jaa-a, mitähän hajosi...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

jaa-a, mitähän hajosi...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tein eilen taas oikein emätyhmyyden, eli laiskuuttani laitoin liipparit päälle, vaikka olin melkein varma, että ne ovat jäätyneet lasiin...

Liipparin varret joustivat senverran, että moottori ei enää katkaissut virtaa, vaikka itse käänsin liipparit pois päältä. Kuskin puoleinen liippari irtosi lasista, ja sitten kuului pahaenteinen paukahdus.
Oikeanpuoleinen liippari on täysin veltto, ja sitä voi käännellä mihin päin vaan, mutta myöskään vasen liippari ei toimi. Se kulkee noin kymmenen sentin mittaista väliä moottorin pyöriessä :evil:

Oli töistä tullessa jo sen verran pimeää, että en viitsinyt eilen alkaa taivasalla tutkimaan mitä sieltä hajosi. Kaipa se tänään täytyy tutkia. Liippareiden toimimattomuus on autossa yksi raivostuttavimpia vikoja, ja usein v*ttumainen korjata vivuston sijainnin puolesta. :evil:

Näemmä sitten Nivan liipparit eivät kestä moottorin vääntöä, jos ne ovat jäässä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
DJ_Anza

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza »

Jotenkin veikkaisin että poorit on menny. Tuntuu olevan meinaan aikasta hepposet noissa ladan pyyhkimien vivustoissa ja akseleissa.

Meitin sateenkaaressa kuskin puolen pyyhkimen liikerata on vaan puolestavälistä lasia ylös päin, siellä nämä poorit on ainaski menny heikkoon kuntoon.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

No ei ollut poorit, kun oli repsikan puoleisen liipparin akseli juuresta poikki! :shock:
Kun sitten tuon kuskinpuolen liipparin toiminta on siitä niinikään kiinni, että tuo akseli on ehjä, niin siksipä sekään ei toiminut.

Jälleen kerran harmittaa, ettei ole hitsauskonetta kotona.
Lisäksi minulla on sellainen kutina, että tuota vivuston kappaletta ei saa normaalilangalla hitsattua.

EDIT:
Tarkemmin tutkinttuna voipi olla aika paha hitsata, koska akselinpäätä tulee niin vähän tuon holkin ulkopuolelle.

Tietäisikö kukaan, että onko "pappamallissa" tuo lasinpyyhkijöiden vivusto samanlainen mitä nivassa? Helpottaisi vähän varaosien etsintää.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Itsellä kävi maanantaina samoin. Selvisin kuitenkin sulakkeenvaihdolla, samalla kun meni lämmityslaitteen puhallinkin hiljaiseksi. Onneksi oli varasulake mukana.

Käsittääkseni vivusto on pappamallissa samanlainen, miksei olisi?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sen verran siihen jäi vielä akselinpäätä, että sain hitsattua. Nyt vaan sitten katsotaan, että kestääkö myös.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin