kuka nyt ladaa auttais!! pysähdytkö jos tien sivussa on auto

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
jamppa110

kuka nyt ladaa auttais!! pysähdytkö jos tien sivussa on auto

Viesti Kirjoittaja jamppa110 »

KUULOSTAAKO TUTULTA??

oltii tossa talvella menossa koko perhe tankkaamaan ja kas kummaa keskelle risteystä loppu bensa sohjoa maassa noin 10cm yritettii vaimonkanssa työntää ku ei ollu tota kannuakaan mukana muksut huutaa autossa ohi ajavat auto vaa tööttäilee ja ihmiset naureskeli autoissa tankille matkaa noin sata metriä mut auto ei liiku vaik kuinka tuuppaa sain ideaisen hyppäsin ladaan laitoin vaihteen päälle ja käänsin avaimesta jee muutama metri eteen päin ja akku tyhjä!
olin jo aiheuttaa hermolommon ladan kylkeen mutta tapahtui ihme auto pysähtyi meitin perään ja kaksi ISOA kaveria hyppäs ulos ja sano et noin komee peli on pelastettava!!!
he auttoivat meidät mittarille ja työn sivät vielä auton käyntiinkin maksua eivät suostuneet ottamaan pyysivät vaan emäntääni näyttämään miten lada pyörii sohjossa!

sadasta ihmisestä kaksi auttaa? missä vika??
samaa pitäisi kokeillla vaikka mersulla tai bemarilla ja kattooo oisko auttajia enempi!!

vielä kerran isoille pojille KIITOS1!!
Viimeksi muokannut jamppa110, 1.6.2005 10:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
minne ikinä menetkin,siellä olet!
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

oltiin kaveri porukassa liikenteessä isäukon orkkis 2105:sella ja katkes laturin hihna,noh eipä siinä pysähdyttiin tienvarteen vaihtamaan uutta ja yksi n.20 kymmestä autosta pysähtyi ja kysyi tarvitsemmeko apua ja kehui vielä kestäväksi ja kommeeksi laitteeksi. muut lähinnä nauroivat ja osottelivat.
ja toisen kerran omastani lähti putki irti ja eikun pysäkille tohkeilemaan putkea takaisin. muutama ohi ajanut auto pysähtyi lähinnä ilkkumaan mutta pienen vihjailun jälkeen älysivät poistua :wink:
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
jamppa110

se on kyl varma et jos jollain ladalla on ongelmia ja seisoo tienposkessa niin meitin laamanen pysähtyy kyllä koska ei o kiva jos tosissaa tarttis jotaa ja kukaa ei ees pysähy tai jos pysähtyy ni eei ainakaa auta!
no on onneks ihmisiä jotka auttaa vaik ajaisit millä!
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse pysähdyn yleensä jos näen että jollain on jotain ongelmia auton kanssa
tosin viimeksi hieman epäillen kun talvella pimeällä tiellä keskellä ei mitään klo. 22.30 oli japsi kinneri pysähdyksissä ja vilkutti hätävilkkuja
no kuitenkin pysähdyin ja olihan siellä nuoripari bensaa vailla ja seuraavalle asemalle n. 20km
onneksi minulla on aina 5l kannu peräloodassa ja taas sai sen bensan myydä 10e hintaan ja vielä sai paljon kiitoksiakin
en tiedä oliko kiitosten syynä -15 pakkasta vai se että yhtään autoa ei meidän lisäksi ollut liikenteessä kyseisellä tiellä
jamppa110

joo minäkin olen jo senverran oppinut että paksissa on aina työkalupakki,bensakannu,hinausnaru ja käynnistyskaapelit bkun ei ikinä tiedä kuka tarttee ja mitä
joskus ollaan pelasteltu pitkäkilpisiäkin autoja vaalimaantieltä jotkut sanoo että se on hullun hommaa mut kyllä se velivenäläinenkin osaa kiittää! ja ne muistaa sen pitkään venäjän puolella en uskalla pysähtyä jos vähänkin epäilyttää ..
dJONY

Viesti Kirjoittaja dJONY »

No olen itse varautunu moiseen epäkohteliaisuuteen. Jos en luota ladaani, niin mukana on hylsysarja, ja muita tärkeitä työkaluja... Esim. nyt niitä on pakko pitää mukana, kun on 1600 koneessa 1300 konee virran jakaja... ku tuo orkkis jakaja meni kyrvähtämään, ja en eilen kiiressä viitsinyt ruveja vääntämään 1500 koneen kärjetöntä sytkää...

