lada 1600 vs. fiat 1600
lada 1600 vs. fiat 1600
eli mulla ois tuossa ladan 2106 kone ja mirafiorin se vanha työntötankokone, ja suunnittelen tässä nyt toista nappikseen, mutta en nyt osaa päättää kumpi.
Eli hyviä ja huonoja puolia molemmista???
Eli hyviä ja huonoja puolia molemmista???
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mistä ne voi huomata jos laittaa ladan koneen? ei ne varmaan sitä lohkojen korkeuseroa paljain silmin huomaa, ja 2106 lukee siellä piilossa.Tuomas kirjoitti:Jos autoa ei ole leimattu noista kummallakaan niin katsastuksen kannalta on aivan sama kumman sinne laittaa. Aivan sama muutoskatsastus edessä molemmilla.
Paitsi että tuosta fiiatin koneesta voi joutua hommaamaan todistukset että kuinka paljon siinä on ollut tehoa ja paljonko on painaa. Samalla pitää osata kertoa paljonko ladan kone painaa jne.Tuomas kirjoitti: Jos autoa ei ole leimattu noista kummallakaan niin katsastuksen kannalta on aivan sama kumman sinne laittaa. Aivan sama muutoskatsastus edessä molemmilla.
Mutta nämä on taas niitä konttorikohtaisia eroja, toisissa vaaditaan toisissa ei, vaikka moottorin toiseen merkkiin vaihdettaessa pitäisi aina todistaa ko. asiat niin aina niitä ei sitten taas pyydetäkään?
Jospa sattuu katsastajaksi joku Laatikko-friikki, niin vaikkapa lohkon numerosta tai väristä (jos on alkuperäinen väri).Hazka kirjoitti:Mistä ne voi huomata jos laittaa ladan koneen? ei ne varmaan sitä lohkojen korkeuseroa paljain silmin huomaa, ja 2106 lukee siellä piilossa.Tuomas kirjoitti:Jos autoa ei ole leimattu noista kummallakaan niin katsastuksen kannalta on aivan sama kumman sinne laittaa. Aivan sama muutoskatsastus edessä molemmilla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1500 kone on ainakin harmaaHazka kirjoitti:ahaa, minkäs värisiä ne sitten alunperin on? tuossa 1600 lohkossa näyttäis mulla olevan sinistä, mutta onko se orkkis väri? entä muut koneet?????André kirjoitti:Jospa sattuu katsastajaksi joku Laatikko-friikki, niin vaikkapa lohkon numerosta tai väristä (jos on alkuperäinen väri).

No juu.... Tulipahan vihdoin rekisteröityä ihtensä tänne...
Sen verran on kokemusta noista Ladan Fiiun koneista ja sun muusta aiheeseen liittyvästä, että lämpimästi suosittelen Ladan konetta.. Fiiun kone on himpun kevyempi, mutta vanhana ohv koneena ei mikään suuri tekninen riemuvoitto...
Ja mitä Ladan koneen piristämiseen tulee, niin tervetuloa poikkeen meidän sivuilla http://www.hontokulmaracing.com
Ps. Jankosille terkkuja, vieläkö "rallataan...?"



Sen verran on kokemusta noista Ladan Fiiun koneista ja sun muusta aiheeseen liittyvästä, että lämpimästi suosittelen Ladan konetta.. Fiiun kone on himpun kevyempi, mutta vanhana ohv koneena ei mikään suuri tekninen riemuvoitto...

Ja mitä Ladan koneen piristämiseen tulee, niin tervetuloa poikkeen meidän sivuilla http://www.hontokulmaracing.com

Ps. Jankosille terkkuja, vieläkö "rallataan...?"
No jos laittoman auton haluaa niin se on toinen juttu, mutta ajattelin kyllä ihan laillista metodia. Se on kuitenkin hyvin helppo tehdä ihan luvallisestikin niin en näe juuri syytä ajaa laittomalla autolla.Hazka kirjoitti:Mistä ne voi huomata jos laittaa ladan koneen? ei ne varmaan sitä lohkojen korkeuseroa paljain silmin huomaa, ja 2106 lukee siellä piilossa.
Melkein samat todistukset tarvitaan myös Ladan koneen kanssa, joten ei siinä paperityön määrä merkittävästi kasva.Jankos kirjoitti:Paitsi että tuosta fiiatin koneesta voi joutua hommaamaan todistukset että kuinka paljon siinä on ollut tehoa ja paljonko on painaa. Samalla pitää osata kertoa paljonko ladan kone painaa jne.
Ei sillä moottorin merkillä ole mitään merkitystä, samat asiat pitää todistella moottorin merkistä riippumatta. Tietysti mallisarjan sisällä vaihdettavan moottorin kelpoisuus on hiukan helpommin todistettu, mutta ei siinä merkittäviä eroja ole.Mutta nämä on taas niitä konttorikohtaisia eroja, toisissa vaaditaan toisissa ei, vaikka moottorin toiseen merkkiin vaihdettaessa pitäisi aina todistaa ko. asiat niin aina niitä ei sitten taas pyydetäkään?
Joopa joo.... Tässäkin on taas konttorikohtaisia eroja... Mulla aikanaan oli paperi Konelasta Ladan eri moottorityypeistä, ja konttorilla setä vaan sano että ei mua ne paprut kiinnosta, kyllä hän Ladan koneen tuntee, kerro vaan paljonko siinä on kuutioita.. Muutoskatsastus oli sen osalta enemmän kuin helppo.
Fiiun 1,6 ohv:n ja 1,6 tc:n kanssa tartti antaa paperit jotka silloin sain muistaakseni vehosta..
2,0 tc:n kanssa jouduttiin jo anomaan lupa ajoneuvohallintokeskuksesta...., ja sen sai tehdä muutaman kerran, ennenkuin puoltava päätös saatiin..., kiitos 1700i mallin joka helpotti lupaprosessia....









Ihan off topic, mutta eräs työtoverini (tarkemmin yksi esimiehistäni) vilautti mulle hontokulmaracingin sivua eräänä päivänä töissä taannoin. Antoi ymmärtää että kuuluu jossain määrin porukkaan / tuntee teitä hontokulmalaisia. En nyt muista kummin päin se meni. Kovasti on kuitenki yrittäny multa ladaa ostaa pois - vaan en oo myymässä...mickey-69 kirjoitti:Ja mitä Ladan koneen piristämiseen tulee, niin tervetuloa poikkeen meidän sivuilla http://www.hontokulmaracing.com![]()