Pakokaasutestistä?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Pakokaasutestistä?

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Laitampa vielä toisen aiheen, kun on niin eria asiaa.. Toinen kohta mistä uudelleentarkastus tuli, oli pakokaasutesti.... Eli "joutokäynti sallittua suurempi"... Sanokaahan ihmiset jos tiedätte, että tarkoittaako tollanen kuiteskin päästöjen olleen kierroksilla ok, eli pelkästään tyhjäkäynnin arvot mitataan uudelleen?

Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... Varsinainen kysymys onkin, että jos vaan väännän tyhjäkäyntiä pienemmälle (ilmeisesti se musta käsin pyöritettävä juttu valkoisessa möykyssä), voisiko mennä päästöjen osalta läpi? yli 2000rpm arvot on co 0,09 , hc 30 , o2 0,2 co2 15,1 ja lambda 1,00

Niin ja kampehan on asteekki samara vuodelta 94 1.3 koneella....
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis mä ymmärrän ton kyl niin, että joutokäyntiKIERROKSET oli sallittua suuremmat eli tyhjäkäynti yli 1000 rpm. Yleensä sen on kyllä saanu vääntää pienemmälle siinä mittailun aikana konttorilla.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Juu siis sitä tarkoitinkin, että osaisiko kukaan noiden muiden juttujen perusteella sanoa, että uskaltaako takas konttorille pelkästään tyhjäkäyntiä säätämällä?

Itsekin tota ihmettelin, kun ei puhunut mitään tyhjäkäynnistä ennenkuin sitten lapusta luin asiasta... Aiemmalla autolla/ eri paikkakunnan katsastuasemalla se katsastusmies on aina itse tota pienemmälle tarvittaessa pyöräyttänyt... :?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No siis jos CO ja HC on tyhjäkäynnillä 0 niin ei pitäisi niiden puolesta ongelmaa olla! Lambdaa ei tyhjäkäynnillä huomioida.

Mutta voithan sä hakee korjaamolta lapun.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

"Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... "

Kun kerran on tyhjä niitä arvoja ei otettu ylös. Jos asiakas on mukana katsastuksessa niin yleensä mainitaan kaikki arvot mitkä on pielessä, mutta eri katsastusasemilla on eri käytös. Kannattaa käydä jossain pajassa säätämässä ihan varmuuden vuoksi vaan, vaikka maksaisikin vähä ylimääräistä.
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

kannattaa laitattaa tyhjäkäynti jossain pajalla koska arvot hypätä ylös ja tuleeturha kats käynti
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Ensin en oikeen kässännyt tota, että onko noi nollatulokset arvoja vai ei... Ilmeisesti sitte kuiteski ovat :) (pitäis myös ajatella kun noita lappuja lukee...)

Toinen mikä on vähän mietityttänyt että kun tossa nyt on sitten ilmeisesti arvot muilla, paitsi tuolla tyhjäkäynnin lambdalla (jota ei nonniksenkaan mukaan tyhjäkäynnillä mitata), niin saakohan ne edes noita uusiksi mittoa? Eli tarkastavatko vaan sen tyhjäkäynnin kierrokset mikä on ainoa mainittu juttu, vai saavatko mitata päästöjä vielä?

Onhan tämä tietty vähän turhaa saivartelua, ei vaan raaskisi maksaa säädättämisestä jos vaan suinkin voi välttää... :wink:
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Kyllä he katsovat arvot myös ja aivan varmasti kierroksilla myös. Eli koko pakokaasumittaus tehdään uudestaan ellei ole pajan pakokaasukuittia mukana, jotkut tekee mittauksen jopa jos on kuittikin.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Onko tuloksien merkkaamatta jättäminen merkki nollasta vai siitä että mittarista loppui asteikko...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis mä käsitin, että sinne on merkattu 0.

Joka tapauksessa Alexein visio ei ole mahdollinen varsinkaan kun kierroksilla luvut oli hyvät. Eikä noi nollalukemat axtekissa ole mikään mahdottomuus, itsekin olen niitä todistanut.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin