Sivu 1/1
Kuinka virittää....????
Lähetetty: 22.5.2005 16:56
Kirjoittaja rokki

Kuulin villin huhun eräästä projektista jostain 80- ja 90-lukujen taitteesta, jossa pakon sanelemana oli laitettu haljenneen alkuperäisen tilalle 1500-koneeseen 1300-mallin kansi ja rakentaja yllättynyt positiivisesti hökötyksen kulkupuolesta...
Itse perin vihreä Ladojen kanssa, mutta pihamaalla nököttää asiallinen 30tkm ajettu kanttilamppu 1200 -90, ja tallin pihassa läpimätä 1500 josta olis tarkoitus nostaa kattila ja 5-v laatikko pois ja alkaa rakentamaan hauskaa takatuupparia talviautoksi.

Eli asiaan, nyt olis tarve hyville vinkeille kyseiseen swappiin liittyen vai kannattaako ollenkaan, onko 1500 asiallinen lähtökohta nyrkkibudjetilla tapahtuvalle rakentelulle? Ilmeisesti kuitenkin aika pitkäiskuinen kone kun kansinahka on sama kuin 1200?
Suunnitelmissa ollut kannen ja imusarjan avarrus, puristuksien nosto ja peltisarjan vääntäminen sekä koko kasan kruunaaminen weeberillä.
Jo etukäteen kiitoksia.

Lähetetty: 22.5.2005 21:19
Kirjoittaja raimo87
Kuinkahan toi 1.3 kansi on tohon 1.5 myllyyn käyny. Minä ainaskii haluisin nähä sen käyvän moottorin jossa on ketjuvetosen alakerran päälle laitettu hihnakoneen kansi. Heihän tuo nyt ihan mahdotonta ole kun se hihnamotti on jalostettu ketjukoneesta mutta luulisi että helpommalla olisi ettiny oikeen kannen. Kyllä nyt taitaa olla aika älyttömän villi huhu liikenteessä.
Lähetetty: 22.5.2005 21:24
Kirjoittaja Toveri Sladimir
No onhan noita 1.3 koneita ketjullakin.Eikä siinä tehot taida muuttua suuntaan tai toiseen, kun samanlaisia kansia kummatkin on.
Lähetetty: 22.5.2005 21:32
Kirjoittaja raimo87
No nytpä tiedetään tuokin. Olen nähkääs luullut että noita ei oo ku hihnalla. Voisikos noitten nokka akseleissa olla eroa? Ei varmaan muuta kuin valmistus toleranssi.
Lähetetty: 23.5.2005 0:13
Kirjoittaja rokki
Ookei, oli miten oli huhu on huhu eikä sitä konetta enää missään ole, mutta perimmäiseen kysymykseen en vielä vastausta saanut...
Mielipiteitä kannen laskusta, kannattaako ottaa siivu kannesta vai lohkosta? Ajattelin kyllä pitää alakerran koossa joten kannesta kävis helpommalla mutta vaikea laskea sopivaa mittaa, jos luotan ajatukseen siitä että isossa maassa on isot toleranssit ja raapaisen millin lastun kannesta niin ei kait vielä venttilit ja männät lyö viisaita päitä yhteen?
Onko nokan vaihto välttämättömyys jos meinaa yhtään lisää hepoja löytää vai pärjääkö orkkisnenällä pitkällekin?
Kaiken maailman vinkit ja hullut ehdotukset otetaan mielenkiinnolla vastaan, mutta tarkoitus olis kuitenkin vapaasti hengitellä.

Lähetetty: 23.5.2005 0:13
Kirjoittaja rokki
Ookei, oli miten oli huhu on huhu eikä sitä konetta enää missään ole, mutta perimmäiseen kysymykseen en vielä vastausta saanut...
Mielipiteitä kannen laskusta, kannattaako ottaa siivu kannesta vai lohkosta? Ajattelin kyllä pitää alakerran koossa joten kannesta kävis helpommalla mutta vaikea laskea sopivaa mittaa, jos luotan ajatukseen siitä että isossa maassa on isot toleranssit ja raapaisen millin lastun kannesta niin ei kait vielä venttilit ja männät lyö viisaita päitä yhteen?
Onko nokan vaihto välttämättömyys jos meinaa yhtään lisää hepoja löytää vai pärjääkö orkkisnenällä pitkällekin?
Kaiken maailman vinkit ja hullut ehdotukset otetaan mielenkiinnolla vastaan, mutta tarkoitus olis kuitenkin vapaasti hengitellä.

Lähetetty: 23.5.2005 15:50
Kirjoittaja Team perseauki racing
itselläni on otettu 1.5mm kannesta pois ja nokkana on 290 asteinen 10.5mm nostolla ja hyvin mahtuu venttiilit ja männät.kanavat olen siistinyt ja keskittäny imusarjan kanteen. kaasarina toimii ladan solex kopio. ja vauhtipyörästä on kilo pois
kuhan kerkeis tehä alkuputken niin peltisatsin laitan kiini ja tuplatkin pitäs jostain löytää. mutta liikkuu se jo nollakin ei oo vaan vielä kehannu hirveesti polettaa ku ei oo koneella ajettu 1500km.
alustaan kanntaa tehä myös muutoksia itselläni on edessä saabin taka jouset ja toinen kallistuksen vakaaja. takana farmari ladan vieterit. mutta näistä asioista löytyy hyvin tuolla haulla.