Halpa aurauksien säätö Tampereella

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Halpa aurauksien säätö Tampereella

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin jotta missäs?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

halapa: pyörittelee ite rapakossa maaten näppituntumalta kulmat kohdalleen - ei maksa mitään

edullinen: kun ilmeisesti ammatissasi joudut tekemisiin Raskoneen kanssa niin eikös ne siellä. Tästä nyt on jo aikaa olisiko vajaa viisi vuotta, mutta kun firman vehkeitä siellä käytti alvariinsa niin silloin ainakin pääsi "jonon ohi" pikkuhommiin edullisesti. Huoltoasemilla (niillä oikeilla) on joskus ollut jopa kiinteät säätöhinnat. Sitten ammattikoulut, mutta ne eivät kai ole kesällä auki. Nyrkkisääntö: yleensä paja joka tekee päästömittauksia kykenee myös kulmien säätöön.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Näppituntumalla on RTJN65 ne jo säätänyt ja renkaista paistaa teräs!

Raskoneella ei käytetä meiän autoja vaan Tampereen autopalvelussa ja siellä ei kyllä saa kuin valohoitoa :(. Ja tuskin ne Scaniallakaan tota alkaa työstää...

Mutta siis mitä se niinku yleensä maksaa?

Onkohan TB-huolto kovin kallis?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

-92 ajoin Hyvinkäällä lukkojarrutuksessa tasoristeyksen läpi Granadalla ja ei muuta tarvinnut. Vein Riihimäelle silloiselle Sakonkadun TB:lle. Siellä oli ihan kiinteä listahinta, kun se sanoi sen suoraan tiskin takaa yhtään epäröimättä. Olikohan silloin jotain 70 mk, jokatap. alta satasen markoissa.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Jonkinnäköstä hintasuuntaa: meillä aikanaan Kangasalan amatsussa makso aurauskulmien säätö 70mk ja vuosi oli 96-98 eli amishinta tätä nykyä varmaan 15-20€, huoltamoilla varmasti tupla ja oikein korjaamolla triplahinta.

Jos ei itellä ois mitään kontakteja niin varmaan kävisin kyseleen just jostain TB-huolloista tai ns. pikkupajoilta. Monilla kolarikorjauksia tekevillä pajoilla on kans säätövehkeet.
Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No, amis ei ole auki kesällä.

Meinaan kun oon netistä selaillu niin hinnat on ollut siinä 45 eurosta ylöspäin, Teltassa maksaa jotain 70 euroo kun joskus piruuttani kysyin :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

kyllä ton aurauksen saa mittanauhallakin kohtuulliseen toleranssiin (+-1,5mm) 8) . Pystykulmat onkin sitten vaikeampia. Volga M21:n korjaamokirjassa on muuten pystykulmienkin säätö kuvattu ja ohjeet luotilangan ja mitan avulla. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tohon on vaihdettu kaikki raidetangot joten pelkkä aurauksen mittaus riittää. Yksinään on todella vaikea mitata ohjauskulmia edes mittanauhalla.

Onhan noilla aurauksilla ajettu jo 4000 km, eli eipä ihme että teräkset näkyy.
Lada rules
Avatar
pressa
Viestit: 10535
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

joillakin katsastus konttoreilla on ennen jarrudynoa ja ravistinta lappu lattiassa mikä mittaa aurauksen
itse ajoin vanhalla autollani konttorille ja kysyin että mitä tuo aurauksen mittaus maksaa ja ilmoittivat että eipä ole hintaa erikseen ja koska oli hiljaista niin ajoivat lapun yli ja tulostivat arvot (ilmaiseksi)
sitten kävin kotona säätämässä kolmekierrosta säätöpalaa ja tarkistusmittaukseen ja näiden kahden tulosteen avulla kun tiesin paljonko muutosta kierros tekee säädin arvot kohdalleen ja tänäkin päivänä vaikka auto on jo vahtanut omistajaa on auraukset ok
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo no säädetään nyt kunnolla ja kun ei aina jaksa Vazililta vonkua pajalle pääsyä niin ei siinä sitten auta kuin maksaa.

Tuntuu hintakartelli olevan - TB 55 e, Euromaster Lokomonkatu 50 e, Vianor Hatanpää 50 e, no Lakalaivan Euromasterilla lupailivat että hoitunee 40:een niin vien sinne sitten autoni keskiviikkona (kun se onneksi on terminaalin lähellä, voi jättää auton sinne töihin mennessä).

Mutta jos jostain halvempaa ilmenee, niin ton voi vielä perua.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2929
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Porissa Impolan Tebarilla 50e, mutta taitaa olla bonukset jos viet jenkin. Otti multa Dodgesta 25e ja sama juttu tutun ´62 Chrysylle.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

25 euroa maksoin Orimattilassa viime kesänä kun omastani säädätin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No niin eilen Euromasterilla säädettiin. Aurausta oli +0,40/+0,34, säädön jälkeen +0.11 kumpaisessakin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin