laitoin tuplat: ykköspytylle ei fuelia??

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pietu0ne

laitoin tuplat: ykköspytylle ei fuelia??

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

elikkäs ongelma ilmeni ku laitoin tuplakaasarit lataan, jostain syystä polttoaine ei vissiin tule perille asti. voisko olla, että pumpussa ei riitä kapasiteetti työntämään bensaa? tosi outo juttu.. käyntiin lähtee ja käy kolmella. kaadoin bensaa yhden suuttimen kautta ja läx käyntiin neljällä, mut sit taas röpötteli. vaatiko sähkösen pumpun ja tartteeko sit järjestää paluuputki jotenkin. luulis ainakin, että sähkösessä pumpussa on sen verran tuottoa, että saa ladankin tukehtumaan :roll:
Avatar
pressa
Viestit: 10523
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikai imusarja vuoda
eikä se pensapumppu sitä pensaa sylintereihin työnnä
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

niin mut jos laitan sähköpumpun ja se työntää esim 100 litraa tuntiin nii perkule kyllä ne kaikki sinne pyttyyn imetään, eihän ne muuallekkaan mene.....
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Mulla samarassa sähköinen facetin pomppu ja pensapainesäädin. Ei ole paluulinjaa ja toimii ihan hyvin. Vakio mekaanisella en edes kokeillut.

"käyntiin lähtee ja käy kolmella. kaadoin bensaa yhden suuttimen kautta ja läx käyntiin neljällä, mut sit taas röpötteli" Jos siin kaasarin bensalinjassa joku tukos tj?

Solexit, Dellortot vai Weberit sul on?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Epäilen että nyt on joku kanava tai suutin tukossa. Kannattaisi melkeimpä purkaa nuo kaasarit, solexit lienee kyseessä. Jos ovat olleet käyttämättömänä pitemmän aikaa ei ultraäänipesukaan voisi pahaa tehdä. Sillä ainakin puhdistuu ja lähtee hapettumat.
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

solexin hörpöttimet ne on. tarttee varmaan putsata ne ensin ja kattoo sit toimiiko vai etsitäänkö sähkönen pumppu. kiitos avusta!

niin mistäs kannattas sitä pumppu kysästä jos sen nyt tarttee?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

joskus oli kaverilla sprintti ladassa dellortot ja ihan vakio pumpulla niihin soppaa riitti.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =30&pos=15
joka on nykyisin ladaraiderin omistuksessa.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

no jos dellortoillekin riittää ainetta niin mix ei solexeille, tarvii pitää pienoinen puhdistus operaatio...
:?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Uskoisin että pumpussa ei vika ole. Onko tuo kolmella käyminen ainoastaan tyhjäkäynnillä vai myös isommilla kierroksilla. Olethan kiertänyt kaikki seosruuvit saman verran auki ettei yksi ole kiinni ja muut levällään. Ja tietenkin ilmavuoto voi olla mahdollinen ja tuo extrabensa mitä kaadoit suoraan sinne suuttimiin nosti benspintaa kohokammiossa sen verran että kone sai riittävästi soppaa pienen hetken jonka jälkeen pörpötys alkoi taas.
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

se käypi koko ajan kolmella, ihan sama polkiko kaasua vai ei. tyhjäkäyntikin on niin ja näin et pyöriikö. pitäs varmaan yrittää säätääkin jotenki mut en oo hirveesti räplänny tollasia eli ei oikein tiedä mitä tekee. :oops:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Täältä myös ääni tuolle tukokselle. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa vakiopumpulla. Ettei olisi neulaventtiili jumissa tai jokin roska tukkimassa sitä? Onko kohokammiossa bensaa? Myös nuo imuvuodot kannattaa tutkia. Kaasari levälleen ja huolellinen puhdistus. Kannattaa sitten katsoa tarkkaan joka osan paikka! Jos esimerkiksi eri suuttimet käyvät ristiin tjsp. Itsellänkin on yksi tuollainen 40mm solex, mutta anatomiaa en muista...

Säätöhommaan aika ehdoton on seosmittari, tai köyhänmiehen mallina (jota itse käytän) lämmitettävä lambda-anturi ja digitaalinen yleismittari.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

osta korjaussarjat niin murheet lakkaa...
http://www.freetechnics.fi
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Stefa hoi. Kerro miten tuollainen mittari eli lampaada ja yleismittari pelaa yhteen. Itsellä on nyt ongelmia tuon säädön kanssa ja jonkin lainen apu olisi tarpeen eli miten pielessä seokset loppujen lopuksi onkaan. Ajattelin tuota yleismittari hommaa itsekkin ja sille kaveriksi ladan omaa anturia, liekko se muuten lämmitettävä vai ei. Ei käsitystä. Ja millaisella asteiklolla pitäsi mittaus tehdä ja mitä lukemia sieltä pitäsi löytyä.

Toki jos jollakulla on toimiva seosmittari niin voisin ostaa sen kohtuullisella hinnalla itselleni. Oltava siis täydellinen ja toimiva ja sellainen jonka lukemaan pystyy luottamaan satavarmasti.
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

periaate?

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Eikös tuo toimi niin, että lambda-anturi antaa 0-1V ja se sitten mitataan yleismittarilla. Mitä rikkaammaksi menee, sitä enemmänkö lukemaa tuolla välillä tulee tai ihan jotain muuta???
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Vastaanpa tähänkin...

Eli ensin varsinainen aihe:
Jos tuplilla käy kolmella niin eihän se nyt bensapumpussa voi vika olla kun yhdessä kaasarissa on kahden pytyn bensat samassa kohokammiossa. Eli putsaa nyt ne suuttimet ja tarkista imuvuodot. Mikäli kone käy hieman isommalla kaasulla kaikilla niin vika on imuvuodoissa ja mikäli ei herää oikein missään niin tukoksia.

Ja sitten lambda offtopic:
Tuossa on ihan peruslambdan perustietoa: http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm

Anturin jännitteen voi mitata ihan suoraan jännitemittarilla.

Yksijohtoisessa anturissa erittäin tärkeätä on kytkeä mittarin maajohto samaan maahan missä anturi on. Eli mittarin maajohto pitää kytkeä myös pakoputkeen eikä esimerkiksi auton sisällä johonkin maapisteeseen.

Tämä siksi kun mitattava jännite on alle 1 voltti ja mikäli moottorin maadoituksessa on pienikin resistanssi koriin nähden niin latauksen aiheuttama virta tekee mitattavaan jännitteeseen heittoa.

Tästä syystä olisikin hyvä käyttää nelijohtoista lämmitettävää anturia missä on kaksi johtoa lämmitykselle sekä signaali että maa.

Eli anturi putkeen: Ensin pitää saada oikeanlainen mutteri M18x1,5mm, joka hitsataan 10-20cm viimeisen yhdistymiskohdan jälkeen.

Mikäli anturi on lämmitettävä niin kytketään vaikka puolan jännitteestä releellä lämmitykselle jännite.

Sitten vain mittari kiinni johtoihin ja tutkimaan arvoja. Peruslambdan arvot vain sattuvat olemaan aina myöhässä ja vähän sinnepäin mutta kyllä tuollakin pärjää ja saa varmistettua ettei mene laihalle kiihdytystilanteessa.

Haluttu jännite on 0,8 volttia ja yli kiihdytettäessä, tasakaasulla voidaan pysyä noin 0,5 voltin paikkeilla ja jopa hieman pienemmissäkin luvuissa.
Vastaa Viestiin