Kytkin kuntoon?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Käkisalmen Kuattro

Kytkin kuntoon?

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Kuattro »

Koska jarrujen ilmausoperaatio saatiin loppuun, otetaanko kytkin ja sen ilmaus käsittelyyn seuraavaksi?
Eli riittääkö se, että lorauttaa täyttösäiliöön nestettä ja antaa valua jne. jne.?
Pitääkö ilmata välttämättä :?
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos toimii ei tarvitse ilmata ja valuttamallakin onnistuu muta pumppaamalla nopeampi
toimi samoin kuin jarrujenkin kanssa suljettu nestejärjestelmä ei tiedä liikkuuko työsylinterin voimalla jarru-vai kytkinpala
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Pitäis itellä vaihtaa noi nesteet, eli kysymys kuuluu, että missä se ilmausnänni oikeen on?

Ainakin se sylinteri on veemäisessä paikassa, ihan auton keskellä. Eli pitää nostaa autoa sikana ja ryömiä paskasella lattialla että pääsee käsiks.

Ehkä pitää vuokrata nosturi...
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

se "nänni" on siinä sylinterissä. Ei siinä hommassa kyllä auton alla tarvitse ryömiä/työskennellä.
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

no nännit näköjään rupeaa löytymään
mutta asiaan
kun avaat konepellin ja otat hyvän roikkalampun niin pystyt yläkautta paikallistamaan sylinterin ja ilmaus ruuvin
avaaminen ja sitäkautta ilmaaminen onnistuu ylhäältä mutta käden pituus ainakin minulla meinasi hieman loppua eli ensin aina katsotaan ja sitten sormikopelolla toimitaan
ikaalinen lähestyy oletko valmis??
Kaukaasi

Viesti Kirjoittaja Kaukaasi »

Ilman kaveria kytkimen ilmaus käy helpoiten siten, että ottaa sopivan letkun pätkän ja pistää sen etu jarrusatulan ja kytkimen nännin väliin ja avaa nännejä semmone pual kierrosta ja sit pokee jarrua muutamia kertoja rauhallisest,
Ja ilmaus ruuvit kiinni nestepintojen tarkistus sit homma onki jo valmis..
Castrol

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Kannattaa kokeilla seuraavaa kun ilmailee kytkintä ladasta tai muusta vempeleestä jossa on nestetoiminenkytkin.

1.hanki/etsi tyhjä tippakannu ja letkua noin n.metrin pitkä pätkä
2.täytä tippakannu jarrunesteellä
3.laita letku tippakannus nokkaan
4.avaa ilmaruuvi työsylinteristä ja laita se tippakannussa olevan letkun pää ilmaruuviin
5.pumppaa tippakannusta nestettä niin kauan kun nestesäiliössä alkaa kuplimaan ja neste pinta nousee

6.kiristä ilmaruuvi ja poista edella mainitut vermeet
7.ja voila kytkin ilmattu
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Vuosi sitten ratapäivillä oli kytkinpiirissä ilmaa ja oli poljin pehmoinen eikä oikein irrottanut kunnolla.
Minulle kerrottiin, että kun vain pumppailee kykinpolkimesta, niin kohta homma pelaa; ja niinhän alkoi kytkin toimimaan...Noin 10-20 pumppausta taisi riittää.
Onhan sylinterien oltava tietenkin kunnossa ennen tätä operaatiota ja nestettä reilusti säiliössä.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No tuossa 2101:ssä kytkin oli sellainen että ensin ei tuntunut poljin menevän mihkään. Sitten se mennä kolahti pohjaan ja jäi sinne. Jalalla polkimen sai nostettua takasin ylös. Ilmausruuvia koitettiin Lada-Jussin kanssa auki, mutta eipä auennut. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:No tuossa 2101:ssä kytkin oli sellainen että ensin ei tuntunut poljin menevän mihkään. Sitten se mennä kolahti pohjaan ja jäi sinne. Jalalla polkimen sai nostettua takasin ylös. Ilmausruuvia koitettiin Lada-Jussin kanssa auki, mutta eipä auennut. :(
ihme osia kyllä Ladaan laittaavat, ainakin jarrupuolella on käytössä tuumamitotettuja pultteja. jotain vastaavaa taitaa olla kytkimen ilmausruuvikin, mikää mm koko ei sovi kunnolla :evil: ota sitten selvää jostain 1/56, 3/98, 9/27 mitoista, noi tuumat on ihan vehkeestä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ilmaus ruuvi on 8mm.kannalla mutta jos ruosteon kadottanut siitä osan niin avaaminen vaikeaa
itse olen saanyt kaikki auki hyvällä kuusikulmaisella bahkolaisella avaimella
ps. ikaalisissa sillä aukesi Irmankin ladan ilmausruuvit mukisematta tosin voimaa pitikäyttäää hieman enemmän kuin tavallisesti
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No tuo oli varmaan vuonna -73 vedetty kiinni ja sen jälkeen vain ollut niin oli sitten kiinni niin että pysyy.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin