vaihelaatikon öljyvuoto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
valopete

vaihelaatikon öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja valopete »

samara 1500 -92 tihkuaa öljyä koneen ja vaihdelaatikon välistä neuvokaas viisaat onko sillä vaideaskissa huohotinta joka voisi olla tukossa tai sitten edllinen laittanut liikaa öljyä laatikkoon auto on ollut mullla viikon eli ei ole päässyt tutuksi auton kanssa ( huippu tekniikkaa avaruustekniikan ihmemaasta)
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikös siinä ole tikku mistä öljyn määrän voi tarkistaa
Miihkali

Re: vaihelaatikon öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

valopete kirjoitti:samara 1500 -92 tihkuaa öljyä koneen ja vaihdelaatikon välistä neuvokaas viisaat onko sillä vaideaskissa huohotinta joka voisi olla tukossa tai sitten edllinen laittanut liikaa öljyä laatikkoon auto on ollut mullla viikon eli ei ole päässyt tutuksi auton ka
nssa ( huippu tekniikkaa avaruustekniikan ihmemaasta)

voishan se vuotaa kampiakselin stefastakin tai vauhtipyöränpulteista.laatikossahan kun on tavalliset moottoriöljyt
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

pressa kirjoitti:eikös siinä ole tikku mistä öljyn määrän voi tarkistaa
Eikös Samaran vaihteistoöljyt tarkisteta siitä ylemmästä propusta?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

pavlovits on ilmeisesti aivan oikeassa
itse olen niin jo sokaistunut tähän 110 sarjaan että muistan jo höpöjä
kesän odotuksia t. mika
Miihkali

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

kyllähän samarassa ON vaihteistoöljyn mittatikku. Uudemmissa ainakin.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Miihkali kirjoitti:kyllähän samarassa ON vaihteistoöljyn mittatikku. Uudemmissa ainakin.
tämä onkin sellainen mitä ei ole tullut tutkittua, mutta voi olla. Itellä on ruisku-samarassa vielä tuo vanhempi, epämääräisemmän oloinen loota, mutta uudemmissa on enemmän 110 mallinen loota. noita samaran lootia ja kytkinkoteloita ja niiden modifikaatioita on melkostalailla paljon.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
valopete

laatikon öljyt

Viesti Kirjoittaja valopete »

ylempi proppu öljyn taso ainaskin 92 samarassa ja laatikossa oli varmaan litra liikaa öljyä , kun auto on vaakasuorassa ja aukasi propun niin tuli liiat öljyt pois , laatikkoon saa menemään aika paljon öljyä jos nostaa vasemman etukulman ylös ottaa etupyörän pois ja lisää propusta öljyä auto ollessa kallellaan .
Martigan
Viesti:

off topic

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Pakko taas heittää periaatteessa offtopic.

Mun eka auto oli -78 mallinen 100A Datsun. Olin lainannut sitä kaverille ja sanonu, että se sitten vie neljä litraa öljyä satasella. No poika oli sitten kai ennakoinut ja laittanut koko purkillisen öljyä koneeseen. Oli muuten yön aikana valuttanut ylimääräiset öljyt hänen vanhempiensa piha-asfaltille. Arvatkaa kumpi sai syyn niskoilleen?

Nyt offtopicien mother, mutta aasinsilta

No kaveri ollut muutenkaan automies, pelkäsin aina kyydissään. Viimeisen kerran hän ajoi vuonna -88 Siellä jossain Tuusulan kupeessa, Palopuron risteyksessä 140y:llään 200-sarjan Volvoa päin. Kummallakin vauhtia n.60-70 km/h. Kaveri oli kuulemma sinkoutunut n 30m tielle. Turvavyö oli mennyt poikki ja oikean puoleisen ikkunapalkin läpi mihinlie tielle tai ojaan. Datsuni ihan rypyssä, Volvo ei tainnut mennä edes lunastukseen. Ei ihme, jos ystäväni viimeiset sanat olivat: Mä en saa henkee.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Vastaa Viestiin