Niin ja viimekesänä kun en vielä tuota tiennyt että nuo virranjakajat eivät sovi, niin ekalla kerralla kun peliin olin menossa, nii se sieltä pohmpahti pois, mutta onnkesi pelilaveri hinasi sitten kotiin... :)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Staalo

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Yleensä pysähdyn auttamaan, jos vain mahdollista. Kelpasi kerran mersumiehellekin ladistin tarjoama apu - hän kun oli vaimonsa kanssa ajanut poron päälle jossain Ivalon korkeudella keskellä yötä noin 30 asteen pakkasella. Siellä kun ei autoja vilise ohi edes kerran tunnissa, niin olisi voinut heille tulla vilu, jos ei 1200L:n apu olisi kelvannut :)
dJONY

Niin joo, ja jos lada on SUOMEN kilvissa tien sivussa, niin kyllä minä siihen pysähdyn auttamaan... Mutta en välttämättä muita autoja... SAMALLA MITALLA TAKASIN :twisted:
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toissa talvena loppui bensa Sarankulmasta kotiin ajellessa siihen Bosch Rexrothin kohalle, parhaaseen ruuhka-aikaan. Kukaan ei pysähtynyt ja autoja todellakin riitti. Jopa tiepalvelu ja poliisi menivät tyytyväisinä ohi. Sain värjötellä tunnin, kunnes yksi työkaveri kerkesi paikalle tuomaan kanisterin ja heittään Jetille.

Seuraavan kerran bensa loppui viimekesänä ennen aamukuutta Sarankulman rampilla, no eka perässä tullut auto pysähtyi mutta se oli ylläri ylläri työkaveri joka käytti hakemassa bensaa ja kun siinä tankkailin, pysähtyi vielä toinenkin, työkaveri.

Ja kerran kun rengas puhkes niin tottakai paikalle kurvasi tila-autollinen humalaisia jannuja, jotka sain työllä ja tuskalla hätistellä pois.

Pyrin itekin aina pysähtymään jos siihen on turvallinen mahdollisuus (useimmiten kun oon liikkeellä vähän isommalla kalustolla). Harva vaan näyttää siltä että apua kaipaisi (istuu autossa pajattaen puhelimeen). Viimeksi tais olla viime kesänä kun yhen HH-kiinteistöpalvelun jannun auto peräkärryineen oli keittänyt Lukonmäkeen, niin lahjoitin juomaveteni sen syyläriin ja tarjouduin hinaamaan yhdistelmän Shellille, mutta pääsi se omin voimin.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
dJONY

Tai no kerran on porukka ladaani työntänyt... Kun kone leipio lopullisesti kiinni liikenne valoissa, ja lädin sitä sitten yksin työntämään oven raoista ja ei siitä auton ja liikenteenjakajan välistä olisi muita mahtunutkaan... :P Tosin kello oli jain puol 10 illalla...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
KosoLa

Viesti Kirjoittaja KosoLa »

En toistaseks ole viä menny ohi jos on ollu apua tarviivan näkönen,
tai oon menny ohi mut palannu takas.Apua tarvitsevat Ladat oon tähän asti saanu aina jollain vippaskonstilla liikkelle. :shock:
-73 eka Lada,heti koukkuun
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tässä taannoin lähdettiin jo edesmenneen velimieheni kanssa hakemaan joulukinkkuja veljekset Keskisen kyläkaupasta Töysän Tuurista. Paluumatkalla halkesi virranjakajan kansi kun pyörijä meni syystä tai toisesta päreiksi. Kyllä yksi ainut auto korpitaipaleella pysähtyi kun sen pysäytti, mutta eivätpä suostuneet soittamaan. Onneksi oli hanskalokerossa LA-puhelin (tosin vain käsikone) jolla sai annettua puhelinnumeron josta tuli hinausapua paikalle. Itse ajelin ladalla n. 5 v takaperin Tampereella yhtenä perjantaina, olin käynyt Transpointin vieressä olevalla huoltoasemalla (Essoko se nyt on tai joku) ja piti lähteä Jyväskylään. Kun sitten ajelin kohti etelää niin Lahdenperänkadun rampilla oli hätävilkut päällä venäläinen rekka-auto ja ukko pomppi tiellä. Kukaan ei pysähtynyt, kiertelivät vaan äijää. Enpä saanut minäkään heti pysähtymään, mutta sain ryhmityttyä rampille ja laitaan. Sitten vaan peruutin äijän luo ja ei se osannut mitään ymmärrettävää kieltä (tottakai puhui venäjää). Se hoki "tamio tamion" . On sama sana kuin kreikankielessä eli tulli. Ajoin äijän edeltä Nekalan tulliin joka oli tottakai kiinni, oli siinä ovessa joku venäjänkielinen lappu tiedottaen että pulju aukeaisi vasta maanantaina. Sitten otin ukkoa kiinni hihasta ja raahasin Ladaan. Se sanoi että VAZ VAZ ja piti pukaloa ylhäällä. Kai hän pelkäsi kun oli kirves ja vesuri takapenkillä ja kenttälapio ja puukko tupessa oli apumiehen jalkatilassa kun äijää istumaan änkesin. Ajoimme kuolemanhiljaisuudessa Lahdenperänkadun Nesteelle ja ukko soitti kolikkokoneesta Venäjälle äkäisenä. itse soitin lentokentän tulliin eikä siellä voitu sen kuormaa tullata ja nafta ei äijällä piisannut Turkuun tahi Helsinkiin. Ostin äijälle teetä ja jonkun käikäleen ja syötiin eikä vaihdettu sanaakaan, äijä vilkuili vuoroin minua ja vuoroin eineitään - yhteistä kieltä kun ei ollut joten sanaakaan ei vaihdettu. Kun ajoin ukon takaisin tullin pihalle, johon se rekka jätettiin annoin auton perästä ukolle pari ruisleipää. Se kiitti "Pashiba". Sinne sen ukon jätin. Tiesipä mistä ainakin saa evästä liki kellon ympäri jos hiukoo. Huono homma kun lähtee reissuun kielitaidottomana, liki rahattomana ja naftattomana.
povenza

Viesti Kirjoittaja povenza »

Mulla paloi kerran Seat Ibizasta kannentiiviste. Oli tammikuinen ilta ejhkä klo 18.00 ja matkaa taajamaan ainakin 20 km. Pakkastakin päälle parikymmentä. Ei pysähtynyt kukaan. Parasta tai pahinta että ohitte meni myös mustaMaija rauhallisesti körötellen vaikka mulla oli konepelti pystyssä. Että silleen..
Doniv Povenza
jamppa110

oli eilen hymyherkässä :lol: kun vanha luokka toveri paikallisen ropihuudin pihalla konepelti pystyssä
kysyin tartteetko apua ni se vastas joo virtaa pitäs saaha mut ei sun ladas riitä puhti antamaa tämmöselle diisseli mersulle virtaa :cry:
aikani kuuntelin kuinka se lehui ladoja kunnes palo pinna ja sanoin-ei sit ku ei apu kelpaa ja kävelin kulman taakse missä emäntä parkissa chevynkanssa pöristelimme siitä aivan mersun vierestä hymyilin ja vilkutin :D :D
kiersimme parkki paikan ja ajoimme mersun eteen
kaveri tuiotti :shock: :shock: :roll: :roll: ja sano jätkä tuli kumminkii!?!
sanoin et jos ladal oltas oltu ni ei oltas käännytty vaik ladoil on annettu virtaa isommillekkii autoille!
näimme samaisen toverin illalla uuestaa juteltii ladoista eikä sanallakaan morkannut ladaa kirosivaan mersun laturin hintaa :!: :!:
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

vuosia sitten kun omistin skodan niin eräänä juhannuksena eräällä mökillä oli isosta 500 sarjan bemarista akku tyhjentynyt ukko pisti nmt: syyksi mutta kun itse näytin autostani samanlaista stornoa niin hymy hyytyi
kysyin että haluatko lisävirtaa mutta ei kelvannut skodasta vaan hän haetutti paikalle traktorin mistä virta kelpasi
Vastaa Viestiin