Muistatko vielä tämän ?
Lähetetty: 8.4.2005 9:33
Joskus -70-luvulla oli Kuplavolkkarin moottorin vaihtonäytöksiä..
Idea oli tämä: Nelimiehinen joukkue ajoi paikalle Kuplalla, pysäytti auton ja kello pantiin käyntiin. Poppoo nousi autosta, laittoi moottorin alle hallinosturin, avasi ne neljä moottorin kiinnityspulttia, irrotti bensaputken ja kaasuvaijerin, startin ja puolan virtajohdot, nosti auton takaäpänylös sekä siirsi auton moottorin päältä eteenpäin. Sen jälkeen sama homma toisinpäin, ukot autoon, auto liikkeelle ja kellot seis.
Tätä hommaa jalostettiin pikkuhiljaa siten, että ainut tarvittava työkalu oli hallinosturi. Pultit korvattiin salpasysteemillä, letku ja sähköjohdot pikaliittimillä ja auton nosto käsipelillä. En enää muista tarkkaa viimeistä Suomen ennätystä, mutta suuruusluokka oli jotain kymmenen sekunnin luokkaa.
Idea oli tämä: Nelimiehinen joukkue ajoi paikalle Kuplalla, pysäytti auton ja kello pantiin käyntiin. Poppoo nousi autosta, laittoi moottorin alle hallinosturin, avasi ne neljä moottorin kiinnityspulttia, irrotti bensaputken ja kaasuvaijerin, startin ja puolan virtajohdot, nosti auton takaäpänylös sekä siirsi auton moottorin päältä eteenpäin. Sen jälkeen sama homma toisinpäin, ukot autoon, auto liikkeelle ja kellot seis.
Tätä hommaa jalostettiin pikkuhiljaa siten, että ainut tarvittava työkalu oli hallinosturi. Pultit korvattiin salpasysteemillä, letku ja sähköjohdot pikaliittimillä ja auton nosto käsipelillä. En enää muista tarkkaa viimeistä Suomen ennätystä, mutta suuruusluokka oli jotain kymmenen sekunnin luokkaa.