Kannentiiviste paloi!!!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
rokki

Kannentiiviste paloi!!!

Viesti Kirjoittaja rokki »

:?: :?: Eli kyseessä on 2105 1500S -94, ja 99% varmuudella kansipahvi paloi... Nyt lähden Motonetin suuntaan uuden hakuun ja sitten tallille sitä vaihtamaan, joten olis hyvät neuvot tarpeen...
Mikä on oikea kiristysjärjestys ja -momentti?
Onko jotain vippaskonsteja tai kikkoja?
Pitääkö välttämättä plaanata, vai toimiiko iso maa, isot toleranssit -ajattelu?

Vilkaisen tänne vielä ennenkuin räikkä laulaa... :D
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

tiivisteen paketissa tulee lappu missä on momentit, asteet ja kiristys järjestys..
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kantta ei tarvitse plaanata jollei se kiero ole, eli suoralla viivaimella ja rakotulkeilla katselemaan löytyykö kieroutta. Rajana pitänyt ettei viiden satkun liuska mene väliin.

Kiristyksiin pätee yleensä keskeltä runoille, momentteja en muista.
Vauhdin tae - alamäki
rokki

Viesti Kirjoittaja rokki »

Motonetistä hain pahvin eikä siinä ole edes pakettia???????
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Stefa kirjoitti:Kiristyksiin pätee yleensä keskeltä runoille, momentteja en muista.
Oisko että ensin noin 4 kpm ja sitten 11,5 kpm. Eli kiristetään kahdessa vaiheessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Monenteistaen minäkään ymmärrä mitään, mutaa eikös kantta vielä kiristetä uudelleen muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

momentti on yleensä n. kilo/mm
eli 12mm pultit 12kiloon

kiristysjärjestys
9 6 1 5 10
8 3 2 4 7
humalikko

Viesti Kirjoittaja humalikko »

on melko varmaan kansi oikomisen tarpeessa...ei ainakaan pahitteeks olis. 50€ täälllä päin onnistuu.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

yleesä kans pahvi mänee jos kansi on mutkalla...
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla on viimekesältä kokemusta noin 10 tiivisteen verran tänäkesänä lisäksi 1, Kansi edelleen suora vaikka kone onvälillä ollu tosi kuuma. Pahimmillaan nilkutin 30km kotiin josta 20km kokonaan ilman vesiä eikä siltikään tarvinnu ku tiivisteen vaihtaa, Joten vahvasti epäilen että ladan kantta ei kieroksi saakaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Turbiini kirjoitti:Mulla on viimekesältä kokemusta noin 10 tiivisteen verran tänäkesänä lisäksi 1, Kansi edelleen suora vaikka kone onvälillä ollu tosi kuuma. Pahimmillaan nilkutin 30km kotiin josta 20km kokonaan ilman vesiä eikä siltikään tarvinnu ku tiivisteen vaihtaa, Joten vahvasti epäilen että ladan kantta ei kieroksi saakaan.
Täytyy jo tykätä ladan rassaamisesta jos 10 kannentiivistettä vaihtaa kesässä :) :shock:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin