Sivu 1/1

Pakokaasutestistä?

Lähetetty: 27.7.2005 13:20
Kirjoittaja pyreksi
Laitampa vielä toisen aiheen, kun on niin eria asiaa.. Toinen kohta mistä uudelleentarkastus tuli, oli pakokaasutesti.... Eli "joutokäynti sallittua suurempi"... Sanokaahan ihmiset jos tiedätte, että tarkoittaako tollanen kuiteskin päästöjen olleen kierroksilla ok, eli pelkästään tyhjäkäynnin arvot mitataan uudelleen?

Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... Varsinainen kysymys onkin, että jos vaan väännän tyhjäkäyntiä pienemmälle (ilmeisesti se musta käsin pyöritettävä juttu valkoisessa möykyssä), voisiko mennä päästöjen osalta läpi? yli 2000rpm arvot on co 0,09 , hc 30 , o2 0,2 co2 15,1 ja lambda 1,00

Niin ja kampehan on asteekki samara vuodelta 94 1.3 koneella....

Lähetetty: 27.7.2005 18:50
Kirjoittaja Nonnis
Siis mä ymmärrän ton kyl niin, että joutokäyntiKIERROKSET oli sallittua suuremmat eli tyhjäkäynti yli 1000 rpm. Yleensä sen on kyllä saanu vääntää pienemmälle siinä mittailun aikana konttorilla.

Lähetetty: 27.7.2005 20:15
Kirjoittaja pyreksi
Juu siis sitä tarkoitinkin, että osaisiko kukaan noiden muiden juttujen perusteella sanoa, että uskaltaako takas konttorille pelkästään tyhjäkäyntiä säätämällä?

Itsekin tota ihmettelin, kun ei puhunut mitään tyhjäkäynnistä ennenkuin sitten lapusta luin asiasta... Aiemmalla autolla/ eri paikkakunnan katsastuasemalla se katsastusmies on aina itse tota pienemmälle tarvittaessa pyöräyttänyt... :?

Lähetetty: 27.7.2005 20:32
Kirjoittaja Nonnis
No siis jos CO ja HC on tyhjäkäynnillä 0 niin ei pitäisi niiden puolesta ongelmaa olla! Lambdaa ei tyhjäkäynnillä huomioida.

Mutta voithan sä hakee korjaamolta lapun.

Lähetetty: 28.7.2005 9:15
Kirjoittaja foma
"Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... "

Kun kerran on tyhjä niitä arvoja ei otettu ylös. Jos asiakas on mukana katsastuksessa niin yleensä mainitaan kaikki arvot mitkä on pielessä, mutta eri katsastusasemilla on eri käytös. Kannattaa käydä jossain pajassa säätämässä ihan varmuuden vuoksi vaan, vaikka maksaisikin vähä ylimääräistä.

Lähetetty: 28.7.2005 9:42
Kirjoittaja juha
kannattaa laitattaa tyhjäkäynti jossain pajalla koska arvot hypätä ylös ja tuleeturha kats käynti

Lähetetty: 28.7.2005 10:02
Kirjoittaja pyreksi
Ensin en oikeen kässännyt tota, että onko noi nollatulokset arvoja vai ei... Ilmeisesti sitte kuiteski ovat :) (pitäis myös ajatella kun noita lappuja lukee...)

Toinen mikä on vähän mietityttänyt että kun tossa nyt on sitten ilmeisesti arvot muilla, paitsi tuolla tyhjäkäynnin lambdalla (jota ei nonniksenkaan mukaan tyhjäkäynnillä mitata), niin saakohan ne edes noita uusiksi mittoa? Eli tarkastavatko vaan sen tyhjäkäynnin kierrokset mikä on ainoa mainittu juttu, vai saavatko mitata päästöjä vielä?

Onhan tämä tietty vähän turhaa saivartelua, ei vaan raaskisi maksaa säädättämisestä jos vaan suinkin voi välttää... :wink:

Lähetetty: 28.7.2005 11:13
Kirjoittaja foma
Kyllä he katsovat arvot myös ja aivan varmasti kierroksilla myös. Eli koko pakokaasumittaus tehdään uudestaan ellei ole pajan pakokaasukuittia mukana, jotkut tekee mittauksen jopa jos on kuittikin.

Lähetetty: 28.7.2005 16:09
Kirjoittaja veli alexei
Onko tuloksien merkkaamatta jättäminen merkki nollasta vai siitä että mittarista loppui asteikko...

Lähetetty: 28.7.2005 16:27
Kirjoittaja Nonnis
Siis mä käsitin, että sinne on merkattu 0.

Joka tapauksessa Alexein visio ei ole mahdollinen varsinkaan kun kierroksilla luvut oli hyvät. Eikä noi nollalukemat axtekissa ole mikään mahdottomuus, itsekin olen niitä todistanut.