etu jouset
-
etu jouset
onko ladassa omanlainen jousipuristin(lada työkalu no A74174) kun noi esim bilteman puristimet ei mahdu.Funtsin jos laittas kasaan ja laittas teräsvaijerilla kiinni niin ne mahtuis mutta se on kyllä pommi jos se aukeis ja näpeille tulis. olisko antaa vinkkiä?
Olen laittanut kierretangon kanssa. Eli iskarin tilalle kierretanko siten että menee myös jousen läpi. Sitten vaan kiristämään, kun vetää alatukivarren riittävän ylös niin jousi menee paikalleen napauttamalla vasaralla. Itsellä ollut 10mm kierretankoa sopiva pätkä ja jämäkkä latta alapäähän jossa tietenkin sopiva reikä. Yläpäähän jämäkkää prikkaa.
Jos joku osaa kertoa helpomman tavan niin olisin myös kiinnostunut. En ole löytänyt puristimia mitkä tuonne fiksusti mahtuisivat.
Jos joku osaa kertoa helpomman tavan niin olisin myös kiinnostunut. En ole löytänyt puristimia mitkä tuonne fiksusti mahtuisivat.
Vauhdin tae - alamäki
itse en ole koskaan ladaan jousia vaihtanut mutta joskus johonkin japsiriukuun
eli minulla oli ainoastaan kuormaliinoja ja apulantasäkkejä
ensin autoon säkkejä niin paljon kun mahtuu sitten kuormaliinat jousien toiseksi ylimpien ja alimpien kierosten väliin 2/jousi
säkit pois autosta ja tunkalla ylös iskarit vaihtoon ja sama takaperin
ensin autoon säkkejä niin paljon kun mahtuu sitten kuormaliinat jousien toiseksi ylimpien ja alimpien kierosten väliin 2/jousi
-
Vähän vastaavasti vaihtoi työkaveri aikoinaan takaveto voortiin. Traktorin kauhalla nosti toisen puolen takarenkaasta ja betonirauta koukut vastakkaisen etujousen ympärille jne jne.pressa kirjoitti:itse en ole koskaan ladaan jousia vaihtanut mutta joskus johonkin japsiriukuun
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- pappa- igor