Turbo 1986

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
TiKu

Turbo 1986

Viesti Kirjoittaja TiKu »

Minulla oli 1600 turbo jonka ainoat muutokset olivat, paksumpi kannentiiviste(paineet alas) öljynlauhdutin ja paineenkestävä kaasutin.
Ahtopaine n. 1,1bar,teho n.150hv, huippu n.200km/h mittarin mukaan(pari senttiä yli asteikon). Ajoin moottorilla 60000km eikä mitään

hämminkiä ollut. Kytkin ja vaihteisto kestää, ei tartte mitään Fiatin osia!!
Lada on helppo hallita näillä tehoilla, on testattu vuosia.
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

niin??
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

niin sitä että tiku on ajanut turbo-ladalla enne kuin monikaan nyky turbottajista on ladalla ajanutkaan
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Niin, ennen kaikki oli paremmin. Tuollaisen turbo-ladankin rekisteröinti oli silloin hieman helpompaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

kas kas ,kun en huomannut sitä tuosta viestistä jotta tiku on PRO sorry :(
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Hyvin on kyllä kieltämättä Ladan kone kestänyt. Ja on sitä ennenkin osattu. Tuntuu että turbottamisesta on tullut suositumpaa koko ajan. Onkohan turbo Ladoja miten montaa liikenteessä Suomen maalla?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

hyvää kokemustietoa siitä että ilman Fiat osiakin selviää, jätetään ne Fiat osat Fiiateihin, säästyy kaikelta ylimääräiseltä puuhailultakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

nyt puhut vähän mutta asiaa lada-jussi!!
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tuollainen "orggis"-turbo olisi kyllä oiva lähtökohta, tehorajaton peli. Saisi viritellä mukavasti 8)
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
setmo

"orginal" turbo

Viesti Kirjoittaja setmo »

Onko täällä kenelläkään omistuksessa/tiedossa "orginal" turboja?
Jos on tiedossa niin onko alkuperäisillä osilla vai onko piristetty lisää?
Mistä tietää että auto on tehorajaton?
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: "orginal" turbo

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

setmo kirjoitti:Mistä tietää että auto on tehorajaton?
Siitä on merkintä rekisteriotteessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
setmo

rekisteriote merkintä

Viesti Kirjoittaja setmo »

Millainen merkintä rekisteriotteessa?
Tehon kohdalla A?
Onko jollakin tälläista merkintää? Onko muita tietoja turbosta yms.?
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Re: rekisteriote merkintä

Viesti Kirjoittaja kapa »

setmo kirjoitti:Millainen merkintä rekisteriotteessa?
Tehon kohdalla A?
Onko jollakin tälläista merkintää? Onko muita tietoja turbosta yms.?
Yleensä niissä on vaan tehon kohdalla A, eli ahdettu.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Mulla on tuommoinen orkkis turbo, tosin alkuperäisestä ei ole jäljellä paljoa mitään, Tehon kohdalla lukee A ja erikehdois pakokaasuahdin, eli ei kovin tarkkaan ole määritelty kokoonpanoa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Turbiini kirjoitti:Mulla on tuommoinen orkkis turbo, tosin alkuperäisestä ei ole jäljellä paljoa mitään, Tehon kohdalla lukee A ja erikehdois pakokaasuahdin, eli ei kovin tarkkaan ole määritelty kokoonpanoa.
Onko uuden vai vanhanmallinen rekisteriote? Mun Volvon uudessa rekisteriotteessa ei lue tehon kohdalla mitään ja erikoisehdoissa lukee "Turboahdin asennettu 1982"
Vastaa Viestiin