Edelleen ongelmaa Samarassa prkl....

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Edelleen ongelmaa Samarassa prkl....

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Tässä aiemmin kysyinkin asiasta, mutta kysympäs taas kun ei kukaan oo vastannu... Eli vuoden 94 kaasari kat samara 1300:sella ja lämpimänä välissä startatessa sytyttää check enginen ja tyhjäkäynti häipyy... Oon myös ollut huomaavinaan että olisi noina kertoina ruikkinu bensaa pakarista, ainakin märän näköinen se pakarin pää kun sitten on taas saanu käymään normaalisti, liekkö jo katti paskana?

Veikkaisin että toi on ryyppy-ongelma (ehkä?) mutta mitä pirua tolle tekee... Ja tosiaan kun sitten ajaa jonnekin ja sammuttaa niin seuraavalla startilla ongelma on poissa tai ei, riippuu päivästä, viimeaikoina auttanu kun hinguttaa pitkään painamatta kaasua (ei tuossa tilassa starttaa ilman) ja sitten pikkasen kaasua niin valo hyvällä tuurilla sammuu ja käy taas ok....

Toimi jonkin aikaa paremmin kun ajoin matka-ajoa lähemmäs 1000km tossa jokin aika sitten, mutta sitten alkoi taas...

Ja jos ei kukaan mitään osaa sanoa niin kiitollisena otan vastaan myös vinkkejä mielellään edullisista ladan korjausexperteistä Joensuun seudulla :)
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

bensaa pakarista

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Veikkaisin, ettei sulla kyllä bensaa sieltä pakarista tule, vaan vettä.
Palamisen tuotoksena sitä tulee. Jos sitä polttoainetta pakoputkessa olisi, niin se kyllä paukkuisi lämpöisenä ja kovasti. Hajustakin tuon huomaisi.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Toivottavasti se edes on vettä... Ei kyllä kamalasti bensa haise, eikä ainakaan pauku... Joskus aikanaan ei kat pösö heitteli bensaa kunnolla pakarista, ja se kyllä haisi melkolailla...

Vähäinenkin haju voi toki johtua siitä, että näkyi viimeksi kun katselin heitelleen pikkasen bensaa kaasarin ympärille jostain, liekö joku letku vuotaa? Noita letkuja pitäis vilkaista ainakin päällisin puolin kunhan ilmat lämpenee, kokemus opettanu että mihinkään letkuihin kannata koskea jos ei oo ihan pakko vähänkään kylmemmällä :)

Mutta ongelmana on siis toi omituinen käyttäytyminen lämpimänä startatessa...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Eli toi on Astec Sarana (anteeks Samara, en voinut vastustaa kiusausta).
No toi vois olla ton kaasarin vipuhässäkän jumiutuminen ja kaasarin pää venttiili syyllisiä.

Ensin letkut kuntoon ( Joensuun Eharista uutta letkua 2 metriä ja pari lemmaria). Sitten CRC ja puhdistus vivuille.
Lada rules
peurajussi

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

voisko olla kannen tiiviste palanut katsoisit vaikka jäähytys neste määrän
ja ota sitä nestettä mikä tulee pakarista sormen päähän ja maista
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kun litra bensaa palaa, syntyy litra vettä. Opetettu peruskoulussa. Bensa on jonkin sortin hiilivetyä ja ilma on happea ja typpeä. Palamisreaktiossa syntyy Hiilidioksiidia (oksidi on happea) ja H2O:ta(eli vettä) ja typpioksideja. Tämä syntynyt vesihöyry kondensoituu kylmässä pakoputkessa vedeksi ja roiskuu putken nokasta, kunnes putki lämpenee. Tästä johtuu myös se, että pakoputki usein alkaa ruostumaan sisältä päin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

No joo... Taidan vaan olla hiukan säikky ton katin kanssa, tähän mennessä ollut vaan autoja joissa ei ole sitä ollut, eikä niinollen moisesta huolta :)

Mutta pitänee tosiaan alkaa vilkuileen ne letkut läpi... Äkkivilkaisulla bensaletkusta ei ainakaan osannut sanoa mitään, mahdollisesti hiukan kaasarin juureen vuotaa, pitänee yrittää käynnissä katsella kunhan ehtii... Sitten kylläkin yks alipaineletku näytti hiukan murtuneelta ainakin yhdestä liitoskohdastaan... Menee mustaan möykkyyn (sellanen lieriö) millä ilmeisesti on ryypyn kanssa jotain tekemistä?

Myykös tuoksi alipaineletkuksi sopivaa ohutta letkua muuten tarvikeliikkeet yleensäkin vai pitääkö ostaa jotain erikoisia pätkiä? Vai tuleeko halvimmaksi ostaa ohutta bensaletkua ja vedellä siitä :)

Jos muuten sitä vivustoa suihkuttelee crc:llä tms. ni onkos se vaan tyyliin kaikeen mikä näkyy ja voi liikkua vai onko piilossa olevia jumittelevia osia? Kenties tyhmä kysymys tämäkin, mutta joskus huomannut, että parempi kysellä tyhmiä ihmisiltä kuin mokailla itse tietämättä yhtään mitään...

