Kuinka paljon Ladan startti kestää lämpöä?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kamrat

Kuinka paljon Ladan startti kestää lämpöä?

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Tilanne on se että peltipakosarjasta starttiin on noin 2-3 mm:ä( Ladagalleria: Koti > Yksityiset albumit > Kamrat > Josef Stalin Special Edition > pakosarjakuva) Sulaako startti? Ei taida auttaa mikkään lämmönsuojapellikkään?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei taida tuo startti olla pitkäikäinen. Kytkinkoppa fiatista jolla saat startin toiselle puolelle. Vaatii tosin myös fiiun vauhtipyörän että startti käy. Multa löytyisi vauhtipyörä...
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Stefa kirjoitti:Ei taida tuo startti olla pitkäikäinen. Kytkinkoppa fiatista jolla saat startin toiselle puolelle. Vaatii tosin myös fiiun vauhtipyörän että startti käy. Multa löytyisi vauhtipyörä...
Mikä vauhtipyörä sulla on joutavana? Tarttis tohon 2.0 croman koneeseen saada joku kun on vetolevy kiinni akselissa :lol:
124/2101 practical beauty
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vai että tomaatteihin sekaannuttu :roll:

Löytyy 16-satasen tc:n ja ladan. Tuon tc:n pyörässä reiät 10mm eli pitäisi porata, mutta ladan käy suoraan. Riippuu mitä tuohon jatkoksi meinaat kumpaa kannattaisi käyttää. Tuolta omilta sivuilta löytyy kuvatkin noista.

Btw. katselin noita sun tc-ladan kuvia niin tilki ihmeessä sitä keulaa ja suojaa nokkahihna jos ajella meinaat, voi tulla muuten kallis räps. Löytyy taas omilta sivuilta vaurioiden alta kuva miten voi käydä jos ei niin tee.
Viimeksi muokannut Stefa, 4.4.2005 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu että pikkukytkimellä kumminkin... no katotaan jätänkö itelle ton alakerran vai pistänkö myyden noille 16 V miehille kun toi on ilman tasapainoakselia :roll: (laakerikaulatkin vielä kattomatta :roll: Kansi oli OK)

Edit:

Ite en ole tomaatteihin sekaantunu vaan hain ton ie koneen tuolta Lappi tl:stä.

Halukkaille tiedoksi että saattaa tulla cht kansi ja imusarja myyntiin kunhan saan sen imusarjan vielä haettua... Tai sitten pistän sen ton ie:n alakertaan ja autoon kiinni :lol: Oisko menekkiä 2000 tc ladalle?
Viimeksi muokannut arpati, 4.4.2005 14:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
124/2101 practical beauty
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jep, on tuo yksi isolle kytkimelle, mutta se menee omaan projektiin...
Vauhdin tae - alamäki
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Joo ajattelin aluksi leikata pakosarjan irti kannenlaipasta ja hitsata sen eri kulmaan. Mutta taitaa kaikkein viisain ratkaisu olla lootan vaihto siihen Fiuden versioon.


Tarttee sitten sovitella se iso Fiuden vaihdelaatikko. Mulla on jo se Fiuden vauhtipyörä, tulee 1,6L TC kiinni :wink: .Unohdin mainita...

PS.Startin tarvitsisin!
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Kuinkas iso rojekti fiiatin kytkinkopan vaihtaminen 4-loviseen laatikkoon olisi? Ja mistähän sopivan kytkinkopan löytäisi ostamatta koko laatikkoa..
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä startti melkoisesti kestää lämpöä mulla menee turbo-pakosarja alle 5mm päästä startista ja ei se ainakaan viime kesänä aiheuttanu ongelmia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Itse haluaisin tuon startin toiselle puolelle että saisin turbon fiksusti asennettua, mutta voipi olla vähän niukassa moiset kytkinkopat vaikka sen ladan lootaan saisikin. No kaipa niitä fiiatinkin laatikkoja on leiponut kiinni.. minkähänlainen etuveto fiiattien kytkinkoppa mahtaa olla?
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Eikös se Fiuden laatikko olisi kestävempi ratkaisu kuitenkin?

Itsellä ei ole tosin kokemusta kuinka paljon Ladan tai Fiatin laatikko kestää.

Mutta jos lähdetään siitä että Ladan laatikko on suunniteltu noin 50-70 hepan tehoilla ja Fiuden noin 100 hepan tehoilla. Sitäpaitsi Fiuden laatikko on isompi -> isompi=parempi :lol:

Olisi kyllä mukava kuulla kummankin laatikikkoja rikkoneelta kokemuksia...
Avatar
Osku
Viestit: 128
Liittynyt: 27.9.2003 14:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla meni peltisarja Nivassa noin sentin päässä starttimoottorista. Lämpöpellin heitin mettään. Kylmänä starttasi hyvin, mutta kovan ajon jälkeen ei pyörittänyt. Startti vain naksahti. Siis ei kestänyt lämpöä.

Terv: Osku
peurajussi

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

luulishan startin kestävän lämpöä jonkin verran onhan se melkein lohkossa kiinni
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

peurajussi kirjoitti:luulishan startin kestävän lämpöä jonkin verran onhan se melkein lohkossa kiinni
Niin, lohko on noin 100 astetta ja pakosarja useammat sata astetta.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kamrat kirjoitti: Niin, lohko on noin 100 astetta ja pakosarja useammat sata astetta.
Pakosarja voi ottaa jopa 800 astetta lämpöä. Itselläkin monasti hehkunut sarja punaisena. Kyllä se startti antautuu jos kovin sitä korventaa.

http://users.zoominternet.net/~jonlauer/f1fireup.mpeg
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin