Sivu 1/2

Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 20.12.2003 15:35
Kirjoittaja Samiruoho
Kertokaas voikos e30 1,8 kaasari koneen saada pyöreä lamppuiseen ladaan?onko kellään kokemuksia kun olis bemari elinten luovuttajana..=)
Kaikki info on arvokasta siis! :wink:

Lähetetty: 20.12.2003 17:13
Kirjoittaja Turbiini
Tottakai voi ja koska tehojakaan siinä ei taida olla liikaa niin senhän saa kilpiinkin.

Lähetetty: 21.12.2003 4:39
Kirjoittaja juuze
Koneen varmaan saa aika helposti istutettua, mutta entäs laatikko ja kardaani? Kun on kerran kaasari-kone, niin mahtaa olla bemarin M10-lohkolla? Jos suunnittelet M40:stä istutettavaksi, niin unohda koko homma. M40-kone on bemarin surkein koskaan valmistama moottori.
Itsellä taas on unelmana joskus istuttaa kanttilarvan keulille bemarin pikkukutonen, M20. Joko M20B20 tai jopa M20B27. Ahdasta tulee, mutta saattaisi just ja just mahtuakki, jos tuliseinää, syyläriä ja flektiä jonkuverran muokkaa. :)

Lähetetty: 21.12.2003 10:33
Kirjoittaja Nonnis
Ja mä taas oon suunnitellut Ladaan Cumminsin konetta ja Fullerin lootaa ;).

Lähetetty: 21.12.2003 10:42
Kirjoittaja Samiruoho
Joo onhan sen m10..täytyy varmaan vaan alkaa istuttelemaan...kyllä se jollakin onnaaa...ja varmaan on pirtsakampi kuin nyt toi 1200cc :oops:

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 29.12.2008 17:13
Kirjoittaja rudolf
No niin, nyt olis meilläkin parit 1500cc (-88 2107 ja -88 2104 "voyage") lassit ja toiseen kiinnostais laitella kans toi BMW.n 18 kaasarikone kun kaikkine hiluineen löytyypi ylimääräisenä. Laittelehan viestiä kuinka projekti etenee niin tarjoilen sitten olkkoset kun alan itse keväämmällä samaan projektiin. Saattaishan sitä vielä koittaa hieman paineistaakin myöhemmin...

Re:

Lähetetty: 29.12.2008 18:29
Kirjoittaja BME316
juuze kirjoitti:Koneen varmaan saa aika helposti istutettua, mutta entäs laatikko ja kardaani? Kun on kerran kaasari-kone, niin mahtaa olla bemarin M10-lohkolla? Jos suunnittelet M40:stä istutettavaksi, niin unohda koko homma. M40-kone on bemarin surkein koskaan valmistama moottori.
En tiedä mitä sulla on vastaan M40 konetta mutta ei se mikään huono kone ole. Heikko lenkki on vain jakopäänhihna joka täytyy vaihtaa 40tkm välein. Yli 200tkm ajetuissa M40 koneissa tulee myös pian nokka-akselin vaihto eteen joka kuluu normaalia nopeammin. Koneen luonne itsessään on aivan mukava ja vetoja on hyvin tuon kokoiseen autoon. M10B18 ruisku olisi varmaan paras vaihtoehto luotettavuuden ja tehon suhteen. Kone on ketjulla ja lähes pomminvarma. Noissa M10 kaasarikoneissa kun on Pierburgin kaasari ja ne ei ajanmyötä pelaa sitten ollenkaan -> Weberi on näissäkin kova sana.
juuze kirjoitti:Itsellä taas on unelmana joskus istuttaa kanttilarvan keulille bemarin pikkukutonen, M20. Joko M20B20 tai jopa M20B27. Ahdasta tulee, mutta saattaisi just ja just mahtuakki, jos tuliseinää, syyläriä ja flektiä jonkuverran muokkaa. :)
Eihän tolla M20B20 tee mitään, semmoinen väliinputoaja se on. Jos kutosta meinaa niin ehdottomasti M20B25 tai 27. Mutta tuon kutosen sovittaminen ei varmasti ainakaan helpompaa ole. Kone on pidempi kuten myös laatikko isompi. Eikä taida olla helppoa saada ladaa kilpiin sen jälkeen kun ylitetään tuo maaginen 108hv raja.

Lähetetty: 29.12.2008 18:58
Kirjoittaja Jusu
Menee varmaan nämä viimeisimmät jollotukset hyvin perille kun on viis vuotta vanha topiksi... :lol:

Re:

Lähetetty: 31.12.2008 17:57
Kirjoittaja larssi21074
Jusu kirjoitti:Menee varmaan nämä viimeisimmät jollotukset hyvin perille kun on viis vuotta vanha topiksi... :lol:
Niinpä. Mutta mitä valiä kun aloittajan tunnuskin on kuopattu.. :lol:
Mutta onhan tätä foorumia kiva lukea kun näkee miten monenlaisia projekteja voi jättää kesken. :lol: Vaan eipä täällä todelliset gurut edes kirjoittele.

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 11.4.2009 15:43
Kirjoittaja laudi
meillä on samantapainen rojekti meneillään mutta moottori on vag tuote. Audin 2.1 20vt volvon vaihdelaatikolla ja hiacen lukkoperällä. Etuakselisto on kokonaan volvosta tolppineen ja muine hiluineen. Moottoria höystetään vielä holsetin hx40 ahtimella ja muilla pikku kikoilla.

kuvia: http://www.aijaa.com/v.php?i=3994629.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3994640.jpg

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 12.4.2009 13:56
Kirjoittaja köhmä
Hieno peli ja melko haastavalta kuullostava projekti!
Kylläpä kai se vielä siitä liikkuu...

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 13.4.2009 11:36
Kirjoittaja Susipoika
Tästä projektista kelpais lueskella enemmänkin?

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 13.4.2009 17:39
Kirjoittaja START
onkos se tulossa johkin käyttöön vai ihan muutenvaan?

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 15.4.2009 21:00
Kirjoittaja Mäntä
se tais olla jäärata-auto..

Re: Lada+E30 bmw tekniikka?

Lähetetty: 17.4.2009 20:25
Kirjoittaja laudi
Ihan hauskanpitoväline on tästä tarkotus tehä. Eihän tuommosta yhdistelmää kilpiin enää saa kirveelläkään :D

tuossa pari kuvaa

http://www.aijaa.com/v.php?i=4039816.jpg
suuttimet siemens deka 630cc 3bar 5kpl ja bensapumppu bosch 044
http://www.aijaa.com/v.php?i=4039825.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=4039842.jpg

Vähän olis vielä pohjatöitä ja muuta pientä hommaa niin sit saapi värin pintaan tuohon katiskaan.