Koska jarrujen ilmausoperaatio saatiin loppuun, otetaanko kytkin ja sen ilmaus käsittelyyn seuraavaksi?
Eli riittääkö se, että lorauttaa täyttösäiliöön nestettä ja antaa valua jne. jne.?
Pitääkö ilmata välttämättä
jos toimii ei tarvitse ilmata ja valuttamallakin onnistuu muta pumppaamalla nopeampi
toimi samoin kuin jarrujenkin kanssa suljettu nestejärjestelmä ei tiedä liikkuuko työsylinterin voimalla jarru-vai kytkinpala
no nännit näköjään rupeaa löytymään
mutta asiaan
kun avaat konepellin ja otat hyvän roikkalampun niin pystyt yläkautta paikallistamaan sylinterin ja ilmaus ruuvin
avaaminen ja sitäkautta ilmaaminen onnistuu ylhäältä mutta käden pituus ainakin minulla meinasi hieman loppua eli ensin aina katsotaan ja sitten sormikopelolla toimitaan
ikaalinen lähestyy oletko valmis??
Ilman kaveria kytkimen ilmaus käy helpoiten siten, että ottaa sopivan letkun pätkän ja pistää sen etu jarrusatulan ja kytkimen nännin väliin ja avaa nännejä semmone pual kierrosta ja sit pokee jarrua muutamia kertoja rauhallisest,
Ja ilmaus ruuvit kiinni nestepintojen tarkistus sit homma onki jo valmis..
Kannattaa kokeilla seuraavaa kun ilmailee kytkintä ladasta tai muusta vempeleestä jossa on nestetoiminenkytkin.
1.hanki/etsi tyhjä tippakannu ja letkua noin n.metrin pitkä pätkä
2.täytä tippakannu jarrunesteellä
3.laita letku tippakannus nokkaan
4.avaa ilmaruuvi työsylinteristä ja laita se tippakannussa olevan letkun pää ilmaruuviin
5.pumppaa tippakannusta nestettä niin kauan kun nestesäiliössä alkaa kuplimaan ja neste pinta nousee
Vuosi sitten ratapäivillä oli kytkinpiirissä ilmaa ja oli poljin pehmoinen eikä oikein irrottanut kunnolla.
Minulle kerrottiin, että kun vain pumppailee kykinpolkimesta, niin kohta homma pelaa; ja niinhän alkoi kytkin toimimaan...Noin 10-20 pumppausta taisi riittää.
Onhan sylinterien oltava tietenkin kunnossa ennen tätä operaatiota ja nestettä reilusti säiliössä.
No tuossa 2101:ssä kytkin oli sellainen että ensin ei tuntunut poljin menevän mihkään. Sitten se mennä kolahti pohjaan ja jäi sinne. Jalalla polkimen sai nostettua takasin ylös. Ilmausruuvia koitettiin Lada-Jussin kanssa auki, mutta eipä auennut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
veli alexei kirjoitti:No tuossa 2101:ssä kytkin oli sellainen että ensin ei tuntunut poljin menevän mihkään. Sitten se mennä kolahti pohjaan ja jäi sinne. Jalalla polkimen sai nostettua takasin ylös. Ilmausruuvia koitettiin Lada-Jussin kanssa auki, mutta eipä auennut.
ihme osia kyllä Ladaan laittaavat, ainakin jarrupuolella on käytössä tuumamitotettuja pultteja. jotain vastaavaa taitaa olla kytkimen ilmausruuvikin, mikää mm koko ei sovi kunnolla ota sitten selvää jostain 1/56, 3/98, 9/27 mitoista, noi tuumat on ihan vehkeestä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ilmaus ruuvi on 8mm.kannalla mutta jos ruosteon kadottanut siitä osan niin avaaminen vaikeaa
itse olen saanyt kaikki auki hyvällä kuusikulmaisella bahkolaisella avaimella
ps. ikaalisissa sillä aukesi Irmankin ladan ilmausruuvit mukisematta tosin voimaa pitikäyttäää hieman enemmän kuin tavallisesti
No tuo oli varmaan vuonna -73 vedetty kiinni ja sen jälkeen vain ollut niin oli sitten kiinni niin että pysyy.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.