Asteekkia viilaamaan?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Asteekkia viilaamaan?

Viesti Kirjoittaja cassu »

Todetaan nyt heti kärkeen, että tästä aiheesta löytynee kyllä varmasti montakin keskustelua hakua käyttämällä, joten suonette anteeksi että lähden tässä kyselemään tyhmiä / aikaisemminkin kysyttyjä kysymyksiä.

Sitten itse asiaan.

Rupesi pieni piristäminen kiinnostamaan, mutta kun kiesi on tämä paljon parjattu axtec-kyhäelmä...

Hieman haluaisin moottoriin pirteyttä, mutta kuinka se kannattaisi toteuttaa? Mitä te tekisitte autolleni? (Muuta kuin möisitte pois ja ostaisitte normaalin mallin tilalle, tämä kun ei tässä tapauksessa ole vaihtoehto).

Olen kyllä autoja paljon ropaillut ja korjaillut, mutta koskaan en ole vielä moottoria viritellyt. Niinpä toivoisinkin nyt osaavammilta henkilöiltä vinkkejä minkälaisia toimenpiteitä kannattaisi moottorille ajatella tehtäväksi pienen piristyksen aikaan saamiseksi.

Axtec-kaasuttimella ei varmasti kummallisuuksiin pysty, mutta tarkoitus ei olekkaan ruveta tekemään ratapeliä...

Eli auto on 2105 vuosimallia 1995 ja moottori 1,5 Axtec.

Kertokaapas onko mitään tehtävissä, vai vetäydynkö takaisin vain näkemään unia hieman pirteämmästä ajokista...

Onko muuten mitään mahdollisuuksia tuon pelin muutoskatsastukseen? Onko yleensäkään mahdollista muutoskatsastaa katalyytillä varustettua Axtecia katalyytiksi ilman axtecia?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

No puristussuhteen nyt aina voi nostaa ja palotilat muotoilla paremmiksi, nuo muutokset ei huononna päästöjä, päinvastoin. Mutta tehoahan noilla tulee ihan hyvin jo lisää.
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Jankos kirjoitti:No puristussuhteen nyt aina voi nostaa ja palotilat muotoilla paremmiksi, nuo muutokset ei huononna päästöjä, päinvastoin. Mutta tehoahan noilla tulee ihan hyvin jo lisää.
Eli ilmeisestikin siis jotakin tuohon tyyliin kuten kerrot kerholehdessä?

Pitääköhän sitä hommata tuota varten toinen kone, auto kun on jokapäiväisessä ajossa. Hienoahan se olis tietysti löytää jostain hyväkuntonen, edullinen ja valmiiks viilattu kone... ;)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Nimenomaan, ihan samanlaista muokkaamista voi tehdä.

Kyllähän tuollanen kone kannattaa hommata pöydälle ja tehdä sitten valmiiksi ja paikkaansa.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

laita vähäpäästöinen ruiskukone tilalle
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Lada-Jussi kirjoitti:laita vähäpäästöinen ruiskukone tilalle
Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakke »

Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:laita vähäpäästöinen ruiskukone tilalle
Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.
Justiinhanhan juhakin eilen kauppas 1700i:tänsä 150 euron tarjouksella.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

sakke kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:laita vähäpäästöinen ruiskukone tilalle
Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.
Justiinhanhan juhakin eilen kauppas 1700i:tänsä 150 euron tarjouksella.
Niin kauppasi, mutta eipä muita hirveesti ole ollut tarjolla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

