Ostin itselleni ensimmäisen Nivan (ja Ladan ylipäätään) ja nyt olisikin pari kysymystä:
- Kuuluuko voimansiirron antaa kovaa välillä voimistuvaa ja vaimenevaa ääntä kun nopeus nousee yli 80 km/h vitosvaihteella?
- Johtuuko kaasarin säädöistä vai mistä että kaasua painettaessa kone meinaa sammua. Tämä ilmenee vain kun kaasua painaa kevyesti ja ryypyn ollessa päällä moista ongelmaa ei ole.
- Mikä/mitkä kohdat ovat Nivojen heikoin lenkki?
- Mistä saa edullisimmin maastokuvioiset renkaat tyyliin alkup vararengas, tällä hetkellä autossa on alla talvirenkaat joissa kyllä on pintaa mutta kuvio tukkiutuu suht helposti. Minkä kokoiset renkaat Nivaan saa laittaa vai kannattaako edes laittaa leveitä, nykyiset renkaat ovat 175/80 16.
- Mikä on suurin sivukallistus minkä Niva kestää kaatumatta?
Nivani on vuosimallia -88 ja 1600 4x4. Olen käynyt pari kertaa maastossa ajamassa ja olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaani. Kadullahan ominaisuudet eivät päätä huimaa, mutta kyllä sillä työmatkat ajaa.
kysymyksiä Nivasta
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Itselläni on kans ekaa talvea Niva, ja kyllä oli tänään hieno lähteä pihasta!
Henkilöautolla olisi tarvinnut taas ajella 50 metriä jalkakäytävää, kun karhu on tuupannut 80senttisen lumi/jäävallin kulkureitille...
Ainoa haittapuoli sitten on, että jostakin syystä, kun on tullut lunta, niin tuulilasia pitää raapata ihan taukoamatta sisäpuolelta, kunnes auto lämpiää kunnolla. 10 kilometrin matkalla ei vielä voi lopettaa raappaamista. Kaipa tuo johtuu, että lunta pääsee lämppärin kennoon, josta se sitten lentää vetenä/höyrynä tuulilasiin, joka on vielä kylmä.
Siis tarviiko Nivasi ryyppyä lämpimällä koneella?
Voisi olla suuttimissa kakkaa.
Henkilöautolla olisi tarvinnut taas ajella 50 metriä jalkakäytävää, kun karhu on tuupannut 80senttisen lumi/jäävallin kulkureitille...
Ainoa haittapuoli sitten on, että jostakin syystä, kun on tullut lunta, niin tuulilasia pitää raapata ihan taukoamatta sisäpuolelta, kunnes auto lämpiää kunnolla. 10 kilometrin matkalla ei vielä voi lopettaa raappaamista. Kaipa tuo johtuu, että lunta pääsee lämppärin kennoon, josta se sitten lentää vetenä/höyrynä tuulilasiin, joka on vielä kylmä.
Siis tarviiko Nivasi ryyppyä lämpimällä koneella?
Voisi olla suuttimissa kakkaa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
nivan äänet
itseläni 92 nipa otin kaikki sisustus materiaalit pois ja ostin b teemasta paksuinta äänieristys "mattoa" laitoin tupla matot jakolaatikon vipujen juureen ,nyt kuulee jopa puhua kännykässä vaikka on 120 lasissa,toimiiko kiihdytys pumppu kaasarissa.