etu jouset

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
wilma=lada

etu jouset

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

onko ladassa omanlainen jousipuristin(lada työkalu no A74174) kun noi esim bilteman puristimet ei mahdu.Funtsin jos laittas kasaan ja laittas teräsvaijerilla kiinni niin ne mahtuis mutta se on kyllä pommi jos se aukeis ja näpeille tulis. olisko antaa vinkkiä?
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Olen laittanut kierretangon kanssa. Eli iskarin tilalle kierretanko siten että menee myös jousen läpi. Sitten vaan kiristämään, kun vetää alatukivarren riittävän ylös niin jousi menee paikalleen napauttamalla vasaralla. Itsellä ollut 10mm kierretankoa sopiva pätkä ja jämäkkä latta alapäähän jossa tietenkin sopiva reikä. Yläpäähän jämäkkää prikkaa.

Jos joku osaa kertoa helpomman tavan niin olisin myös kiinnostunut. En ole löytänyt puristimia mitkä tuonne fiksusti mahtuisivat.
Vauhdin tae - alamäki
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

itse en ole koskaan ladaan jousia vaihtanut mutta joskus johonkin japsiriukuun
eli minulla oli ainoastaan kuormaliinoja ja apulantasäkkejä
ensin autoon säkkejä niin paljon kun mahtuu sitten kuormaliinat jousien toiseksi ylimpien ja alimpien kierosten väliin 2/jousi
säkit pois autosta ja tunkalla ylös iskarit vaihtoon ja sama takaperin
wilma=lada

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

Kiitän vastauksista ja tuli luettua viestit vasta kun olin saanut laitettua jouset autoon.Laitoin niillä puristmilla jouset kasaan ja laitoin ketjulla ja harjateräksellä sisäpuolelle kiristäjäksi niin sitten sain jouset paikalleen mutta oli se oma shounsa
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

pressa kirjoitti:itse en ole koskaan ladaan jousia vaihtanut mutta joskus johonkin japsiriukuun
eli minulla oli ainoastaan kuormaliinoja ja apulantasäkkejä
ensin autoon säkkejä niin paljon kun mahtuu sitten kuormaliinat jousien toiseksi ylimpien ja alimpien kierosten väliin 2/jousi
säkit pois autosta ja tunkalla ylös iskarit vaihtoon ja sama takaperin
Vähän vastaavasti vaihtoi työkaveri aikoinaan takaveto voortiin. Traktorin kauhalla nosti toisen puolen takarenkaasta ja betonirauta koukut vastakkaisen etujousen ympärille jne jne.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

siinä sen näkee että ei noilla kaupunkilaisilla tahdo olla apulantasäkkejä eikä traktoreita auto remontin apuna
siksi kai on kehitelty kaikki nelipilari nosturit hydraulipuristimet ja muut nykyajan korjamo laitteet
pappa- igor

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

jos jollain sattuu olemaan mersun jousipuristin niin se käy ladaan pirun hyvin.. itse hyödysin semmosta... 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Tiige

Viesti Kirjoittaja Tiige »

En tiedä mikä jousipuristin itsellä oli, mutta siinä oli kierretanko ja vain yksi väkänen molemissa päissä(niissä bilteman taitaa olla kaksi). Ne sai kikkailtua iskarin reiästä jousien sisälle ja sitten vaan kiristeli jousen välistä avaimella.
Vastaa Viestiin