wizard kirjoitti:Tarkoitat varmaan
tätä? Tuossa on vaan tälle ladalle kaksi eri päästönormia (US83 ja Euro-2), ja eri mallinumerot. Onko diagnostiikkapistoke kuitenkin samanlainen noissa molemmissa vai muuttuuko se Euro-2:een mentäessä?
Itse itseäni lainaten, kysymykseen vastaten:
Sunnuntaipäivä kun etenee, niin pitihän sitä päästä kokeilemaan:
tyyppimerkintä oli näemmä boksin päällä, ja tässä se oli -20 -päätteinen, eli
US83, EI Euro-2, ja pistokekin oli erilainen (neljä kytkettyä nastaa kuuden
sijasta). No, kokeilin kuitenkin, ja oikosuljin nastat, ja väänsin virta-avaimesta.
Aluksi ei tapahtunut mitään, mikään valo ei syttynyt, sitten alkoi kuulua nakutus peräpäästä, ilmeisesti bensapumpulta (se lykkäsi koko ajan bensaa). Aloin jo arvella, että päästään varaosaostoksille, kun se CE-valo heräsi eloon, ja alkoi vilkutella

ja alustuksen jälkeen kertoikin vikakoodin (15).

Johto oli huonosti kiinni jäähdyttimen anturissa, ja paikalleenlaiton jälkeen ladozero lähtikin taas käyntiin
Jos joku haluaa lisätä sinne infoon, niin temppu siis toimi myös US83-tietokoneella, boksin mallikoodin loppu oli -20. Kokeilut omalla vastuulla, totta kai. Mutta itsellä toimi.