soikke kirjoitti:Starttimoottori pyörii nyt iloisesti, mutta tyhjää eli siellä ei ilmeisesti rattaat osu yhteen? Starttimoottori oli autosta irti ja sen kaveri pisti kiinni joten voisi veikata ettei siinä starttimoottorissa ole mitään hampaita jäljellä vai onko tuossa mitään muuta vaihtoehtoa miksi se tyhjää pyörii
ladaracing pori kirjoitti:
Vielä oisi muutama mahdollisuus:
- starttikehä irti vauhtipyörältä
- starttimoottori sökö
- ja kaikkein epätodellisin vauhtipyörän pultit poikki,kokemusta on kilpureista tuostakin useamman kerran.

Entinen omistaja oli kuulemma sanonu että startti toimii mutta heikosti. Kyllähän se pyörii niin ei se niin rikki voi olla

Missäs tuo starttikehä, jossain siellä sisälläkö piilossa, muutenhan tuo startti näyttää olevan jämäkästi kiinni tuossa.
Haulla etin startista ja oli puhetta solenoidista ja bendix:stä olisiko sillä jotain tekoa tämän kanssa, että se hammasratas ei siirry sinne tietäs vaan sen nimen nyt sille isolle rattaalle
Mulla olisi aavistus että oisko se solenoidi rikki.
jaa eli solenoidi on se värkki siinä startin kyljessä, mistä tuo puuttuva sininen johtokin oli irti, luulisi sen siis toimivan kun startti alkoi pyöriä johdon kiinnittämisen jälkeen, täytyy metsästää kai sitten tuo rele jostain.
edittiä:
ei sieltä mitään relettä löytynyt, tuo sininen johto meni suoraan sulakeboksiin ja sielt ties minne. Elikkä tuon solenoidin tehtävä on siirtää se startin ratas sinne isommalle rattaalle mutta se ei tee sitä kun se ei edes napsahda. Tuon solenoidin kauttako se starttimoottorikin ottaa virtansa?