Verhoilu
Verhoilu
Nyt on Ladassa iso 120000 huolto menossa, johon kuuluu mm. lattiaverhoilun vaihtaminen. Vanha kuminen on todella hapsisessa kunnossa ja siihen siis tilalle uusi. Pohjatyöt, maalaus ja äänieristeiden lisääminen on vielä hieman kesken, mutta kyllä tuohon verhoiluvaiheeseen kohta jo päästään.
Olen alustavasti ajatellut jonkinlaista "lyhytkarvaista" mustaa plyyshiä tai vaihtoehtoisesti samantapaista kumimattoa kuin alkuperäinenkin verhoilu 21013-mallissa onkin. Alkuperäiset verhoilut on tallessa eli niiden mukaan on helppo sitten uudetkin leikata.
Nyt ongelma onkin, että mistä tuollaista plyyshiä saisi. Olen yrittänyt Googlettaa kaiken maailman hakusanoilla firmoja, jotka sitä myisivät, mutta ei ole löytynyt. Paikkakuntani on Tampere, joten jostain tästä läheltä sitä olisi kiva saada.
Onko vinkkejä mistä voisi löytyä tai muuten vain vinkkejä asiaan liittyen?
Olen alustavasti ajatellut jonkinlaista "lyhytkarvaista" mustaa plyyshiä tai vaihtoehtoisesti samantapaista kumimattoa kuin alkuperäinenkin verhoilu 21013-mallissa onkin. Alkuperäiset verhoilut on tallessa eli niiden mukaan on helppo sitten uudetkin leikata.
Nyt ongelma onkin, että mistä tuollaista plyyshiä saisi. Olen yrittänyt Googlettaa kaiken maailman hakusanoilla firmoja, jotka sitä myisivät, mutta ei ole löytynyt. Paikkakuntani on Tampere, joten jostain tästä läheltä sitä olisi kiva saada.
Onko vinkkejä mistä voisi löytyä tai muuten vain vinkkejä asiaan liittyen?
- Lada-Jussi
karvamatto on ollut lähes kaikissa Ladoissa joissa ei olllut 1200 kone, eli varaosamattoja varmaan löytyy.4-stroke kirjoitti:viimeisissä takatyöntöladoissa oli ainakin karvamatto, jos jossain purkuautossa olis hyväkuntoinen pesua vailla oleva matto, niin siitä. olis valmis muotoon leikattu. minä löysin semmoisen ja siitä tuli penkitkin samaan sävyyn.
joskus nuorena laitoin 1200S:n repeilleen muovimaton tilalla sellaista kokolattiahuopamatto tyyppistä matskua, oli varsin vaikea saada alkuperäiseen muottoonsa, kun on noit kardaanitunnelit ja muut tuomassa muotoa.

Lappeenrannan teollisuusetolassa on mustaa lyhytkarvaista mattoa. http://www.etola.fi/teollisuusetola/. Samanlaista oon nähny romuttamolla parissa ladassa alkuperäisenä.