. Suodattimissa on kyllä eroja paperimäärässäkin (laskostus) vaikka olisivat saman kokoisiakin, joten kannattaa panostaa laatuun ja vaihtaa silti usein...
Tästäkinhän oli täällä aiemmin juttua. Ei riitä että on hyvät suodatus ominausuudet ja kestävyys, vaan pitäisi myös pystyä selvittämään onko siellä suodattimessa sitä takaiskuventtiiliä vai ei.
Fram:in suodattimet on ainakin hyviä
vaihtoehtoja ellei alkuperäistä ole saatavilla. Rakenne
on useimmiten täysin sama alkuperäisen suodattimen
kanssa, ainakin useissa toyotissa.
arpati kirjoitti:Jos hakee lisää kokoa niin Fortin suodattimet menee eli 2.0 OHC:n (Taunus) suodatin menee ainakin (takapotkuun), menee varmaan moni muukin mutta noita olen käyttänyt...
Kukas sitten tietää että mistä varaosapuljuista noita mainittuja (Fram,Mann, Bosch yms) suodattimia saa? Kotkassa kun ei hurjasti oo noita paikkoja, niin ei kehtaa mennä kyselemään vaan Löytysköhän AD-varaosasta mtn...?
Edit: näyttäshän sieltä saavan ainakin Framin ja Mann:in suodattimia, niinkuin myös Boschin kamaa..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Samaraan käy volvon orkinaali öljyn suodatin. Eikös se ollut kaikein paras
suodatin siinä testissä.Ei mulla ainakaan ,ole ollut mitään ongelmia volvon
suodattimen kanssa samarassa.Tarvikkeesa ladan ja volvon suodatin on samalla numerolla.Moottori öljynä käytän TB diamont 5-40,jolla ajan 10 tuhatta km. Suodatin on tuolla ruotsissa volvolla melko halpa,näin kun rajalla asuu.
Omassa 2104:ssa oli orkkis suodatin kun edellinen omistaja käytti aina delttassa huollossa,eli sieltä niitä pitäisi ainakin saada. Tosin huomasin kun vaihdoin motonetistä ostetun "tarvike"suodattimen että tässä tarvikesuodattimessa on kunnollinen takaisku venttiili mitä ei delttan suodattimessa ollut,joten ainakin kyseinen suodatin on parempi kuin alkuperäinen.