Sivu 1/1
Lancian 1.6 ie Ladaan
Lähetetty: 16.8.2005 17:26
Kirjoittaja iigorr
Eli onko joku laittanut lancia 1.6 ruisku twim camin kantti ladaan?
itsellä ois operaatio edessä ja kyselisin vähän vinkkejä/ kuvia.
sen tiedän että tulipeltiin joutuu muokkaamaan tilaa imusarjalle ja virranjakajalle.
Lähetetty: 17.8.2005 17:13
Kirjoittaja ilkkahy
Tommonen 1.6 twincam vinokone oli itselläkin joskus tarkoitus Ladaan sovittaa mutta projekti meni sitten jäihin. En ole kyllä vielä silti luopunut täysin ideasta. Homma vaatii ainakin myös öljykierron modifointia pakopuolen nokkapukin osalta siten että nokat saa kunnon voitelun koneen ollessa pystyasennossa. Myös vinokoneen vakio öljypohja on kuulemma aivan hanurista joten sitäkin kannattaa parannella. Kyllähän se onkin vähän sen mallinen että öljy ei varmaan pysy ihan parhaiten siellä alhaalla missä sen kuuluisi olla.
Itse lähdin toteuttamaan hommaa siten että toin nokkapukin reunimmaisia ylivuotokanavia hieman alas päin (ettei koko nokka-akselin koppa tulvi ihan täynnä öljyä) ja jostain kummallsesta hetken mielijohteesta tartuin tänään härkää sarvista, hain alumiinipuikkoja ja hitsasin ne banaanin muotoiset nokkakopan alaosassa olevat kanavat umpeen (ilman tätä öljypinta olisi liian matalalla ja nokat menee pilalle). Ihme ja kumma, homma tuntui menneen ihan nappiin.
Pistähän sitten kertomusta projektin etenemisestä. En löytänyt silloin joskus netistä ainuttakaan varsinaisesti toteutettua projektia vinokoneen pistämisestä Ladaan

Lähetetty: 17.8.2005 18:49
Kirjoittaja iigorr
niinpä niin en minäkään löytänyt mistään moista projektia.
Lähetetty: 19.8.2005 17:37
Kirjoittaja Stefa
En ole myöskään itse tehnyt mutta noista muutoksista löytyy omilta sivuilta tietoa jonkin verran faq-osiosta. Suurin työ on juuri tuon öljynkierron toteuttaminen sekä fiksun pakopuolen teko. Ei se öljypohja nyt niin hanuristaole, ei vaan mahdu mitenkään paikoilleen etuakselin takia. Öljypohjista löytyy ihan hyvää juttua vvierin sivuilta.
Lähetetty: 19.8.2005 18:03
Kirjoittaja ilkkahy
Tuli purettua tuo moottori atomeihin. Tutkiskelin öljypohjaa ja veikkaisin että se toimii huonosti nimenomaan lähinnä koneen ollessa poikittain. Pitkittäin tuon luulisi pelittävän ihan hyvin jos vaan sopisi sellaisenaan.
Osaatko sanoa Stefa saisiko tuohon Prisman 1.6 twincamiin tämmöiset Kuplan takomännät:
http://www.hotcars.net/loadframe.asp?pa ... od1154.ASP
Noin pikaisesti vilkaistuna tuo 85,5mm malli (lakikorkeus 39.6mm, 22mm männäntappi) voisi olla passeli turbovehkeeseen. Puristussuhde laskisi noihin pattipäämäntiin verrattuna, mutta sehän on osittain ideanakin.
Lähetetty: 29.8.2005 13:33
Kirjoittaja Stefa
On noita turbo-tc:itä tehty noilla kuplan takoilla. Ongelma vaan on kun joudutaan lohko poraamaan isommaksi niin lähekkäin ovat sylinterit tuovat haastetta kannentiivistykseen. Itse en ilman liekkirenkaita tekisi. Kestävät kuulemma männät kyllä ja puristuksetkin tosiaan osuvat aika kivasti.
Omaan tulossa 84.5mm pattipäiset. Ruttua jää vajaa 9 palotilan ja mäntien kaivelujen jälkeen. Onhan tuo korkeapuristeinen turboksi mutta ei pitäisi mikään mahdoton olla. Työkaveri kertoili omassa Amazonissaan olleesta evo1-koneesta 10.2 rutulla ja 1.5 baria ahtoja. Nyt siinä on 9-puristeinen 2.3-litrainen itsetehdyillä kiertokangilla.
Lähetetty: 6.7.2006 22:04
Kirjoittaja tekso
pakko kaivaa tällanen vanha juttu esiin ku osuu itsellä ajankohtaseks.
laittoko iigorr kyseistä konetta ladaan? onko onnistunu?
stefan kotisivuilla on hyvää juttua mutta ne kuvat modatuista ja vakioista nokkapukeista ei valitettavasti toimi. onkohan kuvat vielä jossain tallella, olisi kiinnostusta nähdä ne.
Lähetetty: 7.7.2006 13:36
Kirjoittaja Mäntä
Oiskohan tästä topicista hyötyä tuossa muutoksessa?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... iikonloppu
ja laitetaan nyt tämäkin vaikka eipä taida paljon auttaa
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... iikonloppu 
Lähetetty: 7.7.2006 22:39
Kirjoittaja tekso
joo tossa on ainaki noi nokkapukkien muokkaamiset esillä hyvin. täytyy perehtyä siihen koneeseenkin paremmin kun tänään tuli ostettua lancia ruisku twin camilla. kone pois ja miettiminen alkakoon...

Lähetetty: 10.7.2006 20:59
Kirjoittaja iigorr
tekso_ kirjoitti:pakko kaivaa tällanen vanha juttu esiin ku osuu itsellä ajankohtaseks.
laittoko iigorr kyseistä konetta ladaan? onko onnistunu?
stefan kotisivuilla on hyvää juttua mutta ne kuvat modatuista ja vakioista nokkapukeista ei valitettavasti toimi. onkohan kuvat vielä jossain tallella, olisi kiinnostusta nähdä ne.
enhän mä sitä ikina saanu aikaseks laittaa kiinni

myin voitolla pois ja aloin rakentaa ladan 1600cc
Lähetetty: 10.7.2006 23:40
Kirjoittaja BA3
Aivan oikein toimittu

Koska eihän Lata enää Lata ole jos on menty jotaan makoroonien konetta keulalle työntämään

Pidetään vaan Latat Latoina ja italiaanot erikseen

Lähetetty: 11.7.2006 18:50
Kirjoittaja iigorr
BA3 kirjoitti:Aivan oikein toimittu

Koska eihän Lata enää Lata ole jos on menty jotaan makoroonien konetta keulalle työntämään

Pidetään vaan Latat Latoina ja italiaanot erikseen

näin on

lyökää hyrrä kylkee jos ei muuten

Lähetetty: 12.7.2006 21:00
Kirjoittaja tekso
kyllä mä jokatapauksessa aattelin laittaa lancian koneen. kun tuli se lanciakin jo ostettua.
taisin lukee jonkun jutuista että osassa twin cam koneista on virranjakajalle paikka nokkakotelon päällä. omaa konetta tutkittuani luulisin että siinä on paikka. mutta minkähän mallin jakajan siihe voi asentaa? ois aika hitosti kätevämpi ku ei tarttis tulipeltiä alkaa muokkaan ja sitä mukaa lämppäriä ja kaikkee muuta..
