Sivu 1/2

Puristuspaineet

Lähetetty: 7.7.2005 21:27
Kirjoittaja jta
Tietäkö kukaan mikä ladassa pitäisi puristuspaineen olla? Nimittäin mä en tuota lukemaa löydä mistään. Kahdesta korjausoppaastakin katsottu muttei niissäkään sitä ole. Ja haullakaan en nyt löytäny täältä mitään lukemia. Lada infostakaan en noita tietoja löytäny. Olisin hyvin kiitollinen jos joku viitsisi tuollaisen tiedon jakaa.

Lähetetty: 7.7.2005 21:30
Kirjoittaja Jaakkima
Kyllä ne Lada Infosta löytyy, kohdasta moottori.

Lähetetty: 7.7.2005 22:10
Kirjoittaja pressa
ja eihän se puristuksen määrä vaan se että kaikissa sylintereissä on suunnileen sama puristus on paljon tärkeämpää

Lähetetty: 7.7.2005 23:09
Kirjoittaja LamaAjanElvis
muistaakseni 8.5 kaikissa takatuuppareitten mosissa.

ei... kyllä se fakta on. 8.5

Lähetetty: 8.7.2005 2:35
Kirjoittaja Jaakkima
Ei pidä paikkaansa, 1700i:ssä puristuspaine 9,3 ja alkuperäisessä 1200:ssa 8,8. Kaikissa muissa kyllä 8,5.

Lähetetty: 8.7.2005 8:37
Kirjoittaja Jankos
hohhoijaa pojat....

Lukekaapa nyt uudestaan ja ymmärtäkää kirjoitettu teksti. :D

Eli puristuspaine ja puristussuhde on aivan eri asiat..

Normaali puristuspaineet lämpimissä koneissa on 10-15 bar (muistaakseni).

Lähetetty: 8.7.2005 9:29
Kirjoittaja Turbiini
150tkm ajetuilla sisuskaluilla mutta kannesta palotiloja suurennettuna paineet oli vielä 9bar (ehjissä sylintereissä) joten uskoisin että vakio puristussuhteilla olevasta pitäis tosiaan olla reilusti yli 10bar.

Lähetetty: 8.7.2005 20:11
Kirjoittaja jta
Eli kuhan yli 10 barin pysyy niin kaikki on kunnossa... Tämä selevä. Ja jos joku löytää jostain kirjasta tai muualta tuon lukeman niin ilmoille asia vain. Kiitoksia!

Lähetetty: 8.7.2005 20:41
Kirjoittaja ,_,/ukka
jta kirjoitti:Eli kuhan yli 10 barin pysyy niin kaikki on kunnossa... Tämä selevä. Ja jos joku löytää jostain kirjasta tai muualta tuon lukeman niin ilmoille asia vain. Kiitoksia!
Yhtä oikeaa lukemaa ei ole olemassakaan. Riippuu niin monesta asiasta. mm. Mittarin rakenteesta/ilmatilavuudesta letkuineen, kuuma/kylmä kone, karstan määrä palotilassa, kaasuläpän asento jne jne. Kuten joku sanoi, kunhan kaikissa on suunnilleen sama paine niin hyvä on, 10% heitto on ihan hyväksyttävä...

,_,/ukka

Lähetetty: 8.3.2006 19:12
Kirjoittaja jta
Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar.

Ja 8,5 baria oli paineet viimeksi kun mittasi... Eli varmaankin häätyisi alkaa männänrenkaita vaihteleen.

Lähetetty: 8.3.2006 19:35
Kirjoittaja audiq
jta kirjoitti:Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar.

Ja 8,5 baria oli paineet viimeksi kun mittasi... Eli varmaankin häätyisi alkaa männänrenkaita vaihteleen.


Tuo 10 Bar kuulostaa aika kovalle min.paineelle. Jossain vanhemmissa koneissa, joissa puristussuhde (noin 8.2-9.0) annetaan min.paineeksi 6 baaria ja normaali 8-10 bar.

Lähetetty: 8.3.2006 19:51
Kirjoittaja Jusu
Kyllä tuo 10 bar minimi kuulostaa ihan järkevältä.

1300S:stä löytyi 11,5-12 kg/cm2 puristuspaineet (1 kg/cm2 = 0,980665 Bar).

Tuo 8,5 bar tuntuu siihen verrattuna kyllä aika vähältä.

Lähetetty: 8.3.2006 20:40
Kirjoittaja jta
Noh vanhemmista koneista puhuttaessa niin katotaan esim. Mazda 323 (FA korimalli) -77 TC1300 niin tuossa puristussuhde 9.2 ja puristus paineiden tulisi olla 10-11bar..

Ja näyttäis järkiään kaikki vanhemmat vehkeet tuolla olevan kans jotain 10 barin luokkaa.

Lähetetty: 9.3.2006 17:37
Kirjoittaja audiq
jta kirjoitti:Autodatan (autodata 2005) mukaan näyttäis olevan puristuspaineille annettu arvo että minimissään 10 Bar
jta kirjoitti:Noh vanhemmista koneista puhuttaessa niin katotaan esim. Mazda 323 (FA korimalli) -77 TC1300 niin tuossa puristussuhde 9.2 ja puristus paineiden tulisi olla 10-11bar..

Ja näyttäis järkiään kaikki vanhemmat vehkeet tuolla olevan kans jotain 10 barin luokkaa.
Min.paine ja "normaali" puristuspaine eivät voi olla samat, alkuperäinen viestisi koski nimenomaan min.painetta!

Re: Puristuspaineet

Lähetetty: 16.9.2008 10:30
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pakko kysellä kun en älyä. Katselin korjausopasta ja lueskelin noita teidän juttuja tuossa edellä. Etsintäkin yritin käyttää ja taisin jotenkin onnistuakin. Siis:

Kyseessä 21044 eli 1700i kone. Mittailen ja sottailen tässä puristuspaineita. En siis puristussuhteita. Niistä jotakin tuossa jo lueskelinkin. Mitähän sieltä kannattaisi löytää tai saada irti? Eli onko tämä joku matalapuristeisempi kone kuin moni muu?

Laitan tähän sitten tulokset kun saan ne ulos. Siihenhän nyt ei kauaa mene.