Laakeroitu ketjunkiristin.
Lähetetty: 16.8.2005 11:40
Elikkä oisko kellään vitään mittoja/ piirustuksia sellaisesta värkistä. Jankos varmaankin tietää mitat?
Mutta kyllä ihan täys yks ehjäkin kappale käy. voinvaikka ostaa...

Minulla on jossain hukassa vanha Tuulilasi jossa kapineesta on maininta. Jos löydän lehden voin yrittää skannata jutun.jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Jostakin luin, että pitää kone melko meteliä ennen ku öljyn paineet nousee. Pitäneekö paikkansa?TOVERI NIVA kirjoitti:Meiltä löytyy yhestä Nivasta tommonen öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.jta kirjoitti:Off topikkina mutta tätä samaa aihetta sivuten niin onko kukaan kuullut sellaisesta öljynpaineella toimivasta ketjunkiristimestä joka laitetaan tämän manuaali säätöisen tilalle?
Oiskohan näitäkin sitten useamman laisia? Tuo mistä minä olen joskus lukenut otti käyttöpaineensa haaroittimen avulla öljynpaine anturilta. Koska anturi on eri puolella kuin kiristin ja kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.TOVERI NIVA kirjoitti:Ei nyt ainakaan mitään hirveetä meteliä kun ei o tullu kiinnitettyä huomioo tommoseen.
Jos öljyt pysyy koneen ollessa sammuksissa siellä letkussa jolla ne johdetaan kiristimelle (letkussa siis takaiskuvena), ei paineiden nousun pitäisi hidastua yhtään. Nesteen puristamiseksi ei meinaan riitä muutamien barien öljynpaine, joten jos siellä on kokoajan neste vastassa ei siitä tule mitään ongelmia. Asiahan on toinen esim. voitelukanavissa joista öljy pääsee mm. valumaan pois alempia voitelureikiä pitkin ja silloin suurempitilavuuksiset kanavat täyttyvät kauemmin käynnistettäessä.,_,/ukka kirjoitti:..kiristimen sylinterikin ottaa sisäänsä jonkun verran öljyä, niin öljykanaviston tilavuuden kasvu hidastaa osaltaan paineen nousua.
,_,/ukka