kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Lada-Jussi

kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tällaista aihetta ei kai ollut, vaan näitä ihmeellisyyksiä on pohdittu mm. oikealta ohitus ja ladaa vihataan aiheissa.

Tänään koin taas tuollaisen tyypillisen tapauksen jotka ihmetyttää. Oliko kyseessä sitten Lada viha, vakionopeussäädin tai jotain muuta.

Vanhalla kolmosella hyvinkään paikkeilla Mazda 6 ohittaa mun orkkisklassikon just ja just ennen vastaantulijoita, nopeus oli rajoituksen mukainen (ajan aina rajoitus + 10 mittariin, jolla huomioin 7-8 km/h virhenäyttämän), tais olla keltainen viivakin sillä kohdalla. Totesin ittekseni että, ei morjens.

Myöhemmin alkaa satasen rajoitus ja saan Mazdan kiinni (jos ei sit ollu eri auto, noita samanlaisia kun riittää) nuuskutan siinä sitten perässä toivoen että kuski ei vaan ole huomannut että nopeusrajoitus nousi. Mutta ilmeisesti ei uskaltanutkaan samaan tyyliin ohittaa edellä menevää linja-auto ja jättäytyi sen varjoon ajelemaan. Seuraavalla satkun rajotuksella ohitin ne molemmat.

Mazdan onneksi bussi pysähtyi pysäkille, jotta siitä pääsi ohitse. Vielä yksi 70 km/h satkun rajotuksella ajava peugeot piti ohittaa, peilistä näin että sekin tuotti tuskaa.

Mutta mutta, taas kun alkoi 80 alkoi Mazda häämöttää takanapäin, Vantaalle tullessa alkoi 60 ja myöhemmin vielä 50 ja 40, niin eikös se sitten roiku takapuskurissa oottamassa jos ohi pääsis ja itsekin ajoin koko ajan ehkä hivenen yli rajoituksen.

ajoiko mazdailija säätimellä 90 km/h koko matkan (vielä kaupungissakin :shock: )??
vihasiko hän Ladaa, kun meinasi suistaa minut tieltä ohittaessaan?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

hulluja tuntuu riittävän. viime viikolla ajelin isäukon 1200s lapasella korpilahele päin ja edessä ajoi valkoinen rellu minun mittarin mukaan .80km/h ja rjoitus oli 100km/h no jonkun aikaa peräsää roikuttuani rellu vetää tien oikeaan reunaan ja viitoo että mene ohi, minä tein työtä käskettyä.
kun pääsin rinnalle alkaa rellu kiihdyttämään ja edestä tuleva auto alkoi lähestyä. teki jo hieman tuskaa kelata 130 mittariin ja tuikata just ja just rellun eteen kun taaksekaan ei voinnut palata kiitos rellun takana ajavan volvon. ilmoitin kiitollisuuteni sormimerkillä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Onhan noita, ja aivot niksahtaa jos kaikkien motiiveja alkaa miettimään. Jos oikeasti kiinnostaa, ottaa rekisterin ylös, kysyy omistajan AKE:lta, soittaa ja kysyy kuskilta syitä käyttäytymiseen.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä noita kaheleita tuntuu liikenteessä olevan. Tunkevat älyttömän pieniin väleihin itsensä. Tiedä sitten tuntuuko se vain siltä, onko oma pinna jostain syystä liikeenteessä lyhentynyt vai johtuuko se kesästä eli nyt on liikenteessä kaikki ketkä ei talvisin uskalla ajaa eli liikennesilmä on huono. Näissä tilanteissa olisi monta kertaa olisi saanut uutta peltiä autoonsa, mutta ei noita kumpaakaan ehdontahdoin haluis rutata.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olikohan tiistaina kun taas jonkun mulkun volvokuskin piti käydä hoonaamaan takapuskurissa kiinni.
Mä olin tosin takapenkillä ja isäukko ajoi.Lähettiin Merituulentielle risteyksestä.Siitä sitten lähettiin kiihyttämään, niin eikös tämä mulkvisti volvo aja metrin päässä perästä ja yrittää vielä työntää ohi vaikka vauhtia oli yli 50 km/h 60 aluella ja kiihtymään päin.

Siinä sitten hitsit näytin sille keskaria :twisted: No siitäkös se riemastu, alko oikein valo- ja torvikonsertto woihan wanha wihtahousu :twisted: Sen jälkeen se tajus vähän jättäytyä....

