Samara 1500i vm.-96, mikä päästönormi ja tietokone?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
wizard

Samara 1500i vm.-96, mikä päästönormi ja tietokone?

Viesti Kirjoittaja wizard »

Iltaa,

samariinini päätti alkaa oikuttelemaan moottorin suunnalta, ja vilkuttelemaan
CE-valoa. Luin tuossa toisesta threadista, että "Euro-2" -liittimellä(?) varustetusta Samarasta voi lukea virhekoodit oikosulkemalla kaksi nastaa
diagnostiikkapistokkeesta, ja seuraamalla CE-valon vilkkumista.

Kysymys kuuluukin, mistä tällaisen "Euro-2"-samaran tunnistaa? Oma samariini on 5-ovinen, vm. -96, valm. numeron alku XTA210930T... , ja ilmeisestikin
GM:n tulenjohtotietokoneella varustettu. Nouseeko savu muualtakin kuin kuskin
korvien välistä, jos oikosuljen ne A ja B nastat? :)
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

muistaakseni tuolta lada-infosta löytyy juttua ainakin sielä on nuo millä malliversiolla on mikäkin ruisku jne. jne.
wizard

Viesti Kirjoittaja wizard »

Tarkoitat varmaan tätä? Tuossa on vaan tälle ladalle kaksi eri päästönormia (US83 ja Euro-2), ja eri mallinumerot. Onko diagnostiikkapistoke kuitenkin samanlainen noissa molemmissa vai muuttuuko se Euro-2:een mentäessä?
wizard

Viesti Kirjoittaja wizard »

wizard kirjoitti:Tarkoitat varmaan tätä? Tuossa on vaan tälle ladalle kaksi eri päästönormia (US83 ja Euro-2), ja eri mallinumerot. Onko diagnostiikkapistoke kuitenkin samanlainen noissa molemmissa vai muuttuuko se Euro-2:een mentäessä?
Itse itseäni lainaten, kysymykseen vastaten:

Sunnuntaipäivä kun etenee, niin pitihän sitä päästä kokeilemaan:
tyyppimerkintä oli näemmä boksin päällä, ja tässä se oli -20 -päätteinen, eli
US83, EI Euro-2, ja pistokekin oli erilainen (neljä kytkettyä nastaa kuuden
sijasta). No, kokeilin kuitenkin, ja oikosuljin nastat, ja väänsin virta-avaimesta.
Aluksi ei tapahtunut mitään, mikään valo ei syttynyt, sitten alkoi kuulua nakutus peräpäästä, ilmeisesti bensapumpulta (se lykkäsi koko ajan bensaa). Aloin jo arvella, että päästään varaosaostoksille, kun se CE-valo heräsi eloon, ja alkoi vilkutella :o ja alustuksen jälkeen kertoikin vikakoodin (15). :shock: Johto oli huonosti kiinni jäähdyttimen anturissa, ja paikalleenlaiton jälkeen ladozero lähtikin taas käyntiin :D

Jos joku haluaa lisätä sinne infoon, niin temppu siis toimi myös US83-tietokoneella, boksin mallikoodin loppu oli -20. Kokeilut omalla vastuulla, totta kai. Mutta itsellä toimi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo eli boksi oli siis 2111-1411020-20
se pitäisi olla autoissa joiden versio koodi on joku seuraavista:
21083-20-138
21093-20-138
21099-20-138
21099-20-141

96 5-oviset Samarat on kai aina 21093-20-138, onkohan US83 ja Euro-2:lla juuri mitään eroa? alettiinko Euro normeista puhumaan vaan EU:n myötä noi US normit kun on noita jenkkien juttuja. Olikohan jenkkien Euro-3 joku US98 tms?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Onko Samaraan julkaistu jossakin täällä vikakoodiluettelo (siis ruiskumallit)? Olisi mukava tietää tämäkin asia.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Vastaa Viestiin