Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!
Tänään ajelin motarilla reteesti Nivalla molemmat ikkunat auki, käsi kusipäisesti ikkunan reunalla (pakko, kun auto on niin retee). Voi sitä hamuilua kaistalta toiselle, kun ilmavirta pyöritteli. En tosiaan suosittele, oli sen verran epämiellyttävää.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
No mullehan kävi viime Hesan-tapaamisesta lähtiessä se, mille olin aikasemmin vaan itekseni naureskellu: ampujan luukun salpa jäi auki ja luukku pamahti nurinniskoin motarilla 90 km/h vauhdissa. Katon lommot syveni vähän, mut isompia vaurioita ei tullu. Luukku itessään säily ehjänä. (Maksaa muuten veneliikkeessä yli 1000 EUR!) Että luukut kiinni liikenteessä (paitsi rööki-ikkunat)!
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Meikä menikin jotain 110 km/h...Nerd-O kirjoitti:Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaaMutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.

Johan tossa vauhdissa tuntuu ikkunoiden aukiolosta riippumatta, että tippuu legot suusta.nivailija kirjoitti:Meikä menikin jotain 110 km/h...Nerd-O kirjoitti:Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaaMutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.
Elä höpsi! Monesti menen sen lainsalliman 120km/h, hyvässä alamäessä... Kyllä se enempikin varmaan kulkisi. Katos spoilerit edessä ja takana antavat sellaisen aerodynamiikan...sakke kirjoitti:Johan tossa vauhdissa tuntuu ikkunoiden aukiolosta riippumatta, että tippuu legot suusta.nivailija kirjoitti:Meikä menikin jotain 110 km/h...Nerd-O kirjoitti:Motarille en paljon Nivalla ole eksynyt kun ei sillä pääse niin lujaa että sinne olisi asiaaMutta ei mulla kyll Niva puolelta toiselle meni vaikka ikkunat kuinka olisi auki ja posottelee maantiellä sitä huippua eli 80.

Ja ikkunat auki ajaessa on myöskin syytä varoa sitä ilmavirtaa... Sekun voi aiheuttaa halvaantumistakin.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Ei uskalla räplätä ei. Enkä aInakaan minä voimiltani heiveröisenä ihmisenä tahdo jaksaa avata ovea satasen vauhdissa ilmavirtaa vasten jos itse ajan. Asento on niin kehno oven avaamiseen. Apumiehenäkin sen avaaminen riittävästi (että se sitten rämähtää kiinni asti eikä jää puoliveteisiin) voimaa tuossa vauhissa.
Lisäys: Jos tuulikaapparifiiatissa (Fiat 500) sen oven saisikin auki, niin sittenpä olisikin täysi työ tapella se räppänä takaisin kiinni.
Lisäys: Jos tuulikaapparifiiatissa (Fiat 500) sen oven saisikin auki, niin sittenpä olisikin täysi työ tapella se räppänä takaisin kiinni.
Re: Älkää hyvät ihmiset ajako ikkunat auki!
Takavedot lienee testattu ja muotoiltu samassa tuulitunnelissa kuin lättähatut? Taikka oikeastaan kiitokset pitäisi lähettää Italian suuntaan, kun siellä ovat usein ymmärtäneet sen muotoilun päälle: http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... _52442.jpg (pidätän oikeudet kuvaan, kun se on itse kuvattu Italiassa) Kuitenkin niin, että tällä "palkintokorokkeella" voi ajella tyytyväisenä etuikkunat auki helteellä. Totta vähän meteliä on enemmän, mutta sittenkin siedettävästi. Ei kuitenkaan irtoa tukka päästä, tai hajoa tärykalvot, kuten nykyautojen kanssa usein on asian laita. Ja jos vähän sateleekin, niin kunnon vesiränni varmistaa sen, ettei korva kastu. Jos nykyautolla pääseekin pisaralla vähän pidemmälle, niin kyllä vanhassa kunnon saippualaatikko muotoilussa on puolensa. Sitä mieltä minä olen tällä kertaa.