Venäjälle on viety paljon käytettyjä Ladoja Suomesta vuoden -91 jälkeen.
Jos tälläinen Suomessa autoverotettu yksilö tuodaan takasin Suomeen rekisteröitäväksi käyttöön, ei autoveroa tarvitse tällöin maksaa uudestaan; autoveroahan ei ole koskaan palautettukaan kenellekään.
Tällöin tuonnissa on käytössä vain normaalit tuontisäännökset, mitä tavaralla on. Tullausvaiheessa joutuu maksamaan tullin ja alv:n. Tullausarvo on se, mikä on todellinen kauppahinta ollutkin; ei mikään "tekaistu" arvo, jossa käytetään omaa varsin erikoista arvonmääritysmenetelmää.
Nyt vain mars Venäjälle pelastamaan ladoja takaisin Suomeen!
Saiskohan sieltä (Venäjältä) ostettua Ladaa, jossa olisi vapaasti valittavat runkonumerot sun muut tunnistetiedot? Kaiken mailman tuninki pajaa/osaa varmasti löytyy, mutta ois kätevä tuoda vanhoille kilville uusi auto sieltä.
Virossa mietittiin tuota samaa että jos sieltä tuo auton joka täältä on sinne viety niin eihän sitä uudelleen veroteta. Eräs yksilö tällaiselta vaikutti mutta siihen olikin vaan tuotu osia Suomesta jotka sitten hämäsi meidät virheelliseen päätelmään auton alkuperästä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ei mut oli kundassa ihan 21013 jossa oli perässä tarra kymeen konela-auto ja takalapussa luki suomalaisittain 1200L mutta kilvet oli virolaiset, se oli varmasti suomesta tuotu.
jotkut on kitisemässä karjalaa takaisin vaikka venäläiset on vieny täältä ison kasan suomalaista autoilu kulttuuria, eikä kukaa vaadi niitä takaisin tai edes puolustanut hyökkääjää vastaan. ja vielä joku valeri tyhjentää Hesaa Ladoista
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Venäjällä, etenkin rajantuntumassa näkyy TODELLA paljon ladoja joissa on takalasissa konelanteksti "lujaa lada laatua". Veikkaisin että ovat entisiä suomalaisia autoja, tai sitten itäystävät ovat "tuunanneet" paikallista kalustoa, että näyttäisivät tuontiautoilta..
Seassa oli myös vanhoja tuplalamppuisia eli nyt kaikki pelastamaan etenkin niitä kun alkavat suomesta loppumaan. Siellä ovat säilyneet liikenteessä pidempään, suomessa monesta paremmasta yksilöstä on silläaikaa tehty kattilan kansia..
larssi21074 kirjoitti:Venäjällä, etenkin rajantuntumassa näkyy TODELLA paljon ladoja joissa on takalasissa konelanteksti "lujaa lada laatua". Veikkaisin että ovat entisiä suomalaisia autoja, tai sitten itäystävät ovat "tuunanneet" paikallista kalustoa, että näyttäisivät tuontiautoilta..
Seassa oli myös vanhoja tuplalamppuisia eli nyt kaikki pelastamaan etenkin niitä kun alkavat suomesta loppumaan. Siellä ovat säilyneet liikenteessä pidempään, suomessa monesta paremmasta yksilöstä on silläaikaa tehty kattilan kansia..
joo toi takalasi tarra hämäsi virossakin, kävikin vaan ilmi että takalasi on suomesta, sillä takalasinlämppäri kuului tuplalamppuisiin vain vientivarusteluun. varmaan merkeistä tunnistaa, venäläisillä kun lukee yleensä zhiguli, suomi autoissa on tuo Lada merkki.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Meinaatteko tosiaan että valtiovalta olisi noin ymmärtäväinen että kun vero on joskus maksettu niin sitä ei tarvi uudelleen maksaa kun sen tuo takaisin suomeen. Aika hiljaista taitaa olla sen suhteen. Eiköhän ne siihen keksi varmaan kymmenkertaisen veron kun autot tänne takaisin pitää tuoda
Nerd-O kirjoitti:Meinaatteko tosiaan että valtiovalta olisi noin ymmärtäväinen että kun vero on joskus maksettu niin sitä ei tarvi uudelleen maksaa kun sen tuo takaisin suomeen. Aika hiljaista taitaa olla sen suhteen. Eiköhän ne siihen keksi varmaan kymmenkertaisen veron kun autot tänne takaisin pitää tuoda
Autovero on autoyksilökohtainen vero, joka on sidotttu auton tunnistenumeroon.
Autosta on oltava 50 % alkuperäistä, jotta on kyseessä sama yksilö.
En tiedä onko kukaan tuonut yhtään Ladaa näin Suomeen, mutta näin on mahdollista toimia.
Jos joku toisi Ladan, olisi hyvä tarkistaa tunnistenumeroasia ja löytyvyys ajoneuvokeskuksen rekistereistä; tietenkinkin.
Onko kukaan muuten tuonu yhtää ladaa (venäläistä tai suomalaista) Suomeen Venäjältä? Missäköhän hinnoissa ne siellä pyörii ja mitenköhän paljon joutuu veroja maksamaan jos tuo?
Kyllä meikäläinen ainakin venäjän ladat aivan omaan arvoonsa,ovat melkoisia pommeja että eiköhän duu tai tuunata nämä suomi ladat täällä pidetään ne myös täällä.....mutta tämähän on vapaa maa kukin rassaa tyylillään mutta meikäläinen sanoo njet ja.