Sivu 1/1
Kuinka paljon Ladan startti kestää lämpöä?
Lähetetty: 4.4.2005 11:09
Kirjoittaja Kamrat
Tilanne on se että peltipakosarjasta starttiin on noin 2-3 mm:ä( Ladagalleria: Koti > Yksityiset albumit > Kamrat > Josef Stalin Special Edition > pakosarjakuva) Sulaako startti? Ei taida auttaa mikkään lämmönsuojapellikkään?
Lähetetty: 4.4.2005 12:35
Kirjoittaja Stefa
Ei taida tuo startti olla pitkäikäinen. Kytkinkoppa fiatista jolla saat startin toiselle puolelle. Vaatii tosin myös fiiun vauhtipyörän että startti käy. Multa löytyisi vauhtipyörä...
Lähetetty: 4.4.2005 14:21
Kirjoittaja arpati
Stefa kirjoitti:Ei taida tuo startti olla pitkäikäinen. Kytkinkoppa fiatista jolla saat startin toiselle puolelle. Vaatii tosin myös fiiun vauhtipyörän että startti käy. Multa löytyisi vauhtipyörä...
Mikä vauhtipyörä sulla on joutavana? Tarttis tohon 2.0 croman koneeseen saada joku kun on vetolevy kiinni akselissa

Lähetetty: 4.4.2005 14:26
Kirjoittaja Stefa
Vai että tomaatteihin sekaannuttu
Löytyy 16-satasen tc:n ja ladan. Tuon tc:n pyörässä reiät 10mm eli pitäisi porata, mutta ladan käy suoraan. Riippuu mitä tuohon jatkoksi meinaat kumpaa kannattaisi käyttää. Tuolta omilta sivuilta löytyy kuvatkin noista.
Btw. katselin noita sun tc-ladan kuvia niin tilki ihmeessä sitä keulaa ja suojaa nokkahihna jos ajella meinaat, voi tulla muuten kallis räps. Löytyy taas omilta sivuilta vaurioiden alta kuva miten voi käydä jos ei niin tee.
Lähetetty: 4.4.2005 14:30
Kirjoittaja arpati
Juu että pikkukytkimellä kumminkin... no katotaan jätänkö itelle ton alakerran vai pistänkö myyden noille 16 V miehille kun toi on ilman tasapainoakselia

(laakerikaulatkin vielä kattomatta

Kansi oli OK)
Edit:
Ite en ole tomaatteihin sekaantunu vaan hain ton ie koneen tuolta Lappi tl:stä.
Halukkaille tiedoksi että saattaa tulla cht kansi ja imusarja myyntiin kunhan saan sen imusarjan vielä haettua... Tai sitten pistän sen ton ie:n alakertaan ja autoon kiinni

Oisko menekkiä 2000 tc ladalle?
Lähetetty: 4.4.2005 14:33
Kirjoittaja Stefa
Jep, on tuo yksi isolle kytkimelle, mutta se menee omaan projektiin...
Lähetetty: 4.4.2005 22:28
Kirjoittaja Kamrat
Joo ajattelin aluksi leikata pakosarjan irti kannenlaipasta ja hitsata sen eri kulmaan. Mutta taitaa kaikkein viisain ratkaisu olla lootan vaihto siihen Fiuden versioon.
Tarttee sitten sovitella se iso Fiuden vaihdelaatikko. Mulla on jo se Fiuden vauhtipyörä, tulee 1,6L TC kiinni

.Unohdin mainita...
PS.Startin tarvitsisin!
Lähetetty: 11.4.2005 20:33
Kirjoittaja ilkkahy
Kuinkas iso rojekti fiiatin kytkinkopan vaihtaminen 4-loviseen laatikkoon olisi? Ja mistähän sopivan kytkinkopan löytäisi ostamatta koko laatikkoa..
Lähetetty: 11.4.2005 22:44
Kirjoittaja Turbiini
Kyllä startti melkoisesti kestää lämpöä mulla menee turbo-pakosarja alle 5mm päästä startista ja ei se ainakaan viime kesänä aiheuttanu ongelmia.
Lähetetty: 11.4.2005 23:30
Kirjoittaja ilkkahy
Itse haluaisin tuon startin toiselle puolelle että saisin turbon fiksusti asennettua, mutta voipi olla vähän niukassa moiset kytkinkopat vaikka sen ladan lootaan saisikin. No kaipa niitä fiiatinkin laatikkoja on leiponut kiinni.. minkähänlainen etuveto fiiattien kytkinkoppa mahtaa olla?
Lähetetty: 11.4.2005 23:49
Kirjoittaja Kamrat
Eikös se Fiuden laatikko olisi kestävempi ratkaisu kuitenkin?
Itsellä ei ole tosin kokemusta kuinka paljon Ladan tai Fiatin laatikko kestää.
Mutta jos lähdetään siitä että Ladan laatikko on suunniteltu noin 50-70 hepan tehoilla ja Fiuden noin 100 hepan tehoilla. Sitäpaitsi Fiuden laatikko on isompi -> isompi=parempi
Olisi kyllä mukava kuulla kummankin laatikikkoja rikkoneelta kokemuksia...
Lähetetty: 12.4.2005 8:57
Kirjoittaja Osku
Mulla meni peltisarja Nivassa noin sentin päässä starttimoottorista. Lämpöpellin heitin mettään. Kylmänä starttasi hyvin, mutta kovan ajon jälkeen ei pyörittänyt. Startti vain naksahti. Siis ei kestänyt lämpöä.
Terv: Osku
Lähetetty: 12.4.2005 16:47
Kirjoittaja peurajussi
luulishan startin kestävän lämpöä jonkin verran onhan se melkein lohkossa kiinni
Lähetetty: 12.4.2005 19:29
Kirjoittaja Kamrat
peurajussi kirjoitti:luulishan startin kestävän lämpöä jonkin verran onhan se melkein lohkossa kiinni
Niin, lohko on noin 100 astetta ja pakosarja useammat sata astetta.
Lähetetty: 13.4.2005 15:00
Kirjoittaja Stefa
Kamrat kirjoitti:
Niin, lohko on noin 100 astetta ja pakosarja useammat sata astetta.
Pakosarja voi ottaa jopa 800 astetta lämpöä. Itselläkin monasti hehkunut sarja punaisena. Kyllä se startti antautuu jos kovin sitä korventaa.
http://users.zoominternet.net/~jonlauer/f1fireup.mpeg