En tarvitsisi koko autoa vaan pelkän koneen jota voisi talven ankarana pakkasiltoina rustata, ja sitten kun oma 1200 kone sitten joskus kömähtää niin siitäpä keulille vääntävä kone !!!! 8)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Pystyy sitä kaasariakin muokkaamaan kuten muitakin 2 kurkun pää suuttimen kun vaihtaa suuremaanniin rupeaa saamaan ruokaa, katsastus mittaukseen ei ole vaikutusta kun ei siinä vielä 2 kurkku ole auki.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jaakkima kirjoitti:
sakke kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti: Taitaa vaan olla nuo 1700iivarit hieman kiven alla. Muistaakseni markkukin on täällä kyseistä konetta etsinyt huonolla menestyksellä.
Justiinhanhan juhakin eilen kauppas 1700i:tänsä 150 euron tarjouksella.
Niin kauppasi, mutta eipä muita hirveesti ole ollut tarjolla.
onhan noita, mutta ne tietty maksaa, mutta voi kai noi ruiskusysteemit ottaa muustakin autosta ja/tai tuottaa tarvittavia palikoita venäjältä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

ruisku

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

Täytynee mietiskellä mitä sitä sitten lähtisi tekemään. 1700i kone saattais olla ihan mukava, mutta toisaalta jos nuo koneet ovat kiven alla... Ja ongelmia tuo mukanaan tämä kaupunkiasuminen, ihan ei ylimääräistä konetta kerrostaloasuntoon raahata ... ;)

Tallissakaan kun ei saa säilyttää mitään irtotavaraa. Yksi vaihtoehto olisi tietysti viedä kilkkeet siskotytön tykö Mäntsälän suunnalle, mutta toisaalta sitä tuppaa aina hieman hiertämään jos sinne vie jotain "romua" varastoon. Valmiiksi viilattu pannu olisi ehkäpä paras vaihtoehto, mutta eipä niitäkään taida liiemmin olla markkinoilla.

Pitäs tota alustaakin hieman laittaa, nyt on vähän turhan löysä ajaessa. Pari senttiä sais matalampikin olla. Mitkähän nyt sitten olis parhaat jouset ja hyvät iskarit. Onhan tuostakin monta aihetta jo forumilla, muttei niistä oikein selkoa taho ottaa... Castrolilta jos sais niitä shimmejä jossain vaiheessa niin sais ainakin tuota etufillarien kulmaa vähän parempaan suuntaan. Jospa sitten poukkoilis vähän vähemmän urissa.
Turbiini kirjoitti:Pystyy sitä kaasariakin muokkaamaan kuten muitakin 2 kurkun pää suuttimen kun vaihtaa suuremaanniin rupeaa saamaan ruokaa, katsastus mittaukseen ei ole vaikutusta kun ei siinä vielä 2 kurkku ole auki.
Okei, ja näitä suuttimia sitten sentään saa, toisin kuin muita axtec-kaasarin osia?

Ainiin, onhan mulla on tossa irrallaankin yks axtec-kaasutin jonka ostin varalle... Tuli vaan mieleen.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

No näin jos minäkin liittyisin keskusteluun.... Cassu. Sit kun keksit jotain helvetin hyvää, niin meikä tulee kyl vakoilemaan. Mut mulle on tossa koht puolin tulossa yks 1700 2107. Täysin suorapeltinen, pientä pintaruostetta, jarruvika? ja syyläri vuotaa. Mutta taidankin säästää sen itelle, tai sitten se teekniikka vaihtuu nappisilmään.... (siis omaan tulevaan nappisilmään). Mutta mitä voisin tossa lähivaihees kokeilla. niin vaihtaa tohon omaan axtekkiin EX-n-rhmäläisen kannen kii, tiukemmalla nokalla. Mut tulikin samal mieleen, et mun pitääkin koht vaihtaa kytkin. Mutta Cassu, voisit kokeilla kans jotakin. niin sit mennään palaverille.... ;)
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Re: ruisku

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

IL02 kirjoitti:Joskus nain myytavana Ladan johon oli laitettu ruiskusysteemit Opel Corsasta. Laitonhan tuommoinenkin viritelma on, mutta luultavasti toimii paremmin kun alkuperainen axtec-kaasari ja lapaisee pakokaasutestinkin. Taytyy vaan toivoa ettei katsastusmies tajua etta siella pellin alla on jotain epatavallista.
Laiton....? Miten niin...? :shock:
Vastaa Viestiin