7:s auto ja toinen Lada.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
7:s auto ja toinen Lada.
Tänään minä sen sitten sain. Toisen Ladani. Ilman Ladaa olenkin jo ollut toista vuotta. 100 km:n päästä tuo piti hakea. 1500-koneella oleva Combi vuodelta -88. Olen ajanut yli 7000:lla eri autolla, mutta nyt vasta ajoin ensimmäistä kertaa farmarilla.
Ja kauppojen jälkeen kohti kotia. Pienen matkan päästä Ladaan tuntuu tulevan tehoja lisää, kun kaikki hämähäkit jne ovat palaneet pois. Tuntuu, kuin olisi tekemässä elokuvaa. Satasen vauhdissa suoralla tiellä Saa rattia heilutella molempiin suuntiin. Tämä on aivan kuin elokuvissa, rattia veivataan, vaikkei mutkia näy. Kun vauhtia on 80 km/h ja alla on aivan uusi asvaltti niin renkaat alkavat pitämään aivan hirveää ääntä. Mutkassa ääni vielä korostuu. Ääni kuitenkin häviää heti, kun alla on taas vanhempaa tietä.
Sitten alkaa tulemaan hiki. Kaikkia nappeja säätelen joka suuntaan ja silti kanavista työntyy hieman kuumaa ilmaa. No tulipahan sauna kylkiäisiksi. Samaan aikaan huomaan sen, minkä edellisenkin Ladan kanssa; vaikka ajaa ylinopeutta, on kaikkien päästävä ohitse, koska kyseessä on Lada.
Loppumatkasta pysähdymme erästä henkilöä moikkaamaan. Kun lähdemme pois, on Ladan kone jo hieman jäähtynyt. Siksi vedänkin hieman ryyppyvivusta ja luulisin, että tämä sai kaasarista jotain sekaisin, koska pieni röpötys alkaa ja tyhjäkäynti hiljenee välillä liiankin pieneksi. Silti Lada kulki vielä reilusti yli satasta, mutta hieman hitaammin kiihtyen.
Nyt on siis pihassa auto toisen auton remontin ajan tuuraajana ja kesäautona. Joku saa säädellä kaasarista röpötykset ja epätasaisen tyhjäkäynnin. Itse en osaa säätää muuta, kuin puuntyöstökoneita, josta matkalla tulikin mieleen, että kuulonsuojaimet olisi ollut hyvä olla mukana. Muuta vikaa autossa ei olekaan, kuin pieni ruoste. Niin, tai kyllä siitä jotain kolinaa kuului takaa, kun auto tärisi nykiessä. Luulisin ja toivon, että se olisi ollut joku pyöränmutteriavain tms varapyöräkotelossa.
Lisää tästä rottelosta myöhemmin.
Ja kauppojen jälkeen kohti kotia. Pienen matkan päästä Ladaan tuntuu tulevan tehoja lisää, kun kaikki hämähäkit jne ovat palaneet pois. Tuntuu, kuin olisi tekemässä elokuvaa. Satasen vauhdissa suoralla tiellä Saa rattia heilutella molempiin suuntiin. Tämä on aivan kuin elokuvissa, rattia veivataan, vaikkei mutkia näy. Kun vauhtia on 80 km/h ja alla on aivan uusi asvaltti niin renkaat alkavat pitämään aivan hirveää ääntä. Mutkassa ääni vielä korostuu. Ääni kuitenkin häviää heti, kun alla on taas vanhempaa tietä.
Sitten alkaa tulemaan hiki. Kaikkia nappeja säätelen joka suuntaan ja silti kanavista työntyy hieman kuumaa ilmaa. No tulipahan sauna kylkiäisiksi. Samaan aikaan huomaan sen, minkä edellisenkin Ladan kanssa; vaikka ajaa ylinopeutta, on kaikkien päästävä ohitse, koska kyseessä on Lada.
