
laitoin tuplat: ykköspytylle ei fuelia??
laitoin tuplat: ykköspytylle ei fuelia??
elikkäs ongelma ilmeni ku laitoin tuplakaasarit lataan, jostain syystä polttoaine ei vissiin tule perille asti. voisko olla, että pumpussa ei riitä kapasiteetti työntämään bensaa? tosi outo juttu.. käyntiin lähtee ja käy kolmella. kaadoin bensaa yhden suuttimen kautta ja läx käyntiin neljällä, mut sit taas röpötteli. vaatiko sähkösen pumpun ja tartteeko sit järjestää paluuputki jotenkin. luulis ainakin, että sähkösessä pumpussa on sen verran tuottoa, että saa ladankin tukehtumaan 

Mulla samarassa sähköinen facetin pomppu ja pensapainesäädin. Ei ole paluulinjaa ja toimii ihan hyvin. Vakio mekaanisella en edes kokeillut.
"käyntiin lähtee ja käy kolmella. kaadoin bensaa yhden suuttimen kautta ja läx käyntiin neljällä, mut sit taas röpötteli" Jos siin kaasarin bensalinjassa joku tukos tj?
Solexit, Dellortot vai Weberit sul on?
"käyntiin lähtee ja käy kolmella. kaadoin bensaa yhden suuttimen kautta ja läx käyntiin neljällä, mut sit taas röpötteli" Jos siin kaasarin bensalinjassa joku tukos tj?
Solexit, Dellortot vai Weberit sul on?
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
joskus oli kaverilla sprintti ladassa dellortot ja ihan vakio pumpulla niihin soppaa riitti.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =30&pos=15
joka on nykyisin ladaraiderin omistuksessa.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =30&pos=15
joka on nykyisin ladaraiderin omistuksessa.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Uskoisin että pumpussa ei vika ole. Onko tuo kolmella käyminen ainoastaan tyhjäkäynnillä vai myös isommilla kierroksilla. Olethan kiertänyt kaikki seosruuvit saman verran auki ettei yksi ole kiinni ja muut levällään. Ja tietenkin ilmavuoto voi olla mahdollinen ja tuo extrabensa mitä kaadoit suoraan sinne suuttimiin nosti benspintaa kohokammiossa sen verran että kone sai riittävästi soppaa pienen hetken jonka jälkeen pörpötys alkoi taas.
Täältä myös ääni tuolle tukokselle. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa vakiopumpulla. Ettei olisi neulaventtiili jumissa tai jokin roska tukkimassa sitä? Onko kohokammiossa bensaa? Myös nuo imuvuodot kannattaa tutkia. Kaasari levälleen ja huolellinen puhdistus. Kannattaa sitten katsoa tarkkaan joka osan paikka! Jos esimerkiksi eri suuttimet käyvät ristiin tjsp. Itsellänkin on yksi tuollainen 40mm solex, mutta anatomiaa en muista...
Säätöhommaan aika ehdoton on seosmittari, tai köyhänmiehen mallina (jota itse käytän) lämmitettävä lambda-anturi ja digitaalinen yleismittari.
Säätöhommaan aika ehdoton on seosmittari, tai köyhänmiehen mallina (jota itse käytän) lämmitettävä lambda-anturi ja digitaalinen yleismittari.
Vauhdin tae - alamäki
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
osta korjaussarjat niin murheet lakkaa...
http://www.freetechnics.fi
http://www.freetechnics.fi
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Stefa hoi. Kerro miten tuollainen mittari eli lampaada ja yleismittari pelaa yhteen. Itsellä on nyt ongelmia tuon säädön kanssa ja jonkin lainen apu olisi tarpeen eli miten pielessä seokset loppujen lopuksi onkaan. Ajattelin tuota yleismittari hommaa itsekkin ja sille kaveriksi ladan omaa anturia, liekko se muuten lämmitettävä vai ei. Ei käsitystä. Ja millaisella asteiklolla pitäsi mittaus tehdä ja mitä lukemia sieltä pitäsi löytyä.
Toki jos jollakulla on toimiva seosmittari niin voisin ostaa sen kohtuullisella hinnalla itselleni. Oltava siis täydellinen ja toimiva ja sellainen jonka lukemaan pystyy luottamaan satavarmasti.
Toki jos jollakulla on toimiva seosmittari niin voisin ostaa sen kohtuullisella hinnalla itselleni. Oltava siis täydellinen ja toimiva ja sellainen jonka lukemaan pystyy luottamaan satavarmasti.
-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
periaate?
Eikös tuo toimi niin, että lambda-anturi antaa 0-1V ja se sitten mitataan yleismittarilla. Mitä rikkaammaksi menee, sitä enemmänkö lukemaa tuolla välillä tulee tai ihan jotain muuta???
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Vastaanpa tähänkin...
Eli ensin varsinainen aihe:
Jos tuplilla käy kolmella niin eihän se nyt bensapumpussa voi vika olla kun yhdessä kaasarissa on kahden pytyn bensat samassa kohokammiossa. Eli putsaa nyt ne suuttimet ja tarkista imuvuodot. Mikäli kone käy hieman isommalla kaasulla kaikilla niin vika on imuvuodoissa ja mikäli ei herää oikein missään niin tukoksia.
Ja sitten lambda offtopic:
Tuossa on ihan peruslambdan perustietoa: http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Anturin jännitteen voi mitata ihan suoraan jännitemittarilla.
Yksijohtoisessa anturissa erittäin tärkeätä on kytkeä mittarin maajohto samaan maahan missä anturi on. Eli mittarin maajohto pitää kytkeä myös pakoputkeen eikä esimerkiksi auton sisällä johonkin maapisteeseen.
Tämä siksi kun mitattava jännite on alle 1 voltti ja mikäli moottorin maadoituksessa on pienikin resistanssi koriin nähden niin latauksen aiheuttama virta tekee mitattavaan jännitteeseen heittoa.
Tästä syystä olisikin hyvä käyttää nelijohtoista lämmitettävää anturia missä on kaksi johtoa lämmitykselle sekä signaali että maa.
Eli anturi putkeen: Ensin pitää saada oikeanlainen mutteri M18x1,5mm, joka hitsataan 10-20cm viimeisen yhdistymiskohdan jälkeen.
Mikäli anturi on lämmitettävä niin kytketään vaikka puolan jännitteestä releellä lämmitykselle jännite.
Sitten vain mittari kiinni johtoihin ja tutkimaan arvoja. Peruslambdan arvot vain sattuvat olemaan aina myöhässä ja vähän sinnepäin mutta kyllä tuollakin pärjää ja saa varmistettua ettei mene laihalle kiihdytystilanteessa.
Haluttu jännite on 0,8 volttia ja yli kiihdytettäessä, tasakaasulla voidaan pysyä noin 0,5 voltin paikkeilla ja jopa hieman pienemmissäkin luvuissa.
Eli ensin varsinainen aihe:
Jos tuplilla käy kolmella niin eihän se nyt bensapumpussa voi vika olla kun yhdessä kaasarissa on kahden pytyn bensat samassa kohokammiossa. Eli putsaa nyt ne suuttimet ja tarkista imuvuodot. Mikäli kone käy hieman isommalla kaasulla kaikilla niin vika on imuvuodoissa ja mikäli ei herää oikein missään niin tukoksia.
Ja sitten lambda offtopic:
Tuossa on ihan peruslambdan perustietoa: http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Anturin jännitteen voi mitata ihan suoraan jännitemittarilla.
Yksijohtoisessa anturissa erittäin tärkeätä on kytkeä mittarin maajohto samaan maahan missä anturi on. Eli mittarin maajohto pitää kytkeä myös pakoputkeen eikä esimerkiksi auton sisällä johonkin maapisteeseen.
Tämä siksi kun mitattava jännite on alle 1 voltti ja mikäli moottorin maadoituksessa on pienikin resistanssi koriin nähden niin latauksen aiheuttama virta tekee mitattavaan jännitteeseen heittoa.
Tästä syystä olisikin hyvä käyttää nelijohtoista lämmitettävää anturia missä on kaksi johtoa lämmitykselle sekä signaali että maa.
Eli anturi putkeen: Ensin pitää saada oikeanlainen mutteri M18x1,5mm, joka hitsataan 10-20cm viimeisen yhdistymiskohdan jälkeen.
Mikäli anturi on lämmitettävä niin kytketään vaikka puolan jännitteestä releellä lämmitykselle jännite.
Sitten vain mittari kiinni johtoihin ja tutkimaan arvoja. Peruslambdan arvot vain sattuvat olemaan aina myöhässä ja vähän sinnepäin mutta kyllä tuollakin pärjää ja saa varmistettua ettei mene laihalle kiihdytystilanteessa.
Haluttu jännite on 0,8 volttia ja yli kiihdytettäessä, tasakaasulla voidaan pysyä noin 0,5 voltin paikkeilla ja jopa hieman pienemmissäkin luvuissa.