Mä hain just First Stop 175/70 R13. Soittelin pari päivää joka paikkaan ja kuulin mitä ihmeellisempiä merkkejä mainittavan. Sitten joku mainitsi Nokian kohtuuhintaan ja ajattelin jo löytäneeni tarvitsemani, mutta jatkoi, että ne on valmistettu Indonesiassa ja hän kyllä itse ottaisi ne toiset, kummallisen nimiset. Kyllästyin, mitä mä näistä oikeeesti ymmärtämään. Otin sopivasta liikkeestä, jossa ei ollut jonoakaan.
Itse asiasta en tiedä mitään. Anteeksi.
pressa kirjoitti:ota ehdottomasti 165/80-13 koska silloin mittari pitää paremmin paikkaansa
nuo 175/70-13 on kehämitaltaan pienemmät eli vastaavat 155/80-13 kehää
Mun talvirenkaat on 165/80 ja ne on kauheemmoiset paksunakit.
Mä juttelin tutun kanssa ja suositteli noita 175/70siä. Sano et ne näyttääkin paremmalta, mut on leveemmät. No eipä sillä niin merkitystä kai.
no jos leveyttä haluat niin osta 185/70-13
siinä on jo taas kehää enemmän että ei mittarivirhe ole niin iso mutta hinta nousee jo paljon koska vähemmän myyty koko
Mun mielestä samaraan parhaat renkaat on 175/70 kokoa.
155 ja 165 kokoot tekee ajosta jotenkin hoippuvaa ja 155/80 tuntuu oikein kaatuvan alle rampeissa.
185-kokoa en ole kokeillut.
niin siis jos rengas on profiilitaan 80 niin se meinaa sitä että sen korkeus on 80% leveydestä
kun valitaan joku 55 sarjalainen niin silloin kylkikorkeutta on vähemmän ja alle kaatumista ei niin paljon tapahdu mutta nämä on niitä maku/perstuntuma kysymyksiä joista jokainen valitsee mieleisensä
itse arvostan sitä että mittarivirhe pysyisi pienenä ja ajo on pehmeää
alkuperäinen rengaskoko on paras (ja tietysti orkkis venäläinen kumi ) vanhemmissa samaroissa oli 165/70SR13 uudemmissa 175/70SR13, jännä homma niissähän on jo kokonaishalkasijassa eroa jonkin verran!! 2105 koriseen on alunperin laitettu 165/80R13 mutta myöhemmin lähettiin 2107:n linjoille 175/70SR13. jne.....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)