Nivan moottoriin potkua
Nivan moottoriin potkua
Oisko kellään jotain hienoja moottorin viritys ohjeita millä Nivan orkkismoottorista saisi vähän potkua lisää ulos huokeaan hintaan? Sen tiedän jo että siinä on weberin kaasari, jos sillä on mitään merkitystä tuon suhteen.
Kun teettää ongelmaa saada 80 mittariin ja pidettyä se 80 vauhti jos tulee vähänkin ylämäkeä.
Kun teettää ongelmaa saada 80 mittariin ja pidettyä se 80 vauhti jos tulee vähänkin ylämäkeä.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Välityksiä muuttamallahan tuo onnistuu mukavasti.
Itelle vaihoin 4,3 perät ja mulla siis on 5-v laatikko.
4,1 perillä oli hankalaa toi vitosella ajo kun meinas hyytyä pieneenkin mäkeen jos ei huudattanu yli 90km/h mut nyt pystyy käyttää vitosta jo 60-70 vauhdissa.
Kokonaisvälitys mulla ennen oli:
1-vaihde 3.67
Jakoloota 2.135
Perät 4.1
Kokonaisvälitys 32.13
Ja nyt:
1-vaihde 3.67
Jakoloota 2.135
Perät 4.3
Kokonaisvälitys 33.7
Pieniä numeroita mut käytännössä (vielä kun huomioi rengaskoon) muuttu katuajo paljon mukavammaks.
Tokihan siitä koneestakin saa kivasti lisäpotkuu ja vieläpä edullisesti jos ite viittii vääntää:
-Puristussuhteen nosto (Nivan kohdalla ei kannata paljo nostaa)
-Kanavien ja palotilojen kiillotus
-Imu- ja pakosarjan kohdistus
-Hiotuttaa nokkaan vähän eri arvot
-Pakoputki
-Kaasarin alle korotuslaippoja
ym. ym. näistähän löytyy paljo juttua täältä foorumilta esim. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=94
Itelle vaihoin 4,3 perät ja mulla siis on 5-v laatikko.
4,1 perillä oli hankalaa toi vitosella ajo kun meinas hyytyä pieneenkin mäkeen jos ei huudattanu yli 90km/h mut nyt pystyy käyttää vitosta jo 60-70 vauhdissa.
Kokonaisvälitys mulla ennen oli:
1-vaihde 3.67
Jakoloota 2.135
Perät 4.1
Kokonaisvälitys 32.13
Ja nyt:
1-vaihde 3.67
Jakoloota 2.135
Perät 4.3
Kokonaisvälitys 33.7
Pieniä numeroita mut käytännössä (vielä kun huomioi rengaskoon) muuttu katuajo paljon mukavammaks.
Tokihan siitä koneestakin saa kivasti lisäpotkuu ja vieläpä edullisesti jos ite viittii vääntää:
-Puristussuhteen nosto (Nivan kohdalla ei kannata paljo nostaa)
-Kanavien ja palotilojen kiillotus
-Imu- ja pakosarjan kohdistus
-Hiotuttaa nokkaan vähän eri arvot
-Pakoputki
-Kaasarin alle korotuslaippoja
ym. ym. näistähän löytyy paljo juttua täältä foorumilta esim. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=94
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Tuossahan noita wanhoja nivanviritystopicceja:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... highlight=
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tosta se on varmaan lähdettävä,että palotilat ja kanavat kuntoon.Katsoo sit miten vaikuttaa.Kantta ei tässä tapauksessa mielestäni kannata laskea.
Outo homma oli kun laitoin 0,10 isommat tyhjäkäyntisuuttimet,en saanut Nivaa käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan
.Tai sain,mut sit oli kierrokset jo n.1500.Koitin seoksia ja ennakkoa säätämällä,mut ei..
Outo homma oli kun laitoin 0,10 isommat tyhjäkäyntisuuttimet,en saanut Nivaa käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Hahaa! Mulla toimii igorin kone ny paremmin ku sveitsiläinen kello, vaihdoin pienemmät suuttimet takas ja korvakuulolla säätelin seokset ja tyhjäkäynnit kohilleen ja TOIMIIIIIIIIII. Ei sammuile enää himmatessa vaan ku valoihinkin tulee ja kytkintä pohjaan ni kierrokset tippuu siihen n.800RPM ja siihen jää hyrskyttään.
LENNY: Jätin sen apusimpukan Boriksen repsikanpuolen jalkatilaan ni voit käydä sen noukkiin sieltä vloppuna jos innostut vaihtaan, mä meen ite tonne Formula Off-routi kisoja kyylään.
LENNY: Jätin sen apusimpukan Boriksen repsikanpuolen jalkatilaan ni voit käydä sen noukkiin sieltä vloppuna jos innostut vaihtaan, mä meen ite tonne Formula Off-routi kisoja kyylään.
Kyllähän se täytyis tyhjäkäynnin olla alle tonnin,vallankin maastossa.Ja silti pitäis auton jaksaa kiivetä kantojen ja kivien yli sammumatta ja kaasua lisäämättä.Tietty ne ei saa olla kauheen isoja ne kivet ja kannot.
TN: Käyn sunnuntaina hakeen, jos vaikka innostuis vaihtaan.Täytyy kattoo toi startti samalla saako korjattua,vai joutuuko vaihtaan senkin..
TN: Käyn sunnuntaina hakeen, jos vaikka innostuis vaihtaan.Täytyy kattoo toi startti samalla saako korjattua,vai joutuuko vaihtaan senkin..