Loppumatkasta pysähdymme erästä henkilöä moikkaamaan. Kun lähdemme pois, on Ladan kone jo hieman jäähtynyt. Siksi vedänkin hieman ryyppyvivusta ja luulisin, että tämä sai kaasarista jotain sekaisin, koska pieni röpötys alkaa ja tyhjäkäynti hiljenee välillä liiankin pieneksi. Silti Lada kulki vielä reilusti yli satasta, mutta hieman hitaammin kiihtyen.
Nyt on siis pihassa auto toisen auton remontin ajan tuuraajana ja kesäautona. Joku saa säädellä kaasarista röpötykset ja epätasaisen tyhjäkäynnin. Itse en osaa säätää muuta, kuin puuntyöstökoneita, josta matkalla tulikin mieleen, että kuulonsuojaimet olisi ollut hyvä olla mukana. Muuta vikaa autossa ei olekaan, kuin pieni ruoste. Niin, tai kyllä siitä jotain kolinaa kuului takaa, kun auto tärisi nykiessä. Luulisin ja toivon, että se olisi ollut joku pyöränmutteriavain tms varapyöräkotelossa.
Lisää tästä rottelosta myöhemmin.
- LadaRacingTeam
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Re: 7:s auto ja toinen Lada.
Jopa on kokemusta autoista! Jos joka päivä ajaa eri autolla, tuohon kuluu lähes 20 vuotta aikaa!Aapo kirjoitti:Olen ajanut yli 7000:lla eri autolla, mutta nyt vasta ajoin ensimmäistä kertaa farmarilla.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 7:s auto ja toinen Lada.
Tota ihmettelen minäkin, varsinkin jos kyseessä on mun tuntemani Aapo Raumalta joka on mua pari vuotta nuorempi!AI kirjoitti:Jopa on kokemusta autoista! Jos joka päivä ajaa eri autolla, tuohon kuluu lähes 20 vuotta aikaa!Aapo kirjoitti:Olen ajanut yli 7000:lla eri autolla, mutta nyt vasta ajoin ensimmäistä kertaa farmarilla.

Reippaina käymme rekkain alle 

niinpä kyllähän minäkin olen usealla autolla ajanut jos jokainen siirto moottorivoimalla lasketaan jo ajamiseksi
huoltoasemalla siirreeltiin pesuun ja tankille asiakkaiden autoja jatkuvasti ja nyt olen huoltopäällikkönä ja taas saa siirrellä
<- onneksi vapaa ajalla saa nauttia oikein Autolla ajamisesta
huoltoasemalla siirreeltiin pesuun ja tankille asiakkaiden autoja jatkuvasti ja nyt olen huoltopäällikkönä ja taas saa siirrellä
<- onneksi vapaa ajalla saa nauttia oikein Autolla ajamisesta
- Mosse-Aksu
Ensimmäinen työpaikkani koulun jälkeen vuonna 1971 oli Shell Karavaani Riihimäellä silloisen kolmostien varrella. Huoltsikka ja sen yhteydessä ollut baari olivat auki 24 h joka päivä. Lähes joka aamu- ja iltavuorossa tuli asiakas, joka jätti auton tankille ja lähti itse kahville. Auto tankattiin, tarkastettiin nesteet ja öljyt ja mahdollisesti myös rengaspaineet sekä täydennettiin kaikki tarkistuskohteet tarvittaessa. Vähintään tuulilasi puhdistettiin ja useimmiten kaikki lasit. Myös polttimoitten vaihto pyydettäessä tehtiin ilman mitään työveloitusta. Kun kaikki oli tehty. Auto siirrettiin lopuksi parkkiruutuun. Ei kyllä koskaan tullut miellettyä asiaa niin, että tuo siirtäminen olisi ollut uusi ajettu merkki tai malli.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
luulen että myös minun pappani on ajanut ´´muutamalla´´ autolla kun piti 18 vuotta autokorjaamoo ja sillä itelläänki on ollu varmaan ainaki 100 autoo
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP