Asteekkia viilaamaan?
Asteekkia viilaamaan?
Todetaan nyt heti kärkeen, että tästä aiheesta löytynee kyllä varmasti montakin keskustelua hakua käyttämällä, joten suonette anteeksi että lähden tässä kyselemään tyhmiä / aikaisemminkin kysyttyjä kysymyksiä.
Sitten itse asiaan.
Rupesi pieni piristäminen kiinnostamaan, mutta kun kiesi on tämä paljon parjattu axtec-kyhäelmä...
Hieman haluaisin moottoriin pirteyttä, mutta kuinka se kannattaisi toteuttaa? Mitä te tekisitte autolleni? (Muuta kuin möisitte pois ja ostaisitte normaalin mallin tilalle, tämä kun ei tässä tapauksessa ole vaihtoehto).
Olen kyllä autoja paljon ropaillut ja korjaillut, mutta koskaan en ole vielä moottoria viritellyt. Niinpä toivoisinkin nyt osaavammilta henkilöiltä vinkkejä minkälaisia toimenpiteitä kannattaisi moottorille ajatella tehtäväksi pienen piristyksen aikaan saamiseksi.
Axtec-kaasuttimella ei varmasti kummallisuuksiin pysty, mutta tarkoitus ei olekkaan ruveta tekemään ratapeliä...
Eli auto on 2105 vuosimallia 1995 ja moottori 1,5 Axtec.
Kertokaapas onko mitään tehtävissä, vai vetäydynkö takaisin vain näkemään unia hieman pirteämmästä ajokista...
Onko muuten mitään mahdollisuuksia tuon pelin muutoskatsastukseen? Onko yleensäkään mahdollista muutoskatsastaa katalyytillä varustettua Axtecia katalyytiksi ilman axtecia?
Sitten itse asiaan.
Rupesi pieni piristäminen kiinnostamaan, mutta kun kiesi on tämä paljon parjattu axtec-kyhäelmä...
Hieman haluaisin moottoriin pirteyttä, mutta kuinka se kannattaisi toteuttaa? Mitä te tekisitte autolleni? (Muuta kuin möisitte pois ja ostaisitte normaalin mallin tilalle, tämä kun ei tässä tapauksessa ole vaihtoehto).
Olen kyllä autoja paljon ropaillut ja korjaillut, mutta koskaan en ole vielä moottoria viritellyt. Niinpä toivoisinkin nyt osaavammilta henkilöiltä vinkkejä minkälaisia toimenpiteitä kannattaisi moottorille ajatella tehtäväksi pienen piristyksen aikaan saamiseksi.
Axtec-kaasuttimella ei varmasti kummallisuuksiin pysty, mutta tarkoitus ei olekkaan ruveta tekemään ratapeliä...
Eli auto on 2105 vuosimallia 1995 ja moottori 1,5 Axtec.
Kertokaapas onko mitään tehtävissä, vai vetäydynkö takaisin vain näkemään unia hieman pirteämmästä ajokista...
Onko muuten mitään mahdollisuuksia tuon pelin muutoskatsastukseen? Onko yleensäkään mahdollista muutoskatsastaa katalyytillä varustettua Axtecia katalyytiksi ilman axtecia?
Eli ilmeisestikin siis jotakin tuohon tyyliin kuten kerrot kerholehdessä?Jankos kirjoitti:No puristussuhteen nyt aina voi nostaa ja palotilat muotoilla paremmiksi, nuo muutokset ei huononna päästöjä, päinvastoin. Mutta tehoahan noilla tulee ihan hyvin jo lisää.
Pitääköhän sitä hommata tuota varten toinen kone, auto kun on jokapäiväisessä ajossa. Hienoahan se olis tietysti löytää jostain hyväkuntonen, edullinen ja valmiiks viilattu kone...

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Niin kauppasi, mutta eipä muita hirveesti ole ollut tarjolla.sakke kirjoitti:Justiinhanhan juhakin eilen kauppas 1700i:tänsä 150 euron tarjouksella.Jaakkima kirjoitti:Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.Lada-Jussi kirjoitti:laita vähäpäästöinen ruiskukone tilalle
Pystyy sitä kaasariakin muokkaamaan kuten muitakin 2 kurkun pää suuttimen kun vaihtaa suuremaanniin rupeaa saamaan ruokaa, katsastus mittaukseen ei ole vaikutusta kun ei siinä vielä 2 kurkku ole auki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
onhan noita, mutta ne tietty maksaa, mutta voi kai noi ruiskusysteemit ottaa muustakin autosta ja/tai tuottaa tarvittavia palikoita venäjältäJaakkima kirjoitti:Niin kauppasi, mutta eipä muita hirveesti ole ollut tarjolla.sakke kirjoitti:Justiinhanhan juhakin eilen kauppas 1700i:tänsä 150 euron tarjouksella.Jaakkima kirjoitti: Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.

ruisku
Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Täytynee mietiskellä mitä sitä sitten lähtisi tekemään. 1700i kone saattais olla ihan mukava, mutta toisaalta jos nuo koneet ovat kiven alla... Ja ongelmia tuo mukanaan tämä kaupunkiasuminen, ihan ei ylimääräistä konetta kerrostaloasuntoon raahata ... 
Tallissakaan kun ei saa säilyttää mitään irtotavaraa. Yksi vaihtoehto olisi tietysti viedä kilkkeet siskotytön tykö Mäntsälän suunnalle, mutta toisaalta sitä tuppaa aina hieman hiertämään jos sinne vie jotain "romua" varastoon. Valmiiksi viilattu pannu olisi ehkäpä paras vaihtoehto, mutta eipä niitäkään taida liiemmin olla markkinoilla.
Pitäs tota alustaakin hieman laittaa, nyt on vähän turhan löysä ajaessa. Pari senttiä sais matalampikin olla. Mitkähän nyt sitten olis parhaat jouset ja hyvät iskarit. Onhan tuostakin monta aihetta jo forumilla, muttei niistä oikein selkoa taho ottaa... Castrolilta jos sais niitä shimmejä jossain vaiheessa niin sais ainakin tuota etufillarien kulmaa vähän parempaan suuntaan. Jospa sitten poukkoilis vähän vähemmän urissa.
Ainiin, onhan mulla on tossa irrallaankin yks axtec-kaasutin jonka ostin varalle... Tuli vaan mieleen.

Tallissakaan kun ei saa säilyttää mitään irtotavaraa. Yksi vaihtoehto olisi tietysti viedä kilkkeet siskotytön tykö Mäntsälän suunnalle, mutta toisaalta sitä tuppaa aina hieman hiertämään jos sinne vie jotain "romua" varastoon. Valmiiksi viilattu pannu olisi ehkäpä paras vaihtoehto, mutta eipä niitäkään taida liiemmin olla markkinoilla.
Pitäs tota alustaakin hieman laittaa, nyt on vähän turhan löysä ajaessa. Pari senttiä sais matalampikin olla. Mitkähän nyt sitten olis parhaat jouset ja hyvät iskarit. Onhan tuostakin monta aihetta jo forumilla, muttei niistä oikein selkoa taho ottaa... Castrolilta jos sais niitä shimmejä jossain vaiheessa niin sais ainakin tuota etufillarien kulmaa vähän parempaan suuntaan. Jospa sitten poukkoilis vähän vähemmän urissa.
Okei, ja näitä suuttimia sitten sentään saa, toisin kuin muita axtec-kaasarin osia?Turbiini kirjoitti:Pystyy sitä kaasariakin muokkaamaan kuten muitakin 2 kurkun pää suuttimen kun vaihtaa suuremaanniin rupeaa saamaan ruokaa, katsastus mittaukseen ei ole vaikutusta kun ei siinä vielä 2 kurkku ole auki.
Ainiin, onhan mulla on tossa irrallaankin yks axtec-kaasutin jonka ostin varalle... Tuli vaan mieleen.
No näin jos minäkin liittyisin keskusteluun.... Cassu. Sit kun keksit jotain helvetin hyvää, niin meikä tulee kyl vakoilemaan. Mut mulle on tossa koht puolin tulossa yks 1700 2107. Täysin suorapeltinen, pientä pintaruostetta, jarruvika? ja syyläri vuotaa. Mutta taidankin säästää sen itelle, tai sitten se teekniikka vaihtuu nappisilmään.... (siis omaan tulevaan nappisilmään). Mutta mitä voisin tossa lähivaihees kokeilla. niin vaihtaa tohon omaan axtekkiin EX-n-rhmäläisen kannen kii, tiukemmalla nokalla. Mut tulikin samal mieleen, et mun pitääkin koht vaihtaa kytkin. Mutta Cassu, voisit kokeilla kans jotakin. niin sit mennään palaverille.... 

Re: ruisku
Laiton....? Miten niin...?IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