Sulas vaan toi prkl:een parkkipaikkakin kun ei siinä pysy pystyssä millään kengillä saati että yrittäis tehdä jotain ... :?
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

sulla minis kati paskaksi jos putkeen tulis bensaa. veten tulo on ihan normaalia ja sen tuleminen putkesta vähentyy putken lämmettyä koko matkalta :?
arto hietakangas
paulipate

Saranan kaasutin

Viesti Kirjoittaja paulipate »

Mulla ainakin auttoi kun,aktiivihiili suodatin pöntön pohjassa on natsa josta se veti ylimäärästä ilmaa.Laitoin pätkän letkua, ja pultti toiseen päähän letkua ,ja ylimääränen ilman saanti loppui.Tyhjäkäynti tuli kerralla kuntoon,ja hyvin on inssille kelvannut.
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Hum... Minkähän näköinen sellanen aktiivihiilisuodatinpömpeli on? :)

Tuossa just päivällä värkkäsin yhden letkun kanssa joka oli toisesta päästä murtunut, se ,meni sellasesta valkoisesta tötsästä, joka sijaitsee kaasuvivun jousen takana, mustaan puolikkaan kaljapullon kokoiseen sylinteriin, josta lähti toinen letku ilmanputsarin kylkeen...

Olisin vaihtanu letkun mutta se jota siihe yritin oli toisesta päästä löysä prkl (tietenkin just siitä päästä joka menee sinne valkoisen tötsän alle kaasarin taakse)... Päädyin sitten lyhentään entistä, auttoi ainakin vähäsen jos oikein kuulostelin, mutta kun on jonkin verran ajellut/starttaillut niin sen vasta huomaa tepsikö tosiaan... Eihän vaan satu oleen sama reikä mikä sulla on tukittuna?
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Noissa axteekkikaasareissa on kyllä se juttu, että kaikkien alipaineletkujen, myös suodattimelle yms menevien on syytä olla kunnossa, näin alipainetasapaino säilyy kunnollisena koko järjestelmässä. Huomasin tämän kun vaihdoin kaikki letkut, niin alko pelittään täydellisesti.

Vaikuttaisi listapostituksien perusteella että suurin osa axteekkiongelmista johtuu nimenomaan siitä että letkut ovat miten sattuu tai rikki.

Myös ryypyn ilmauksessa näyttäisi olevan puutteita vaikka se on helppo nakki.

Vivusto kannattaa voidella.

Ja tarkastaa että kaasarin kansi on kiinni rungossa.

Jaaniin, ja ehkä kulunut neulaventtiili?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
paulipate

Aktiivihiilisuodatin

Viesti Kirjoittaja paulipate »

On jarrutehostasjan alla musta pyöreä pönttö,ainakin mulla on 94 samara 1500.Sen pohjassa on natsa josta se vetää ilmaa,jos ne ventiilit niissä yläpuolen letkuissa ei toimi kinnolla.Ja siinä aktiivihiili pöntössä itsessään on jonkunlainen takaisku ventiili,kun pöntön pohjasta puhaltaa niin se sulkeutuu.Mutta alipaine ei jaksa vetää sitä ventiiliä kiinni. :arrow: Näin se saa käydessä ylimääräistä ilmaa,mikä haittaa tai sekottaa koneelle menevää poltoaine seosta.Mistä seurauksena on moottorin tyhjäkäynnin seilaaminen.Ainakin mulla auttoi tyhjäkäyntiin,en tiedä sitten olenko oikeassa,vai väärässä mutta ei siitä mitään haittaa ole ollut.
Avatar
pyreksi
Viestit: 121
Liittynyt: 3.3.2005 16:51
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pyreksi »

Noniih... Tuli tukittua ton tehostajan alla olevan mustan pömpelin alapuolen aukko, jonkin aikaa sitä kuvitteli että auttoi... Mutta ei, taas tänään teki saman tenän...

Jaksaisikoha kukaan selostaa, että millainen operaatio ton neulaventtiilin vaihto on/missä sellainen sijatsee... (olisko vika sitten siinä?)

Myös muita arvauksia otetaan edelleen vastaan... Ja tänäänkin tosiaan pelitti aivan mainiosti, mutta kun sitten oli vähän kone lämmennyt ja sammutti kaupan pihaan, niin kaupasta tullessa starttasi taas huonosti/tyhjäkäynti olematon... n. viiden minuutin ajon jälkeen toisen kaupan pihaan tyhjäkäynti taas pelasi, samoinkun sieltä sitten myöhemmin startatessa, jolloin myös CE valo sammui...

Letkut vois tietty vaihtaa(kun jostain vastaavaa löytäs), mutta ainakin päälle päin ei näy mitään murtuneita ainakaan... Tiedä sitten kunka pienestä on niidenkin kanssa kiinni?
Vastaa Viestiin