Hammastanko takaveto larporscheen

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Kamrat

Hammastanko takaveto larporscheen

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Pohjustuksena tarkoitus on tehdä laatokkaan huomattavasti tehokkaampi kone mitä vakiona. Samoin alusta on tarkoitus päivittää. Huomautuksena vielä että vakio Ladan ohjaus on ihan hyvä normiajoon. :roll: .

Eli kohtuu nopea, tunnokas ja keveyä ohjaus olisi plussaa.

Lain kannalta ei ilmeisesti tule ongelmia, kunhan ottaa korvaavan ohjausvaihteen sellaisesta autosta jossa on sama tai suurempi etuakseli paino. Kiinnitysten pitää olla asianmukaiset.

Mutta meneekö tuosta vaihdosta prosentteja? Vai voiko sen laskea turvallisuutta parantaviin osiin, jolloin prosentteja ei menisi?

Itse sovittelin jonkun Nissanin tehostettua hammastankoa (Ladagalleria: Koti > Yksityiset albumit > Kamrat > Josef Stalin Special Edition). Tossa tapauksessa hammastangon öljyputket tulee tielle, mutta ne on kohtuu helppo muokata. Tarttisi vielä purkaa toi Ladan oma ohjausvivusto härdelli pois, että näkisi paremmin kuinka mahtuu.

Onkohan joku laittanut hammastanko-ohjauksen Latuskaan?

Kuinkahan raskaaksi ohjaus menisi jos laittaisi ei tehostetun hammastangon?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itsellä tuossa työn alla 131:n hammastanko ladaan. Käsittääkseni menee turvallisuutta parantaviin osiin, eli prosentteja ei laskettaisi. Tuossa pykälässähän mainitaan juuri jarrut ja ohjaus. Pitäisi keventyä ohjaus huomattavasti tehostamattomallakin, koska niveliä jää pois aika monta välistä. Itse vähän karttaisin tehostettuja koska vikakohtia tulee lisää ja tuntuma katoaa.
Vauhdin tae - alamäki
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Mietin tuota ohjauksen kevenemistä sillä että eikös tuon kierukka + rulla tyyppisen ohjausvaihteen etuja ole ohjauksen keveys hammastankoon verrattuna.

Mielelläni laittaisin omaan TC-latuskaani tehostamattoman(sattu vaan oleen käsissä tehostettu), sun mainitsemien seikkojen lisäksi välttyisi tehostimen pumpun asennus ongelmilta. Viehän se tehostimen pumppu kaikenlisäksi tehoakin...

Sopiiko Ladan ohjauspylväs, suoraan 131:n hammastankoon?

Onko kuvia?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Huollettuna molemmat varmaan hyviä, mutta hammastanko tarkempi. En ole vielä kerinnyt noita pylväitä tarkemmin katselemaan, samalla mietinnässä sovitus siihen alapalkkiin. On nyt siinä vaiheessa että tuo fiiun ohjaus alapalkkeineen tallin lattialla mutta ladassa vielä vastaavat kiinni.

Kannattaa muuten ladasta rasvata toisinaan se liukulaakeri rattitolpasta siitä aika ylhäältä, paha tapa jumittaa jos vanha ja kuiva.
Vauhdin tae - alamäki
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

Ei nyt kehtaisi alkaa hiuksia halkomaan, mutta tuli vaan mieleen, että eikös se ollu Josif Stalin, eikä Josef Stalin? :?
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Kuinkas paljon toi Fiatin 124:nen vastaa takaveto Ladaa. Meinaan tuolla turbo124 foorumilla on laitettu 131:stä hammastanko 124 Fiattiin. On kyllä oikean puolen ohjauksella.

http://www.turbo124.com/forum/viewtopic.php?t=11
Vastaa Viestiin