Pakokaasutestistä?
Pakokaasutestistä?
Laitampa vielä toisen aiheen, kun on niin eria asiaa.. Toinen kohta mistä uudelleentarkastus tuli, oli pakokaasutesti.... Eli "joutokäynti sallittua suurempi"... Sanokaahan ihmiset jos tiedätte, että tarkoittaako tollanen kuiteskin päästöjen olleen kierroksilla ok, eli pelkästään tyhjäkäynnin arvot mitataan uudelleen?
Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... Varsinainen kysymys onkin, että jos vaan väännän tyhjäkäyntiä pienemmälle (ilmeisesti se musta käsin pyöritettävä juttu valkoisessa möykyssä), voisiko mennä päästöjen osalta läpi? yli 2000rpm arvot on co 0,09 , hc 30 , o2 0,2 co2 15,1 ja lambda 1,00
Niin ja kampehan on asteekki samara vuodelta 94 1.3 koneella....
Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... Varsinainen kysymys onkin, että jos vaan väännän tyhjäkäyntiä pienemmälle (ilmeisesti se musta käsin pyöritettävä juttu valkoisessa möykyssä), voisiko mennä päästöjen osalta läpi? yli 2000rpm arvot on co 0,09 , hc 30 , o2 0,2 co2 15,1 ja lambda 1,00
Niin ja kampehan on asteekki samara vuodelta 94 1.3 koneella....
Juu siis sitä tarkoitinkin, että osaisiko kukaan noiden muiden juttujen perusteella sanoa, että uskaltaako takas konttorille pelkästään tyhjäkäyntiä säätämällä?
Itsekin tota ihmettelin, kun ei puhunut mitään tyhjäkäynnistä ennenkuin sitten lapusta luin asiasta... Aiemmalla autolla/ eri paikkakunnan katsastuasemalla se katsastusmies on aina itse tota pienemmälle tarvittaessa pyöräyttänyt...
Itsekin tota ihmettelin, kun ei puhunut mitään tyhjäkäynnistä ennenkuin sitten lapusta luin asiasta... Aiemmalla autolla/ eri paikkakunnan katsastuasemalla se katsastusmies on aina itse tota pienemmälle tarvittaessa pyöräyttänyt...

"Tuossa lapussa on arvoja kaikissa muissa kohdissa , paitsi tyhjäkäynnin co ja hc on 0 ja lambda tyhjä... "
Kun kerran on tyhjä niitä arvoja ei otettu ylös. Jos asiakas on mukana katsastuksessa niin yleensä mainitaan kaikki arvot mitkä on pielessä, mutta eri katsastusasemilla on eri käytös. Kannattaa käydä jossain pajassa säätämässä ihan varmuuden vuoksi vaan, vaikka maksaisikin vähä ylimääräistä.
Kun kerran on tyhjä niitä arvoja ei otettu ylös. Jos asiakas on mukana katsastuksessa niin yleensä mainitaan kaikki arvot mitkä on pielessä, mutta eri katsastusasemilla on eri käytös. Kannattaa käydä jossain pajassa säätämässä ihan varmuuden vuoksi vaan, vaikka maksaisikin vähä ylimääräistä.
Ensin en oikeen kässännyt tota, että onko noi nollatulokset arvoja vai ei... Ilmeisesti sitte kuiteski ovat
(pitäis myös ajatella kun noita lappuja lukee...)
Toinen mikä on vähän mietityttänyt että kun tossa nyt on sitten ilmeisesti arvot muilla, paitsi tuolla tyhjäkäynnin lambdalla (jota ei nonniksenkaan mukaan tyhjäkäynnillä mitata), niin saakohan ne edes noita uusiksi mittoa? Eli tarkastavatko vaan sen tyhjäkäynnin kierrokset mikä on ainoa mainittu juttu, vai saavatko mitata päästöjä vielä?
Onhan tämä tietty vähän turhaa saivartelua, ei vaan raaskisi maksaa säädättämisestä jos vaan suinkin voi välttää...

Toinen mikä on vähän mietityttänyt että kun tossa nyt on sitten ilmeisesti arvot muilla, paitsi tuolla tyhjäkäynnin lambdalla (jota ei nonniksenkaan mukaan tyhjäkäynnillä mitata), niin saakohan ne edes noita uusiksi mittoa? Eli tarkastavatko vaan sen tyhjäkäynnin kierrokset mikä on ainoa mainittu juttu, vai saavatko mitata päästöjä vielä?
Onhan tämä tietty vähän turhaa saivartelua, ei vaan raaskisi maksaa säädättämisestä jos vaan suinkin voi välttää...

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Onko tuloksien merkkaamatta jättäminen merkki nollasta vai siitä että mittarista loppui asteikko...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.