Sivu 1/2

Laakeroitu ketjunkiristin.

Lähetetty: 16.8.2005 11:40
Kirjoittaja Sergy
Elikkä oisko kellään vitään mittoja/ piirustuksia sellaisesta värkistä. Jankos varmaankin tietää mitat? :) Mutta kyllä ihan täys yks ehjäkin kappale käy. voinvaikka ostaa...

Lähetetty: 16.8.2005 21:47
Kirjoittaja jta
Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?

Lähetetty: 16.8.2005 22:17
Kirjoittaja Jusu
jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Minulla on jossain hukassa vanha Tuulilasi jossa kapineesta on maininta. Jos löydän lehden voin yrittää skannata jutun.
Taisi olla suomalainen tekele ja noin 400 mk arvoinen.
Liekö kukaan koskaan asentanut tuommoista Ladaansa?

Lähetetty: 17.8.2005 0:01
Kirjoittaja TOVERI NIVA
jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.

Lähetetty: 17.8.2005 6:58
Kirjoittaja Sergy
Joo, kyllä sellaisesta on tietoa. Etin sen ku tuun back töistä. Ja sit siin oli ventiilikoneistolle osia, ja yn. muuta.... ne tehääm pietarissa.

Lähetetty: 17.8.2005 14:17
Kirjoittaja ,_,/ukka
TOVERI NIVA kirjoitti:
jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.
Jostakin luin, että pitää kone melko meteliä ennen ku öljyn paineet nousee. Pitäneekö paikkansa?

,_,/ukka

Lähetetty: 17.8.2005 15:32
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.

Lähetetty: 17.8.2005 20:31
Kirjoittaja jta
Kun käytin nelipyöräsuuntauksessa tuon prssin niin siellä se huoltomies kehu hyväksi sellaista kapinetta. Kuulemma ollu armeijan ladoissa melkein kaikissa sellainen. Ja kuulemma vielä pitäis olla suomalais tekoinenkin?

Lähetetty: 17.8.2005 20:46
Kirjoittaja Jankos
Näppärämpi väkertäjä tekee tuollasen vaikka kytkimen työsylinteristä... Tai takajarrusylinteristä tai etujarrusylinteristä.

Lähetetty: 17.8.2005 20:58
Kirjoittaja Sergy
Nyt kyl karkas aihe käsistä.... :P

Lähetetty: 17.8.2005 21:01
Kirjoittaja ,_,/ukka
TOVERI NIVA kirjoitti:Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.
Oiskohan näitäkin sitten useamman laisia? Tuo mistä minä olen joskus lukenut otti käyttöpaineensa haaroittimen avulla öljynpaine anturilta. Koska anturi on eri puolella kuin kiristin ja kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.

,_,/ukka

Lähetetty: 17.8.2005 22:16
Kirjoittaja destor
,_,/ukka kirjoitti:..kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.

,_,/ukka
Jos öljyt pysyy koneen ollessa sammuksissa siellä letkussa jolla ne johdetaan kiristimelle (letkussa siis takaiskuvena), ei paineiden nousun pitäisi hidastua yhtään. Nesteen puristamiseksi ei meinaan riitä muutamien barien öljynpaine, joten jos siellä on kokoajan neste vastassa ei siitä tule mitään ongelmia. Asiahan on toinen esim. voitelukanavissa joista öljy pääsee mm. valumaan pois alempia voitelureikiä pitkin ja silloin suurempitilavuuksiset kanavat täyttyvät kauemmin käynnistettäessä.

Lähetetty: 18.8.2005 11:03
Kirjoittaja Jankos
Ai niin ei mulla ole mittoja tuohon kiristimeen. Se kun on tuolla koneessa kiinni enkä jaksa purkaa konettakaan...

Lähetetty: 18.8.2005 11:59
Kirjoittaja ladaracing pori
Jankoksen sivuilla on hyvä kuva siitä kiristimestä :lol:

Lähetetty: 18.8.2005 13:52
Kirjoittaja Sergy
Hehe, no tulihan se vastaus sieltä, ku oli jo muutama paste kerkenyt mennä :D noh, täytyypi tossa kehitellä ite sitä kiristintä.