Eikä ollu ensimmäinen kerta kun näille valopäille ei meinaa millään riittää ladan kiihtyvyys ja ohi pitää päästä, saattashan sitä vaikka 10s myöhästyä jostain!!! :evil:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
jamppa110

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

mikäkhän siin on et kun ihmiset näkee ladan liikenteessä niitten on pakko päässä ohi :?:

vanhat patutkin polkee kaasua ettei vaan vahingossakaan joutuis ajaa ladan perässä :D
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jamppa110 kirjoitti:mikäkhän siin on et kun ihmiset näkee ladan liikenteessä niitten on pakko päässä ohi :?:

vanhat patutkin polkee kaasua ettei vaan vahingossakaan joutuis ajaa ladan perässä :D
itelläkin on sellainen jos näkee traktorin, niin siitä tulee koukattua ohi, välillä ehkä vähän tyhmästi ja huolimattomasti. Oliskohan Lada monille sitten tällainen traktoriin verrattava juttu. Samaralla ei tuollaisiin törmää niin usein, paitsi moottoritiellä, joka on ihan omanlainen kahjojen ajoharjoittelurata. Motarilla ei varmaan ole edes merkistä kiinni, että miten mennään, mutta kyllä "traktorin" näkeminen sielläkin saattaa aiheuttaa jotain lisäraivoa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

jamppa110 kirjoitti:mikäkhän siin on et kun ihmiset näkee ladan liikenteessä niitten on pakko päässä ohi :?:

Tuota mäkin aluksi muutaman kuukauden ihmettelin. Sitten hoksasin, että Ladan öljyn syönti oli melkoista ja sen huomas hajusta. Vaihdoin venttiilin ohjarin kumit, öljynsyönti ja ohittelut loppu siihen.
Tosin sen olen huomannut, että jos ajaa jonossa viimeisenä, niin ohitetaan lähes poikkeuksetta. Auton merkistä riippumatta.
Ja kai mä oon nii tottunu tuohon ohitteluun, ku ed. autolla ei saanu ajaa ku 80:ä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Tänään woihan wanha wihtahousu Ladisti tukki mun tien ja körötteli 110llään miten sattuu kahta-kolmeekymppii. Roikuin puskurissa ja lopussa aloin tööttäileen kun halusin kotiin kautta profeetan parran :twisted:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tosiaan ei noista niin kannata ottaa stressiä Itse pitäisi koittaa vaan sitä pinnaa venyttää ja ennakoivasti ajaa. Jos siellä veren maku suussa ja hermot pinnassa aletaan ajaa ja hermoilla niin kyllä taas hautuumalle tulee asiaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse nykyään satakympillä ajavana olen todennut että kun sitä ei tunnisteta ladaksi niin eipä mitään häiriköintiäkään tapahdu
Martigan
Viesti:

häiriköintiä

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Viime sunnuntaina, kun oltiin vaimon kanssa farkun hakureissulla, menomatkalla joku isompi patonkimaan auto kurvas keltaisella viivalla vastaan. Piti pikkuisen jarrutella samaraa. Oli nuorisoporukka näköjään "die young, stay pretty"-mentaliteetilla liikenteessä. Paluumatkalla laiteltu vanha 96 saabi koitti takana olevan Samaran ohi oikealta, Lammin risteyksen "tällä" puolen. Nuorisoporukka taisi muistella autokoulusta saamiaan ajo-oppeja. Samaraa ajoi tietenkin vaimoni, joka tästä säikähti niin perusteellisesti.
On tää, heti kun joutuu naimisiin ja keski-ikäydytään, niin sitten mollataan nuorisoa perk...
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Yksi mikä kanssa ottaa kanssa-autoilijoissa pattiin, on ohitukset. Lähinnä ohituksiin lähdöt. Itse kun satun lähtemään ohi heti kun siihen on tilaisuus ja tutulla tiellä vielä otan valmiiksi vauhtia ennen sopivaa suoraa, niin monta kertaa edellä menevä, siis joka on kanssa lähdössä ohittamaan, tulee suoraan eteen vastaantulijoiden kaistalle vilkuilematta peileihin lähteekö takaa kukaan ohittamaan häntä. Ja taas pitkät vilkkuu ja torvi soi...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Olimme tänään varmaan aika hyvä näky puolison kanssa kun harrastimme letka-ajoa kahdella autolla eli minä menin Sepellä edellä ja puoliso Samaralla (Patarouva) perässä. Ja tietenkin piti hitaampia ohitella, jolloin menimme molemmat ohi peräkkäin. Ihme kyllä kellään ei mennyt herne nenään kun kaksi Ladaa ohitti samanaikaisesti tai sitten tuota Samaraa ei kanssa niin helposti Ladaksi tunnista. Tai sitten siihen vaikutti se että molemmilla autoilla (Sepe 1700i ja Patarouva eli Samara 1500i) pystyy ohitukset tekemään ripeästi, niin porukka luuli niitä joiksikin viri-Ladoiksi :shock:
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Kyllä on juhlaa kun on Niva. Vielä kun tulee nämä vähän pimeämmät illat. Takapuskurissa kun joku wannabee runkkari yrittää ottaa Nivan puskurista osumaa niin painan ohjaamosta nappulaa ja avot! Syttyy katolta erittäin tehokkaa valot, jotka osoittavat suoraan taakse päin. Siinä voi sitten katsella peilistä kun tämä runkkari pelleilee autonsa kanssa ja ajaa puuta päin :lol:

no juu. Ehkei ihan noin. Mutta tuollaiset tehokkaat valot katolla on kyllä ennen saanut nuo perässä hinaajat jarruttelemaan. Vähän vilauttelee niitä niin kyllä ne aika kauas jää. Laittomathan ne on, mut eipä tuo haittaa.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Vastaa Viestiin