Verhoilu

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
aj

Verhoilu

Viesti Kirjoittaja aj »

Nyt on Ladassa iso 120000 huolto menossa, johon kuuluu mm. lattiaverhoilun vaihtaminen. Vanha kuminen on todella hapsisessa kunnossa ja siihen siis tilalle uusi. Pohjatyöt, maalaus ja äänieristeiden lisääminen on vielä hieman kesken, mutta kyllä tuohon verhoiluvaiheeseen kohta jo päästään.

Olen alustavasti ajatellut jonkinlaista "lyhytkarvaista" mustaa plyyshiä tai vaihtoehtoisesti samantapaista kumimattoa kuin alkuperäinenkin verhoilu 21013-mallissa onkin. Alkuperäiset verhoilut on tallessa eli niiden mukaan on helppo sitten uudetkin leikata.

Nyt ongelma onkin, että mistä tuollaista plyyshiä saisi. Olen yrittänyt Googlettaa kaiken maailman hakusanoilla firmoja, jotka sitä myisivät, mutta ei ole löytynyt. Paikkakuntani on Tampere, joten jostain tästä läheltä sitä olisi kiva saada.

Onko vinkkejä mistä voisi löytyä tai muuten vain vinkkejä asiaan liittyen?
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse ostin joskus datsuniin paikallisesta lattia liikeestä sinistä lyhytkarvaista julkistentilojen kokolattiamattoa
siinä on kulutuskestävyyttä hyvin ja 2m leveästä rullasta ei pitkää pätkää tarvitse ostaa
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Itse olen tehnyt saman,mutta matto oli joltakin saneeraustyömaalta.Eikä maksanut mitään.Kyllä siitä hyvä tulee kun viitsii vähän uhrata aikaa.
4stroke

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

viimeisissä takatyöntöladoissa oli ainakin karvamatto, jos jossain purkuautossa olis hyväkuntoinen pesua vailla oleva matto, niin siitä. olis valmis muotoon leikattu. minä löysin semmoisen ja siitä tuli penkitkin samaan sävyyn.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

4-stroke kirjoitti:viimeisissä takatyöntöladoissa oli ainakin karvamatto, jos jossain purkuautossa olis hyväkuntoinen pesua vailla oleva matto, niin siitä. olis valmis muotoon leikattu. minä löysin semmoisen ja siitä tuli penkitkin samaan sävyyn.
karvamatto on ollut lähes kaikissa Ladoissa joissa ei olllut 1200 kone, eli varaosamattoja varmaan löytyy.

joskus nuorena laitoin 1200S:n repeilleen muovimaton tilalla sellaista kokolattiahuopamatto tyyppistä matskua, oli varsin vaikea saada alkuperäiseen muottoonsa, kun on noit kardaanitunnelit ja muut tuomassa muotoa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
kettu

Viesti Kirjoittaja kettu »

Lappeenrannan teollisuusetolassa on mustaa lyhytkarvaista mattoa. http://www.etola.fi/teollisuusetola/. Samanlaista oon nähny romuttamolla parissa ladassa alkuperäisenä.
4stroke

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

toi muovimatto tuntuu tosi haperolta kun ikää karttuu, ei tarvi kun pikkasen rykäästä ja johan repee.
amiraali3

Viesti Kirjoittaja amiraali3 »

Kangasalla on meluntorjuntafirma nimetä Noisetek,sieltä vois löytyä ja äänieristeiksikin hyvää "hukkapalaa"edukkaasti.se on siinä suoramalla Aakkulantiellä
Vastaa Viestiin