Liipparin varret joustivat senverran, että moottori ei enää katkaissut virtaa, vaikka itse käänsin liipparit pois päältä. Kuskin puoleinen liippari irtosi lasista, ja sitten kuului pahaenteinen paukahdus.
Oikeanpuoleinen liippari on täysin veltto, ja sitä voi käännellä mihin päin vaan, mutta myöskään vasen liippari ei toimi. Se kulkee noin kymmenen sentin mittaista väliä moottorin pyöriessä

Oli töistä tullessa jo sen verran pimeää, että en viitsinyt eilen alkaa taivasalla tutkimaan mitä sieltä hajosi. Kaipa se tänään täytyy tutkia. Liippareiden toimimattomuus on autossa yksi raivostuttavimpia vikoja, ja usein v*ttumainen korjata vivuston sijainnin puolesta.

Näemmä sitten Nivan liipparit eivät kestä moottorin vääntöä, jos ne ovat jäässä.