polvilumpio ei kestä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
east

polvilumpio ei kestä

Viesti Kirjoittaja east »

...nimittäin kun yritän lähteä risteyksestä HIEMAN nopeammin muiden jaloista (2107 -94). Kytkintä nostettaessa juuri kun auto alkaa liikkua eteenpäin aloittaa vaihdekeppi infernaalisen huitomisen ja samalla kuuluu katseet kääntävä kolina. Rauhallisesti lähdettäessä ilmiötä ei esiinny.
Missä vika? Kuskissa?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tarkista moottorin vaimennuskumien kunto,niin ettei moottori käänny ympäri voimakkaassa kiihdytyksessä.Ladassa,missä konepellin saranat ovat auton keulassa voi asian helposti tarkistaa laittamalla jotain tavaraa väliin niin kiihdytyksessä näkee moottorin mahdollisen kallistumisen.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ihan paikallaankin konepelti auki kaasuttelemalla näkee onko moottorilla turhan paljon liikerataa, ainahan se vähän keinuu kun polkee mutta ei sen hirveästi tarvitsisi liikkua.
Avatar
pressa
Viestit: 10534
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tietysti lasittunut/likainen kitkapinta kytkimessäkin aiheuttaa ravistusta
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

pressa kirjoitti:tietysti lasittunut/likainen kitkapinta kytkimessäkin aiheuttaa ravistusta
Joo, itekkin veikkaisin kytkintä. Mulle teki noin joskus, mutta se katos ku vähän luistatti kytkintä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tulipa hinattua vanha saab 99 2.0 -83 mökille peltoautoksi nappiksella.. Hinaus sujui ihan kohtuullisesti ja vauhtiakin oli lain sallima määrä. Ainut ongelma oli hurja ravistus lähdöissä kun joutui kytkimellä vähän luistattamaan, kytkimen pinta on sitten ilmeisesti lasittunut tai likainen. Voiko asialle tehdä jotain vai antaako olla kun ei tolla mitään yleensä hinailla?

Menihän se vähän off topiciksi, vaikka lada onkin kyseessä.
east

Viesti Kirjoittaja east »

Kiitos vinkeistä, ainakin luistatettu on, vein nimittäin peräkärryn +soutuveneen rantaan metsäpolkua pitkin. Kytkin haisi niin että oli tulla huono olo...
Onko niille moottorin kumityynyille mitään ennustettua elinikää? Kone ei mielestäni (!) vatkaa kaasua poljettaessa juurikaan enempää kuin ns normaalit autot. Kilsoja on kertynyt 95 000.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Myöskinhän kardaaniristikotkin aiheuttavat juurikin täristystä liikkeelle lähtiessä mikäli väljänä ovat.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Vaununvedossa lämpimänä koneella ravistaa täälläkin.

Edellisetkin Ladat ovat tehneet samaa ilman vaunuakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Mulla ravistelee ihan millon tykkää. Mistälie kuun asennosta sitten riippuukin. Kestää yleensä päivän tai kaksi. Useimmiten toimii kuten pitääkin.

Raskaammalla kuormalla tai jotakin kärryä vedellessä en muista tollasta tapahtuneen.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tjooh, samaa vikaa täälläkin tuon 1200S:n kanssa.On vähän satunnaista toi vatkaaminen, ilmiö korostuu usein sadekelillä :o

Ravistelu on vähän harventunut, kun säädin kytkimen työsylinteriin vähän enemmän välystä (jota oli aikaisemminkin riittävästi)...eipä toi nyt iso juttu ole, antaa olla vaan, kyllä ton kanssa pärjää....
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin