Apuva tarvittaisiin pian!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
aheikkil

Apuva tarvittaisiin pian!

Viesti Kirjoittaja aheikkil »

Miten saadaan 2105 Ladan (vm - 94, Axtecin kaasarilla ja sähköllä ohjattu) CO arvo alle 0.30 korotetulla kierros alueella? Nyt arvo on yli 4.00. Millaisessa järjestyksessä tulisi alipaine letkujen olla?
Avatar
pressa
Viestit: 10544
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kertoisko joku mullekin miten se tosiaan saadaan alle 0.3 :roll:

Samaista aihetta on käsitelty mm. tuolla kokemuksia -osastolla otsikolla "kokemuksia aivan v*tun p*$kasta ladasta".
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Olisko se siitä kohokammion venttiilistä kumminkin kiinni.

Jos Pensanpinta on liika korkealla ei Lamda/ARF/kaasariventtiili ja katti yhdessä saa aikaan toivottua tulosta.

Eli jos kammion pensapinta korkea-> kaasari antaa kierroksilla rikkaan seoksen->Lamda huomaa sen ja huomauttaa siitä ARF boksille->ARF käskee bensa venttiiliä laihentamaan seosta-> venttiili säätää minimiin mutta ei pysty pienempään -> ongelma.

Tyhjäkäynnillä kaasarin juuressa on seosruuvi josta tyhjäkäynnin seoksen saa kohdalleen mutta moista ei kierrospuolella ole.

Muistaakseni joku puhui myös kohoista jotka vettyy. Tämä myös saa saman aikaiseksi.

Kun Lada kay tyhjäkäyntiä tai kierroksia, pitäisi kohokammion reijistä näkyä vain kuiva kohon pinta (reijät kurkkujen vieressä). Jos kohon pinta on märkä tai joskus näkyy vain pensaa-> seos on liian rikas.
Lada rules
Vastaa Viestiin