Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
nivailija

Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Tänään ajelin motarilla reteesti Nivalla molemmat ikkunat auki, käsi kusipäisesti ikkunan reunalla (pakko, kun auto on niin retee). Voi sitä hamuilua kaistalta toiselle, kun ilmavirta pyöritteli. En tosiaan suosittele, oli sen verran epämiellyttävää.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
tolstoi

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

No mullehan kävi viime Hesan-tapaamisesta lähtiessä se, mille olin aikasemmin vaan itekseni naureskellu: ampujan luukun salpa jäi auki ja luukku pamahti nurinniskoin motarilla 90 km/h vauhdissa. Katon lommot syveni vähän, mut isompia vaurioita ei tullu. Luukku itessään säily ehjänä. (Maksaa muuten veneliikkeessä yli 1000 EUR!) Että luukut kiinni liikenteessä (paitsi rööki-ikkunat)!
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaa :oops: Mutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
nivailija

Nerd-O kirjoitti:Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaa :oops: Mutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.
Meikä menikin jotain 110 km/h... :lol:
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

nivailija kirjoitti:
Nerd-O kirjoitti:Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaa :oops: Mutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.
Johan tossa vauhdissa tuntuu ikkunoiden aukiolosta riippumatta, että tippuu legot suusta.
nivailija

sakke kirjoitti:
nivailija kirjoitti:
Johan tossa vauhdissa tuntuu ikkunoiden aukiolosta riippumatta, että tippuu legot suusta.
Elä höpsi! Monesti menen sen lainsalliman 120km/h, hyvässä alamäessä... Kyllä se enempikin varmaan kulkisi. Katos spoilerit edessä ja takana antavat sellaisen aerodynamiikan... :wink:
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja ikkunat auki ajaessa on myöskin syytä varoa sitä ilmavirtaa... Sekun voi aiheuttaa halvaantumistakin.
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Ei semmoista reissua ole etteikö joku lasi olisi vähän raollaan, kun niitä tukevat ovien sisässä olevat halot pettävät. Kerran rämähti kaikki neljä akkunaa auki yhdellä reissulla. Onneksi oli kesä.
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Mulla kans aina sään salliessa ikkuna auki.On sen verran lämmin sisällä.Ja maantie nopeuksissa mun Niva menee kuin juna,ei hae maitolaitureita.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mun veli aukas autonsa kattoluukun ja työns käden siitä ulos ja vauhtia joku 100-120 sitte läsähti joku kärpänen kämmeneen ja viel ihan heti kun työns :lol:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Esto_r

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Mul on pien onkelma ku kuskin ikkunas ei oo koko avaushöskää (otettu pois) ni on kesäl aikas kuuma ajella et en ajeliskaa vaik mieli tekis :lol:
nivailija

Tänään ajettiin vaihteeksi ikkunat kiinni lujaa maantienopeutta, ja pitää sanoa, että varsin vakaata menoa. Ei heilu, ei huoju.
Hanna

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Heh. Meikä ajoi viime talven Mobilian kokoukseen kuskin puoleinen ovi raollaan. Siis Turusta asti. :oops: Huomasin vasta moottoritiellä ja ei sitä oikeen sadan kilsan tuntivauhdissa uskalla oven kanssa räpläileen. Pysyi sentään kiinni koko matkan...
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Ei uskalla räplätä ei. Enkä aInakaan minä voimiltani heiveröisenä ihmisenä tahdo jaksaa avata ovea satasen vauhdissa ilmavirtaa vasten jos itse ajan. Asento on niin kehno oven avaamiseen. Apumiehenäkin sen avaaminen riittävästi (että se sitten rämähtää kiinni asti eikä jää puoliveteisiin) voimaa tuossa vauhissa.

Lisäys: Jos tuulikaapparifiiatissa (Fiat 500) sen oven saisikin auki, niin sittenpä olisikin täysi työ tapella se räppänä takaisin kiinni.
E.P.

Re: Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Takavedot lienee testattu ja muotoiltu samassa tuulitunnelissa kuin lättähatut? Taikka oikeastaan kiitokset pitäisi lähettää Italian suuntaan, kun siellä ovat usein ymmärtäneet sen muotoilun päälle: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... _52442.jpg (pidätän oikeudet kuvaan, kun se on itse kuvattu Italiassa) Kuitenkin niin, että tällä "palkintokorokkeella" voi ajella tyytyväisenä etuikkunat auki helteellä. Totta vähän meteliä on enemmän, mutta sittenkin siedettävästi. Ei kuitenkaan irtoa tukka päästä, tai hajoa tärykalvot, kuten nykyautojen kanssa usein on asian laita. Ja jos vähän sateleekin, niin kunnon vesiränni varmistaa sen, ettei korva kastu. Jos nykyautolla pääseekin pisaralla vähän pidemmälle, niin kyllä vanhassa kunnon saippualaatikko muotoilussa on puolensa. Sitä mieltä minä olen tällä kertaa.
Vastaa Viestiin