Kesäkuussa alkoi kesäloma, huimat 2 viikkoa. Olin lähdössä lasten kanssa reissuun ja päätin ostaa reissulle auton. Olin pitkään ihaillut ladan tyyliä ja nettimotoa selatessani löysinkin Tampereen lähistöltä hyväkuntoisen Siperian mersun.

Katsastuksessa löytyykin pohjasta reikä ja ajovalojen suuntaussäätö ei toimi. Tulos: päivä ajoaikaa korjaamolle

Ei muuta ku paikka pohjaan ja kesälomareissu meni mainiosti. Paitsi, että uusintakatsastuksesta tuli hylsy. Pellin palaa ei saanutkaan hitsata pelkillä pisteillä ja pohjasta löytyi vielä toinen reikä. Murtuneena ajoimme Ladan (päivän ajoajalla korjaamoon) takaisin kotiin Helsinkiin.
Kotopuolesta ystävältä löytyi hitsivehkeet ja päätimme itse hitsata Ladan kuntoon. Kumpikaan ei ollut aikaisemmin hitsannut, joten tuloksena oli vielä isompi reikä. No, päätin sitten hitsauttaa pohjan kuntoon. TUli loistavaa jälkeä, pohja saatiin kuntoon ja ei muuta kuin takaisin katsastusasemalle. Aaaarrrgh. Uusintatarkastusta ei saakkaan tehdä eri katsastusasemalla. No pikkasen lisää hintaa ja onneksi meni läpi vaikka takajarrubalanssi oli hilkulla. Kaksi katsastus miestä lämmitti 10 minuuttia jarruja ennen kuin tasapaino meni sallittuihin rajoihin. Päästivät varmaan säälistä.
No ehtihän se Lada päivän toimia ennen kuin sähköt katosivat. Vaihdoin suorilta akun, vaikka tiesin, että vika saattaisi olla laturissa tai jossain akun ja laturin välissä. No laturihan se sökönä tietysti oli ja sekin on nyt vaihdettu uuteen. Nyt toimii mainiosti tai on toiminut ainakin puoli päivää.
Seuraava huoltokohde olisi sitten nuo takajarrut, ( eli niiden balanssi, Eli jarruttaessa viettää oikealle), Nopeusmittari (oon ottanut mittaritaulusta vaijerin irti ja se vaijeri siellä sisällä ei pyöri ajaessa) ja ajovalojen korkeudensäätö( nuppi on tosi jäykkä, sitä pystyy vääntämään, mutta se palautuu aina samaan asentoon ja mitään ei tapahdu valojen korkeudessa(ei mitään hajua miten koko systeemin on edes tarkoitus toimia).
Onko kellää kokemuksia noista vioista (vai ominaisuuksista), niitä nimittäin otetaan ilolla vastaan...

Kyllä on hienoa ajaa Idän Ihmeellä...